Gjest Løveføtter Skrevet 4. mars 2009 Skrevet 4. mars 2009 Hva vil skje med landet vårt? Folk på stortinget vil la politiet gå med hijab. Vi må la muslimene få innføre sine kleskoder i uniformer her i landet, bare fordi et par ungjenter vil inn i politiet. Muslimske politikvinner må få slippe å ta i menn de skal arrestere. Dette er bare et par eksempler på hva vi har lest om i media den siste tiden. Hva med kristendommen i Norge? Nei her vil regjeringen ha bort alt som har med kristendom i skole og barnehage. Ingen skal bli påvirket av kristendommen i dette landet! Skolene skal ikke gå i kirken før jul slik de har gjort i mange mange år. Kristendom er ut... mens islam er inn...? 0 Siter
avidi Skrevet 4. mars 2009 Skrevet 4. mars 2009 Muligens har Siv Jnesen rett i sin påstand om snik-islamisering av Norge. 0 Siter
Janna Skrevet 4. mars 2009 Skrevet 4. mars 2009 Hjelpe meg.. Hvorfor så mye styr om denne hijaben? Tror ikke kongeriket Norge står i fare selv om noen få politikvinner bærer hijab. Bare tull å henge seg opp i dette.. 0 Siter
Gjest Løveføtter Skrevet 4. mars 2009 Skrevet 4. mars 2009 Hjelpe meg.. Hvorfor så mye styr om denne hijaben? Tror ikke kongeriket Norge står i fare selv om noen få politikvinner bærer hijab. Bare tull å henge seg opp i dette.. Hijaben er jo bare et eksempel på hva regjeringen godtar... 0 Siter
Gjest Løveføtter Skrevet 4. mars 2009 Skrevet 4. mars 2009 Muligens har Siv Jnesen rett i sin påstand om snik-islamisering av Norge. De som er enig i den uttalelsen blir jo tatt for å være rassist... 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 4. mars 2009 Skrevet 4. mars 2009 ''Hva skjer med landet Norge?'' Vi har i større og større grad blitt en del av verdenssamfunnet, og "der ute" finnes andre religioner enn den vi har hatt her hjemme "i alle år". Verden har blitt mindre gjennom f.eks. internett, og siden vi er et ubeskrivelig godt land å bo i (gjennom vår oljerikdom) er vi selvfølgelig attraktive for alle som ikke har det samme. Så - vi har fått verden innenfor våre landegrenser, og denne verdenen tar med seg sine ting også. Det er hva jeg tror skjer med landet Norge. 0 Siter
grot Skrevet 4. mars 2009 Skrevet 4. mars 2009 Hijaben er jo bare et eksempel på hva regjeringen godtar... Javel, så da kan du sikkert nevne mange flere??? 0 Siter
grot Skrevet 4. mars 2009 Skrevet 4. mars 2009 Det var da voldsomt dramatisk. Om noen kvinner går i hijab i poletiteneste så kan vel ikke det være en stor sak? Og nei, de har ikke fått særordninger når det gjelder hvem de kan ta på når de er i jobb. Hvor har du det fra? Se og hør?? 0 Siter
Lillemus Skrevet 4. mars 2009 Skrevet 4. mars 2009 Det var da voldsomt dramatisk. Om noen kvinner går i hijab i poletiteneste så kan vel ikke det være en stor sak? Og nei, de har ikke fått særordninger når det gjelder hvem de kan ta på når de er i jobb. Hvor har du det fra? Se og hør?? ''Og nei, de har ikke fått særordninger når det gjelder hvem de kan ta på når de er i jobb. Hvor har du det fra? Se og hør??'' Det var en ung, muslimsk hijab-kledt kvinne som sa det på tv her om dagen... Muslimske kvinner kan ikke ta i ukjente menn - ergo kan de rett og slett ikke utføre jobben sin. 0 Siter
Gjest Løveføtter Skrevet 4. mars 2009 Skrevet 4. mars 2009 Det var da voldsomt dramatisk. Om noen kvinner går i hijab i poletiteneste så kan vel ikke det være en stor sak? Og nei, de har ikke fått særordninger når det gjelder hvem de kan ta på når de er i jobb. Hvor har du det fra? Se og hør?? http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article2935394.ece http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=537088 Her er to av mange artikler om saken... og nei, det er ikke Se og hør. 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 4. mars 2009 Skrevet 4. mars 2009 http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article2935394.ece http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=537088 Her er to av mange artikler om saken... og nei, det er ikke Se og hør. Du blander kortene litt her. Det er ikke nødvendigvis de kvinnene som har uttrykt ønske om å bære hijab som ber om særordninger for å slippe å berøre menn, det er det organisasjonen Islams Råd som gjør. IR er _langt_ mer radikale enn (mange av) de kvinnene som ønsker å bære hijab. Altså, her uttaler noen seg på vegne av noen som egentlig mener noe annet. Forøvrig mener jeg at en uniform har nettopp én -uni- (ut)form(ing), og derfor skal man ikke åpne for tilleggsbruk av andre symboler ved bruk av denne. 0 Siter
