Lotte :o) Skrevet 4. mars 2009 Skrevet 4. mars 2009 Har du noen gang prøvd å uttrykke noe med ord, for så å oppdage at det kom ut _helt feil_? Spanias statsminister har visstnok forsnakket seg en smule: http://www.adressa.no/nyheter/utenriks/article1286691.ece *humrer* Jeg snakker fort og mye av og til. En gang for 10 år siden, så hadde jeg en veldig snill og hjelpsom kollega. Da han kom tilbake etter å ha fikset en veldig viktig dings på jobben, så skulle jeg si noe sånt som "tusen takk - no vart æ bra glad!", men endte i stedet opp med å si "tusen takk - no vart æ gra! Nei, glad...og det var _bra_ æ skulle si.. åsså vart det...hehehe".. Og av alle ting, så hadde jeg et "publikum" på 10-15 stk, og de holdt på å le seg skakke, så alle min forsøk på å rette opp dette, druknet i latteren...! Da dette roet seg, sa han at han kunne godt hjelpe meg med _det_ problemet også! ;-) 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 4. mars 2009 Skrevet 4. mars 2009 *He he* Andres tabber er alltid langt mer morsomme enn egne Jeg gikk på sveisekurs og skulle fortelle ei om det gode miljøet der. Jeg sa "Vi er en skikkelig sammensveiset gjeng." En annen gang fikk jeg heldigvis rettet opp i det den andre trodde jeg sa. Jeg sa "Han sjarmerte meg rett i senk!" Det ble oppfattet som at jeg sa "Han sjarmerte meg rett i seng!" Jeg prøver å ikke uttrykke meg slik lenger om sjarmerende personer, bare sånn i tilfelle noen hører feil 0 Siter
Luska Skrevet 4. mars 2009 Skrevet 4. mars 2009 Jeg kommer ikke på noe i farta for min egen del, selv om det ganske sikkert har forekommet! Men en kamerat av meg fortalte om første gangen han skulle hilse på mora til den nye kjæresten sin. Mora manglet høyre arm. Dette var han blitt gjort oppmerksom på på forhånd, slik at han skulle forberede seg på å hilse med venstre hånd i stedet for høyre. Så han terpet inni seg: "venstre, venstre, venstre...." og da han møtte mora, rakte han pent frem venstre hånd og prestenterte seg som "venstr..... øøh Terje, mener jeg!" ;o) 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 4. mars 2009 Forfatter Skrevet 4. mars 2009 *He he* Andres tabber er alltid langt mer morsomme enn egne Jeg gikk på sveisekurs og skulle fortelle ei om det gode miljøet der. Jeg sa "Vi er en skikkelig sammensveiset gjeng." En annen gang fikk jeg heldigvis rettet opp i det den andre trodde jeg sa. Jeg sa "Han sjarmerte meg rett i senk!" Det ble oppfattet som at jeg sa "Han sjarmerte meg rett i seng!" Jeg prøver å ikke uttrykke meg slik lenger om sjarmerende personer, bare sånn i tilfelle noen hører feil Det første var jo skikkelig treffende, og det andre hørtes veldig hyggelig ut ;-p 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 4. mars 2009 Forfatter Skrevet 4. mars 2009 Jeg kommer ikke på noe i farta for min egen del, selv om det ganske sikkert har forekommet! Men en kamerat av meg fortalte om første gangen han skulle hilse på mora til den nye kjæresten sin. Mora manglet høyre arm. Dette var han blitt gjort oppmerksom på på forhånd, slik at han skulle forberede seg på å hilse med venstre hånd i stedet for høyre. Så han terpet inni seg: "venstre, venstre, venstre...." og da han møtte mora, rakte han pent frem venstre hånd og prestenterte seg som "venstr..... øøh Terje, mener jeg!" ;o) *huff... må le lell* 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 4. mars 2009 Skrevet 4. mars 2009 [quote name=Lotte )' timestamp='1236170898' post='4104334] Det første var jo skikkelig treffende, og det andre hørtes veldig hyggelig ut ;-p Jeg kjenner ei som hadde vært på besøk hos noen hun ikke kjente så godt. Da hun gikk sa hun "Takk for besøket." Det er mange år siden, og hun skjemmes fremdeles 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 4. mars 2009 Forfatter Skrevet 4. mars 2009 Jeg kjenner ei som hadde vært på besøk hos noen hun ikke kjente så godt. Da hun gikk sa hun "Takk for besøket." Det er mange år siden, og hun skjemmes fremdeles *hehe* Enn hun venninna di? Hun sier jo generelt mye rart... ;-) Du har sikkert en eler annen god-historie på lager..? *venter spent* 0 Siter
