Gå til innhold

FU: Din verste forsnakkelse, ordene stokker seg

Anbefalte innlegg

Skrevet

''Jeg snakker fort og mye av og til''

Hvorfor overrasker ikke det meg!? :D

Selv plumper jeg titt og ofte ut med ting som ikke er tilstrekkelig gjennomtenkt (og gjør det samme i diverse tråder her inne), men har lykkelig fortrengt de verste eksemplene :).

''Hvorfor overrasker ikke det meg!? :D''

Hmmm.... Det er sikkert et resultat av at jeg aldri kom til orde i oppveksten ;-)

Jeg har det fra fatter'n. Han er myyye verre enn meg *hehe*

Men jeg har også både stille, og snakke-late perioder... eller øyeblikk, om du vil..! *flirer* :-)))

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lotte :o)

12

• morsan

10

• AneM1365380603

7

• Luska

5

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg kjenner ei som hadde vært på besøk hos noen hun ikke kjente så godt. Da hun gikk sa hun "Takk for besøket." Det er mange år siden, og hun skjemmes fremdeles ;)

Det der har jeg gjort en gang også - sagt "takk for besøket" idet jeg skulle dra.

Det verste var at hun jeg sa det til (bestemoren til en jeg var litt sammen med - men vi var ikke offisielle kjærester, i hvert fall ikke overfor bestemoren), hørte / la merke til det. Jeg hadde håpet at det ville drukne i diverse høflighetsfraser, men hun svarte nemlig "takk for at du ville besøke meg" i en sånn veldig smilende tone.

Hjelpes, det må være ca. 25 år siden...

Skrevet

Jeg kommer ikke på noe spesielt, men har en lei tendens til å rote med ordene "gla(d)" og "gra", skjønner ikke hvorfor, og det har skjedd mange ganger også, og det er like pinlig hver gang...

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1236170949' post='4104335]

*huff... må le lell*

Jo! Kom på en til, som kom fra en foredragsholder for ørten år siden. Jeg har glemt hva foredraget dreide seg om, men dama pratet om det å bli eldre, og særlig kvinners følelser i den forbindelse, hun sa noe slik som "vi kvinner liker jo ikke å bli eldre, vi ser alle ronker, og...." der oppdaget hun at hun hadde byttet ut ordet "rynker", og hun ble ganske rød og stotrende. ;o)

Skrevet

Litt på siden, men må ta en junior kom med da han var liten og i verste Teletubby-alder.

Dere husker kanskje at en eller annen fyr (engelsk prest eller noe slikt?) gikk ut og kritiserte serien fordi han mente at Tinky Winky var homfil; han hadde både trekantsymbol på hodet, lilla farge og dertil håndveske.

Jr omtalte figuren konsekvent som "Kinky Kinky", og det humret mor & far litt over, da. ;-)

Skrevet

Jo! Kom på en til, som kom fra en foredragsholder for ørten år siden. Jeg har glemt hva foredraget dreide seg om, men dama pratet om det å bli eldre, og særlig kvinners følelser i den forbindelse, hun sa noe slik som "vi kvinner liker jo ikke å bli eldre, vi ser alle ronker, og...." der oppdaget hun at hun hadde byttet ut ordet "rynker", og hun ble ganske rød og stotrende. ;o)

*gapskratter* Å fytti....! ;-))))

Skrevet

Litt på siden, men må ta en junior kom med da han var liten og i verste Teletubby-alder.

Dere husker kanskje at en eller annen fyr (engelsk prest eller noe slikt?) gikk ut og kritiserte serien fordi han mente at Tinky Winky var homfil; han hadde både trekantsymbol på hodet, lilla farge og dertil håndveske.

Jr omtalte figuren konsekvent som "Kinky Kinky", og det humret mor & far litt over, da. ;-)

*hehe*

Skrevet

*he he*

Apropos "runke":

En amerikaner jeg kjenner hadde i likhet med mange som kommer til Norge "lært seg" en del grove ord og banneord på norsk. Men det kan jo bli litt for mye av det gode, og man kan derfor gå i surr - hva betød "søren" og hva betød "runke" osv

I en sammenheng skulle han komme med et "mildt banneord", mer ala typen "søren" eller "pokker", men sa da istedet - med innlevelse - "runke"!

