Gå til innhold

Tørke klær foran varmepumpe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hehe,- har ikke fasiten, da men - jeg er enig i definisjonen til Wikipedia:

''Vindfang er et lite rom i tilknytning til inngangsdøra til et hus. Formålet er å redusere husets varmetap, eller som det kommer av ordet, hindre vinden å blåse rett inn i bygningen. Rommet fungerer med andre ord som en sluse og reduserer samtidig også mengden skitt og fuktighet som tas med inn i huset. Vindfanget er i eldre hus er ofte utvidet til et lite tilbygg foran inngangsdøra.

Hentet fra «http://no.wikipedia.org/wiki/Vindfang»''

For meg er et vindfang et bittelie rom før selve gangen, men om man har bare ett rom mellom utgangsdøra og resten av huset så vil jeg kalle det gang. Vindfang er på en måte et rom utenfor gangen.

Fortsetter under...

Skrevet

Hehe,- jeg mente den eneste hjemme hos oss, ja :-)

Hos oss er vi heldigvis to som lukker døra til vindfanget. Den tredje i huset er forøvrig også den eneste som ikke lukker dodør og baderomsdør etter seg... ;-) Gjett hvem?

Skrevet

Hva mener du er forskjellen på gang og vindfang da?

Jeg ville sagt at alle vindfang også kan kalles gang, men ikke alt som kan kalles gang kann kalles vindfang! :-)

Skrevet

Det var noe annet i riktig gamle dager hvor folk bodde på et lite rom fordi det var lettere å varme opp det enn en hel leilighet. ;)

Eller skikkelig småkårsfolk på landet som hadde en liten stue (da i betydningen lite hus) med ett eneste rom bygd tett inntil fjøset, slik at de kunne utnytte kroppsvarmen fra dyrene;-)

Gjest ViViola
Skrevet

Hos oss er vi heldigvis to som lukker døra til vindfanget. Den tredje i huset er forøvrig også den eneste som ikke lukker dodør og baderomsdør etter seg... ;-) Gjett hvem?

Hr. finn?

Skrevet

Hr. finn?

Nix! (har du ikke sønner??)

Annonse

Gjest ViViola
Skrevet

Nix! (har du ikke sønner??)

He-he, bare tulla...

Men nei, jeg har ikke sønner, har lagt inn aksjer på diverse sønner her inne - som kompaniskap med mine døtre - men egenproduserte har jeg ikke. Og ikke får jeg det, heller, siden det er produksjonsstans her i huset. (Men jeg har mann - teller det?)

:-)

Skrevet

He-he, bare tulla...

Men nei, jeg har ikke sønner, har lagt inn aksjer på diverse sønner her inne - som kompaniskap med mine døtre - men egenproduserte har jeg ikke. Og ikke får jeg det, heller, siden det er produksjonsstans her i huset. (Men jeg har mann - teller det?)

:-)

Ja, det teller:-)

Jeg skjønner bare ikke hvordan jeg skal få inn dette med at visse dører bør lukkes. Han ser jo mange andre dører stå åpne, f eks inn til stue, kjøkken osv. Så da synes han vel like godt at dodøra kan stå åpen...

Gjest ViViola
Skrevet

Jeg skjønner bare ikke hvordan jeg skal få inn dette med at visse dører bør lukkes. Han ser jo mange andre dører stå åpne, f eks inn til stue, kjøkken osv. Så da synes han vel like godt at dodøra kan stå åpen...

Hvorfor stoppe med dodøra? Sleng like godt på skapdører, skuffer, kjøleskapsdøra (!) og terrassedøra - så har du min minste i perioder. Jeg løper etter og lukker. Og kjefter. Og smeller. Men funker det? Niks.

Puh...

(Heldigvis har hun begynt å lukke dodøra når hun sitter der, da, det er da noe!)

Skrevet

Hvorfor stoppe med dodøra? Sleng like godt på skapdører, skuffer, kjøleskapsdøra (!) og terrassedøra - så har du min minste i perioder. Jeg løper etter og lukker. Og kjefter. Og smeller. Men funker det? Niks.

Puh...

(Heldigvis har hun begynt å lukke dodøra når hun sitter der, da, det er da noe!)

*he he* Ja, min har lenge nå vært veldig opptatt av at det er strengt forbudt å komme inn på badet når han er der, så døra er naturlig nok lukket.

Vi har merkelig nok (?) ikke noe problem med åpne skapdører - det er mer dette med do- og baderomsdør.

Gjest ViViola
Skrevet

*he he* Ja, min har lenge nå vært veldig opptatt av at det er strengt forbudt å komme inn på badet når han er der, så døra er naturlig nok lukket.

Vi har merkelig nok (?) ikke noe problem med åpne skapdører - det er mer dette med do- og baderomsdør.

Noe skal det være. Den eldste her har panikk for at noen skal se puppene hennes. Hun er 8. Og har ikke antydning til pupper. Så - hun har det av og til litt travelt når hun har glemt pysjen på rommet...

Skapdører er forresten gubben omtrent like ille på, så jeg antar det er farsarven som kommer til syne...

Skrevet

Noe skal det være. Den eldste her har panikk for at noen skal se puppene hennes. Hun er 8. Og har ikke antydning til pupper. Så - hun har det av og til litt travelt når hun har glemt pysjen på rommet...

Skapdører er forresten gubben omtrent like ille på, så jeg antar det er farsarven som kommer til syne...

farsarv kan være et stoort problem! ;-)

Bortsett fra at den kan være fin å skylde på, da;-)

Gjest ViViola
Skrevet

farsarv kan være et stoort problem! ;-)

Bortsett fra at den kan være fin å skylde på, da;-)

He-he...

Overhørte en gang en dame på tribuna på et idrettsarrangement der sønnen deltok. Hun var skikkelig stolt, han var flink og gjorde jobben sin. "Se, nr. 8 er sønnen MIN!" ble utbasunert til de som satt rundt.

Så - brått ble sønnen forbanna for en feil dommeravgjørelse, og gikk verbalt løs på dommeren og fikk seg et gult kort. Da snur damen seg mot mannen og sier "SE hva sønnen DIN driver med!" i en skarp tone.

Hun var helt alvorlig, så jeg tror faktisk hun mente det slik også. He-he.

Annonse

Skrevet

He-he...

Overhørte en gang en dame på tribuna på et idrettsarrangement der sønnen deltok. Hun var skikkelig stolt, han var flink og gjorde jobben sin. "Se, nr. 8 er sønnen MIN!" ble utbasunert til de som satt rundt.

Så - brått ble sønnen forbanna for en feil dommeravgjørelse, og gikk verbalt løs på dommeren og fikk seg et gult kort. Da snur damen seg mot mannen og sier "SE hva sønnen DIN driver med!" i en skarp tone.

Hun var helt alvorlig, så jeg tror faktisk hun mente det slik også. He-he.

*he he*

Skrevet

Men tomme eballasjer fra kjøleskapet,- de settes inn igjen... Mens lukkede dører som åpnes blir stående åpne. Ingen logikk - annet enn å rote mest mulig, kanskje ;-)

Skrevet

Men tomme eballasjer fra kjøleskapet,- de settes inn igjen... Mens lukkede dører som åpnes blir stående åpne. Ingen logikk - annet enn å rote mest mulig, kanskje ;-)

*he he* Ja, det kan være der logikken ligger, ja:-)

Gjest minnah
Skrevet

Da må dere ha døra til gangen oppe hele tiden for at det skal være noen vits? Ellers varmer den jo opp bare gangen...

Kall det en innergang da. Eller - bare stol på det jeg sier, det vil passe helt fint ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...