Gå til innhold

Tørke klær foran varmepumpe?

Anbefalte innlegg

Gjest minnah
Skrevet

Vi bygger ny yttergang, og har tenkt på å installere varmepumpe siden vi bare har varmekabler ellers. Kunne det gå an å tørke klær foran denne? Har to bhg-barn, så det ville vært utrolig kjekt.

Fortsetter under...

Skrevet

Skal dere ha varmepumpa i gangen!?

Vi setter som regel tørkestativet i samme rom som varmepumpa, et par-tre meter foran pumpa og de tørker knallfort. :o)

Gjest minnah
Skrevet

Vi setter som regel tørkestativet i samme rom som varmepumpa, et par-tre meter foran pumpa og de tørker knallfort. :o)

Planløsningen er slik at dette vil være en god løsning ja :-) Har dessuten bare en etasje.

Skrevet

Planløsningen er slik at dette vil være en god løsning ja :-) Har dessuten bare en etasje.

Da må dere ha døra til gangen oppe hele tiden for at det skal være noen vits? Ellers varmer den jo opp bare gangen...

Skrevet

Tøyet tørker veldig fort og greit med varmepumpe. Jeg merker den varmen i hele etasjen jeg. Skal du har noe raskt tørket så sett stativet i samme rommet :)

Du kommer aldri til å angre på den handelen ;)

candyqueen_83
Skrevet

Mamma har også varmepumpa i gangen. Lufta sirkulerer da til kjøkken, stue, og opp i andre etasje.

Annonse

candyqueen_83
Skrevet

Da må dere ha døra til gangen oppe hele tiden for at det skal være noen vits? Ellers varmer den jo opp bare gangen...

Det er ikke alle som har dør i gangen.. Ikke vi..

Skrevet

Kjære deg, skjønner du ikke at alle ikke har samme løsning som deg da? Det kan jo være forskjell på en gang og et vindfang også - vi har åpen løsning, og kunne hatt varmepumpa alle steder i huset, bortsett fra i vindfanget...

Gjest Kopernikus
Skrevet

Det er ikke alle som har dør i gangen.. Ikke vi..

Det er ikke så smart. Hva er vitsen med å holde gangen oppvarmet hele tiden fremfor å konsentere varmen der dere oppholder dere.

candyqueen_83
Skrevet

Det er ikke så smart. Hva er vitsen med å holde gangen oppvarmet hele tiden fremfor å konsentere varmen der dere oppholder dere.

Vi bor i leilighet, og har ikke dører mellom gang, stue og kjøkken. Har kun oljeovn i stua som varmer alt.

Mamma har varmepumpe i gangen, med dørene oppe. Da kommer varmen både i 1. og 2 etasje.

Gjest Kopernikus
Skrevet

Vi bor i leilighet, og har ikke dører mellom gang, stue og kjøkken. Har kun oljeovn i stua som varmer alt.

Mamma har varmepumpe i gangen, med dørene oppe. Da kommer varmen både i 1. og 2 etasje.

Det var noe annet i riktig gamle dager hvor folk bodde på et lite rom fordi det var lettere å varme opp det enn en hel leilighet. ;)

Skrevet

Kjære deg, skjønner du ikke at alle ikke har samme løsning som deg da? Det kan jo være forskjell på en gang og et vindfang også - vi har åpen løsning, og kunne hatt varmepumpa alle steder i huset, bortsett fra i vindfanget...

*Hehe* Jeg så for meg en helt annen type gang enn trådstarter har ja tydeligvis. :o)

I min egen gang kunne jeg forøvrig godt hatt varmepumpe forøvrig.

Gjest Vår beste investering
Skrevet

Om vinteren henger jeg klærne ut i gangen der varmepumpeenheten er. Tørker på en svupp! Herlig! Og ytterklær og skotøy er alltid varmt og godt. Før var gangen det kaldeste stedet i huset. Det er ille å ta på set kaldt yttertøy når en skal ut i kuldegrader. brrrr. Det er livskvalitet for meg å slippe!

Annonse

Skrevet

*Hehe* Jeg så for meg en helt annen type gang enn trådstarter har ja tydeligvis. :o)

I min egen gang kunne jeg forøvrig godt hatt varmepumpe forøvrig.

*lol* Ja der ser du.

PS: Jeg angret med en gang jeg hadde postet innlegget i går, for det var vel krasst merket jeg - beklager det altså, men jeg ser at du ikke tok det så ille...

Skrevet

*lol* Ja der ser du.

PS: Jeg angret med en gang jeg hadde postet innlegget i går, for det var vel krasst merket jeg - beklager det altså, men jeg ser at du ikke tok det så ille...

Kjære deg - såpass tåler jeg da! :o) Jeg måtte flire litt av meg selv som har en gang som utmerket godt passer til varmepumpe (bortsett fra at den ligger midt inne i leiligheten og ikke har noen yttervegger...), men alikevel tenkte på gangen til min kjære hvor det hadde vært helt bortkastet med varmepumpe. *Hehe*

Skrevet

Kjære deg - såpass tåler jeg da! :o) Jeg måtte flire litt av meg selv som har en gang som utmerket godt passer til varmepumpe (bortsett fra at den ligger midt inne i leiligheten og ikke har noen yttervegger...), men alikevel tenkte på gangen til min kjære hvor det hadde vært helt bortkastet med varmepumpe. *Hehe*

Da er det kanskje vindfang og ikke gang det du tenker på?

Jeg er særdeles nøye (som den eneste, virker det som) med å holder døren stengt mellom vindfanget og gangen...

Gjest ViViola
Skrevet

Jeg er særdeles nøye (som den eneste, virker det som) med å holder døren stengt mellom vindfanget og gangen...

''Jeg er særdeles nøye (som den eneste, virker det som) med å holder døren stengt mellom vindfanget og gangen...''

Neida, jeg er også nøye på det (unntatt midt på sommeren når det er veldig varmt, da) - men jeg er den eneste i min familie som gjør det...

Skrevet

''Jeg er særdeles nøye (som den eneste, virker det som) med å holder døren stengt mellom vindfanget og gangen...''

Neida, jeg er også nøye på det (unntatt midt på sommeren når det er veldig varmt, da) - men jeg er den eneste i min familie som gjør det...

Hehe,- jeg mente den eneste hjemme hos oss, ja :-)

Skrevet

Hva mener du er forskjellen på gang og vindfang da?

Skrevet

Hva mener du er forskjellen på gang og vindfang da?

Hehe,- har ikke fasiten, da men - jeg er enig i definisjonen til Wikipedia:

''Vindfang er et lite rom i tilknytning til inngangsdøra til et hus. Formålet er å redusere husets varmetap, eller som det kommer av ordet, hindre vinden å blåse rett inn i bygningen. Rommet fungerer med andre ord som en sluse og reduserer samtidig også mengden skitt og fuktighet som tas med inn i huset. Vindfanget er i eldre hus er ofte utvidet til et lite tilbygg foran inngangsdøra.

Hentet fra «http://no.wikipedia.org/wiki/Vindfang»''

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...