En av tilhørerne var min gamle mormor! *humre*

Skrevet

*he he*

Apropos "runke":

En amerikaner jeg kjenner hadde i likhet med mange som kommer til Norge "lært seg" en del grove ord og banneord på norsk. Men det kan jo bli litt for mye av det gode, og man kan derfor gå i surr - hva betød "søren" og hva betød "runke" osv

I en sammenheng skulle han komme med et "mildt banneord", mer ala typen "søren" eller "pokker", men sa da istedet - med innlevelse - "runke"!

*hæhæ*

AneM1365380603
Skrevet

Det der har jeg gjort en gang også - sagt "takk for besøket" idet jeg skulle dra.

Det verste var at hun jeg sa det til (bestemoren til en jeg var litt sammen med - men vi var ikke offisielle kjærester, i hvert fall ikke overfor bestemoren), hørte / la merke til det. Jeg hadde håpet at det ville drukne i diverse høflighetsfraser, men hun svarte nemlig "takk for at du ville besøke meg" i en sånn veldig smilende tone.

Hjelpes, det må være ca. 25 år siden...

*He he* Sånne flauser huskes. Er jo ikke store flausen, en bare føler seg så dum etterpå.

AneM1365380603
Skrevet

*he he*

Apropos "runke":

*Ha ha* Med denne historien kom jeg på en til.

En litt eldre dame skulle beskrive hvor hardt gjesten banket (pikket) på døra, så hun sa "Han kom med en kjempestor pikk."

Skrevet

*He he* Sånne flauser huskes. Er jo ikke store flausen, en bare føler seg så dum etterpå.

Ja, det beviser liksom at det bare er en frase man kommer med, uten at det går om hjernen - og man ønsker jo ikke å vise for all verden at man bare lirer av seg tomme ord, når man f.eks. skal si takk for seg.

Husker jeg lo av en barnebok der en distré fyr sa godnatt i stedet for værsågod da han skulle gi noe til læreren sin. Det er sånt som man får høre i årevis, bare fordi feil standard-ord glapp ut.

Skrevet

*Ha ha* Med denne historien kom jeg på en til.

En litt eldre dame skulle beskrive hvor hardt gjesten banket (pikket) på døra, så hun sa "Han kom med en kjempestor pikk."

*he he*

Ja, man kommer på fler etterhvert.

Under en engelsktime på barneskolen skulle vi finne en bestemt type verb i en tekst. Lærerern spurte en gutt hvilke verb han hadde funnet, og han svarte "jeg har bare pick, jeg!"

Særlig for barneskolebarn var dette rasende festlig;-)

Skrevet

LOL!!!! Kommer ikke på noen forsnakkelser akkurat nå - sikkert fordi det er mer som en hverdagshendelse for meg...

Skrevet

&%$#%&$#&$% nå skreiv jeg et langt innlegg som jeg greide å tulle vekk!

Da blir det kortversonen:

Sa til min svigermor en av de første gangene jeg traff henne: "Jeg er så deilig på fjellet!"

Jeg s k u l l e si:" Jeg synes det er så deilig på fjellet om høsten!!" Herreguuuuuud, så flaut!

Skrevet

Sa til min svigermor en av de første gangene jeg traff henne: "Jeg er så deilig på fjellet!"

Jeg s k u l l e si:" Jeg synes det er så deilig på fjellet om høsten!!" Herreguuuuuud, så flaut!

Kom på en jeg har hørt. Det var en utenlandsk fysioterapeut som kom inn til en dame. Han hadde behandlet henne, og hun skulle hvile etter behandlingen. Damen sa - "Jeg sovnet visst" "Ja," svarte fysioterapeuten, "vi hørte du ronket!" Skulle jo være snorket, da.....

:oD

Skrevet

*LOL*

Skrevet

*he he*

Apropos "runke":

''En av tilhørerne var min gamle mormor!''

Hehe, hun visste sikkert ikke hva "runke" betød, så det var vel ikke så farlig. ;o)

Gjest Elextra
Skrevet

Kom på en jeg har hørt. Det var en utenlandsk fysioterapeut som kom inn til en dame. Han hadde behandlet henne, og hun skulle hvile etter behandlingen. Damen sa - "Jeg sovnet visst" "Ja," svarte fysioterapeuten, "vi hørte du ronket!" Skulle jo være snorket, da.....

:oD

*LOL*

Skrevet

''En av tilhørerne var min gamle mormor!''

Hehe, hun visste sikkert ikke hva "runke" betød, så det var vel ikke så farlig. ;o)

Tror du virkelig det? ;-) Tror nok at også folk i hennes generasjon har hørt ordet før:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...