Gjest Løveføtter Skrevet 4. mars 2009 Skrevet 4. mars 2009 Du blander kortene litt her. Det er ikke nødvendigvis de kvinnene som har uttrykt ønske om å bære hijab som ber om særordninger for å slippe å berøre menn, det er det organisasjonen Islams Råd som gjør. IR er _langt_ mer radikale enn (mange av) de kvinnene som ønsker å bære hijab. Altså, her uttaler noen seg på vegne av noen som egentlig mener noe annet. Forøvrig mener jeg at en uniform har nettopp én -uni- (ut)form(ing), og derfor skal man ikke åpne for tilleggsbruk av andre symboler ved bruk av denne. Jeg blander ikke kortene her, jeg sier dette er et par eksempler... 0 Siter
grot Skrevet 4. mars 2009 Skrevet 4. mars 2009 ''Og nei, de har ikke fått særordninger når det gjelder hvem de kan ta på når de er i jobb. Hvor har du det fra? Se og hør??'' Det var en ung, muslimsk hijab-kledt kvinne som sa det på tv her om dagen... Muslimske kvinner kan ikke ta i ukjente menn - ergo kan de rett og slett ikke utføre jobben sin. Jeg så også det intervjuet. Den kvinnen var ikke noen politistudent, hun uttalte seg om regler generelt for islam og om hvordan hun valgte å forholde seg. Jeg har ikke sett _noe_om at det vurderes å innføre andre regler for muslimer i polititjeneste enn for andre. Dette gjelder bare for uniformen. 0 Siter
grot Skrevet 4. mars 2009 Skrevet 4. mars 2009 http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article2935394.ece http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=537088 Her er to av mange artikler om saken... og nei, det er ikke Se og hør. Men dette er jo bare meningen til Imamfaglig råd. Han må jo få lov til å mene dette selv om det ikke blir noen realitet. Mange i kristne miljøer mener at vi burde synge bordsalme til maten hver dag i skolen, vi gjør det ikke av den grunn....... 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 4. mars 2009 Skrevet 4. mars 2009 Jeg blander ikke kortene her, jeg sier dette er et par eksempler... Ja det er prisen å betale for yringsfrihet det. Det sitter jo folk, foreksempel medlemmer av Vigrid, og ytrer at Adolf Hitler var vestens frelser og Europas redningsmann også, uten at det regnes som et konstruktivt bidrag i noen som helst seriøs debatt om innvandring. Nettopp fordi alle kan slippe til orde med sine meninger er det viktig å være nyansert når man tolker utsagn og ytringer inn i en sammenheng, og der syns jeg det er mismatch mellom islamske kvinners hijab-ønske og Islamsk Råds ytringer om berøring. 0 Siter
Gjest firepile Skrevet 4. mars 2009 Skrevet 4. mars 2009 Jeg så også det intervjuet. Den kvinnen var ikke noen politistudent, hun uttalte seg om regler generelt for islam og om hvordan hun valgte å forholde seg. Jeg har ikke sett _noe_om at det vurderes å innføre andre regler for muslimer i polititjeneste enn for andre. Dette gjelder bare for uniformen. Politiuniformen skal være 100% nøytral. Derfor er et religiøst plagg som hihab helt utelukket. 0 Siter
grot Skrevet 4. mars 2009 Skrevet 4. mars 2009 Politiuniformen skal være 100% nøytral. Derfor er et religiøst plagg som hihab helt utelukket. Helt utelukket er det absoulutt ikke, selv om du kanskje ønsker det...? Hadde det vært absolutt utelukket så hadde det jo ikke vært noen diskusjon rundt dette i det hele tatt. Politikere har ikke tatt noen beslutning i denne saken ennå. 0 Siter
brulla Skrevet 4. mars 2009 Skrevet 4. mars 2009 Hvorfor skal kvinner i politiet bruke hijab i Norge, når det ikke engang brukes i Pakistan? En uniform skal være nøytral, det er poenget her! Det samme mener de i Pakistan. De som ikke kan gå uten hijab eller pågripe en mann trenger vi ikke i politiet. De får finne på noe annet å gjøre. 0 Siter
Gjest firepile Skrevet 4. mars 2009 Skrevet 4. mars 2009 Helt utelukket er det absoulutt ikke, selv om du kanskje ønsker det...? Hadde det vært absolutt utelukket så hadde det jo ikke vært noen diskusjon rundt dette i det hele tatt. Politikere har ikke tatt noen beslutning i denne saken ennå. Kommer ikke til å gå igjennom. Garantert. 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 4. mars 2009 Skrevet 4. mars 2009 Nå kommer ettervirkningene av at vi har tatt inn for mange, og vært for naive. Norge blir avkristnet, og mange av våre verdier faller bort. Ytringsfriheten blir innskrenket, og folk er livredde for å bli kalt rasist. Detteer bare begynnelsen, tror jeg. Desverre. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.