morsan Skrevet 4. mars 2009 Skrevet 4. mars 2009 Verste eller morsomste? ;-) Jeg har et vagt minne i bakhodet om at jeg har sagt ting som absolutt ikke burde sies, men mer pga innholdet enn fordi det er "morsomt" på noe som helst vis. Men du nevner "samleie", og for en del år tilbake husker jeg en eldre kar skulle snakke om det å eie ting i sameie - ja, du kan jo tenke deg hva han sa. Dette var en meget proper eldre herre, med vannkjemmet hår, håndknyttet tversover og en rutete tredelt tweed-dress som får tankene til å gå til Kjell Aukrusts beskrivelse av da faren hans dro til Røros Tweed for å få sydd seg en sådan. Mannen ble superflau og stotret og stammet, og det var meget tydelig at dette var svært pinlig for han. ;-) Jeg kommer på en for egen del også, som jeg stadig vekk blir minnet på av noen venninner, de gangene samtalen dreier seg om en bestemt person i familien. Jeg skulle omtale vedkommende i rosende ordelag om hvor aktiv han var i kulturlivet i sitt lille lokalmiljø, men så kom jeg i skade for å omtale han som å være "av lokalt format", og det hørtes jo ikke noe særlig flott ut i det hele tatt;-) 0 Siter
morsan Skrevet 4. mars 2009 Skrevet 4. mars 2009 *He he* Andres tabber er alltid langt mer morsomme enn egne Jeg gikk på sveisekurs og skulle fortelle ei om det gode miljøet der. Jeg sa "Vi er en skikkelig sammensveiset gjeng." En annen gang fikk jeg heldigvis rettet opp i det den andre trodde jeg sa. Jeg sa "Han sjarmerte meg rett i senk!" Det ble oppfattet som at jeg sa "Han sjarmerte meg rett i seng!" Jeg prøver å ikke uttrykke meg slik lenger om sjarmerende personer, bare sånn i tilfelle noen hører feil ''Jeg prøver å ikke uttrykke meg slik lenger om sjarmerende personer, bare sånn i tilfelle noen hører feil ;)'' Lurt! :-) Husker du forresten den Seinfeld-episoden der George skulle få Marlee Matlin til å lese på leppene under et selskap, for å "avsløre" om en dame George var ineterssert i drev med noe lurerier (husker ikke helt greia). Det gikk jo ikke verre enn at hunfeiltolket et ord som har tilsvarende likhet som seng og senk, og resultatet ble deretter;-) 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 4. mars 2009 Forfatter Skrevet 4. mars 2009 Verste eller morsomste? ;-) Jeg har et vagt minne i bakhodet om at jeg har sagt ting som absolutt ikke burde sies, men mer pga innholdet enn fordi det er "morsomt" på noe som helst vis. Men du nevner "samleie", og for en del år tilbake husker jeg en eldre kar skulle snakke om det å eie ting i sameie - ja, du kan jo tenke deg hva han sa. Dette var en meget proper eldre herre, med vannkjemmet hår, håndknyttet tversover og en rutete tredelt tweed-dress som får tankene til å gå til Kjell Aukrusts beskrivelse av da faren hans dro til Røros Tweed for å få sydd seg en sådan. Mannen ble superflau og stotret og stammet, og det var meget tydelig at dette var svært pinlig for han. ;-) Jeg kommer på en for egen del også, som jeg stadig vekk blir minnet på av noen venninner, de gangene samtalen dreier seg om en bestemt person i familien. Jeg skulle omtale vedkommende i rosende ordelag om hvor aktiv han var i kulturlivet i sitt lille lokalmiljø, men så kom jeg i skade for å omtale han som å være "av lokalt format", og det hørtes jo ikke noe særlig flott ut i det hele tatt;-) *LOL* Samleie er hyggelig, men ikke i alle sammenhenger ;-))) Stakkars gamle mann. Noen tar jo forsnakkelser litt tyngre enn andre..! 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 4. mars 2009 Forfatter Skrevet 4. mars 2009 ''Jeg prøver å ikke uttrykke meg slik lenger om sjarmerende personer, bare sånn i tilfelle noen hører feil ;)'' Lurt! :-) Husker du forresten den Seinfeld-episoden der George skulle få Marlee Matlin til å lese på leppene under et selskap, for å "avsløre" om en dame George var ineterssert i drev med noe lurerier (husker ikke helt greia). Det gikk jo ikke verre enn at hunfeiltolket et ord som har tilsvarende likhet som seng og senk, og resultatet ble deretter;-) *s* 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 4. mars 2009 Skrevet 4. mars 2009 ''Jeg prøver å ikke uttrykke meg slik lenger om sjarmerende personer, bare sånn i tilfelle noen hører feil ;)'' Lurt! :-) Husker du forresten den Seinfeld-episoden der George skulle få Marlee Matlin til å lese på leppene under et selskap, for å "avsløre" om en dame George var ineterssert i drev med noe lurerier (husker ikke helt greia). Det gikk jo ikke verre enn at hunfeiltolket et ord som har tilsvarende likhet som seng og senk, og resultatet ble deretter;-) Jeg tror ikke jeg har sett noen episoder av den serien. 