Gjest litt for lite... Skrevet 4. mars 2009 Skrevet 4. mars 2009 Jeg har et vikariat i et firma, med en kontrakt som sier 50 prosent stillling ca. Nå har jeg arbeidet tilnærmet full tid siste halve året . Nå er det innskrenkelser der, som alle andre steder og jeg er tilbake på 50 prosent. Ergo har jeg bare halv lønn. Kan jeg søke dagpenger? Jeg vet man må være reell arbeidsøker for å få dagpenger, og på et vis er jeg jo det, da jeg ønsker å jobbe full tid. 0 Siter
Janna Skrevet 4. mars 2009 Skrevet 4. mars 2009 Hvis du arbeider 50%, så arbeider du for mye til å få dagpenger.Tror 2 dager pr uke er grensen. Du kan jo se om du får deg en annen jobb i tillegg. Eller en ny jobb med større stillings%. Du får IKKE dagpenger i tillegg til å arbeide 50% 0 Siter
nick Skrevet 4. mars 2009 Skrevet 4. mars 2009 Hvis du arbeider 50%, så arbeider du for mye til å få dagpenger.Tror 2 dager pr uke er grensen. Du kan jo se om du får deg en annen jobb i tillegg. Eller en ny jobb med større stillings%. Du får IKKE dagpenger i tillegg til å arbeide 50% Joda, dersom du blir permittert 50 %, så har du rett til dagpenger. Har du derimot en kontrakt som sier 50% stilling, så tror jeg du kan glemme det. Da er det ingen reduksjon inne i bildet. 0 Siter
Mistera Skrevet 4. mars 2009 Skrevet 4. mars 2009 Jeg har fått beskjed om at jeg må ta imot deltidsstillinger og få supplert inntekt på sosialen da man ikke får dagpenger om man jobber 50% Jeg sa bare ikke F*** om jeg skal tilbake til å få sosial stønad, så langt ned går jeg ikke. Så derfor, sier jeg nei til deltidsjobber som blir tilbudt meg, også får jeg heller leve på luft en stund, fulltidsjobb er noe jeg heldigvis kan få meg ganske fort, iallefall med mine erfaringer 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.