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 4. mars 2009 Skrevet 4. mars 2009 [quote name=Lotte )' timestamp='1236171846' post='4104350] *hehe* Enn hun venninna di? Hun sier jo generelt mye rart... ;-) Du har sikkert en eler annen god-historie på lager..? *venter spent* Kommer ikke på noe ufortalt av henne akkurat nå, men her er noe et par andre venninner har sagt: Det var presentasjonsunde da barna våre begynte i 1. klasse. Hun presenterte seg og sa at hun er pappaen til Mia En annen venninne ringte veterinæren da katta hadde blødninger. Hun sa "Katta blør i musa." 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 4. mars 2009 Skrevet 4. mars 2009 Verste eller morsomste? ;-) Jeg har et vagt minne i bakhodet om at jeg har sagt ting som absolutt ikke burde sies, men mer pga innholdet enn fordi det er "morsomt" på noe som helst vis. Men du nevner "samleie", og for en del år tilbake husker jeg en eldre kar skulle snakke om det å eie ting i sameie - ja, du kan jo tenke deg hva han sa. Dette var en meget proper eldre herre, med vannkjemmet hår, håndknyttet tversover og en rutete tredelt tweed-dress som får tankene til å gå til Kjell Aukrusts beskrivelse av da faren hans dro til Røros Tweed for å få sydd seg en sådan. Mannen ble superflau og stotret og stammet, og det var meget tydelig at dette var svært pinlig for han. ;-) Jeg kommer på en for egen del også, som jeg stadig vekk blir minnet på av noen venninner, de gangene samtalen dreier seg om en bestemt person i familien. Jeg skulle omtale vedkommende i rosende ordelag om hvor aktiv han var i kulturlivet i sitt lille lokalmiljø, men så kom jeg i skade for å omtale han som å være "av lokalt format", og det hørtes jo ikke noe særlig flott ut i det hele tatt;-) Stakkars mann Det er jo så pinlig, men veldig fornøyelig for andre ;o) 0 Siter
morsan Skrevet 4. mars 2009 Skrevet 4. mars 2009 Jeg tror ikke jeg har sett noen episoder av den serien. Da har du e.m.m. gått glipp av noe:-) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 4. mars 2009 Skrevet 4. mars 2009 Verste eller morsomste? ;-) Jeg har et vagt minne i bakhodet om at jeg har sagt ting som absolutt ikke burde sies, men mer pga innholdet enn fordi det er "morsomt" på noe som helst vis. Men du nevner "samleie", og for en del år tilbake husker jeg en eldre kar skulle snakke om det å eie ting i sameie - ja, du kan jo tenke deg hva han sa. Dette var en meget proper eldre herre, med vannkjemmet hår, håndknyttet tversover og en rutete tredelt tweed-dress som får tankene til å gå til Kjell Aukrusts beskrivelse av da faren hans dro til Røros Tweed for å få sydd seg en sådan. Mannen ble superflau og stotret og stammet, og det var meget tydelig at dette var svært pinlig for han. ;-) Jeg kommer på en for egen del også, som jeg stadig vekk blir minnet på av noen venninner, de gangene samtalen dreier seg om en bestemt person i familien. Jeg skulle omtale vedkommende i rosende ordelag om hvor aktiv han var i kulturlivet i sitt lille lokalmiljø, men så kom jeg i skade for å omtale han som å være "av lokalt format", og det hørtes jo ikke noe særlig flott ut i det hele tatt;-) Hvis det å omtale noen som "et lokalt format" er det verste du har sagt, er det sannelig ikke ille *S* 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 4. mars 2009 Forfatter Skrevet 4. mars 2009 Kommer ikke på noe ufortalt av henne akkurat nå, men her er noe et par andre venninner har sagt: Det var presentasjonsunde da barna våre begynte i 1. klasse. Hun presenterte seg og sa at hun er pappaen til Mia En annen venninne ringte veterinæren da katta hadde blødninger. Hun sa "Katta blør i musa." *hehe* Litt av en ordbruk i andre avsnitt ;-) 0 Siter
morsan Skrevet 4. mars 2009 Skrevet 4. mars 2009 Hvis det å omtale noen som "et lokalt format" er det verste du har sagt, er det sannelig ikke ille *S* Enig i det! ;-) Kommer vel på noe verre etterhvert...;-) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 4. mars 2009 Skrevet 4. mars 2009 ''Jeg snakker fort og mye av og til'' Hvorfor overrasker ikke det meg!? Selv plumper jeg titt og ofte ut med ting som ikke er tilstrekkelig gjennomtenkt (og gjør det samme i diverse tråder her inne), men har lykkelig fortrengt de verste eksemplene . 0 Siter
morsan Skrevet 4. mars 2009 Skrevet 4. mars 2009 ''Jeg snakker fort og mye av og til'' Hvorfor overrasker ikke det meg!? Selv plumper jeg titt og ofte ut med ting som ikke er tilstrekkelig gjennomtenkt (og gjør det samme i diverse tråder her inne), men har lykkelig fortrengt de verste eksemplene . Ikke sant? ;-) Det er langt fra alle forsnakkelser og kommentarer som er festlige å trekke frem senere;-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.