Luska Skrevet 5. mars 2009 Skrevet 5. mars 2009 Tror du virkelig det? ;-) Tror nok at også folk i hennes generasjon har hørt ordet før:-) Jada, mulig det. Ser bare for meg at mennesker i den generasjonen brukte andre ord om den aktiviteten... Dra skinn eller noe i den duren. ;o) 0 Siter
Luska Skrevet 5. mars 2009 Skrevet 5. mars 2009 Litt på siden, men må ta en junior kom med da han var liten og i verste Teletubby-alder. Dere husker kanskje at en eller annen fyr (engelsk prest eller noe slikt?) gikk ut og kritiserte serien fordi han mente at Tinky Winky var homfil; han hadde både trekantsymbol på hodet, lilla farge og dertil håndveske. Jr omtalte figuren konsekvent som "Kinky Kinky", og det humret mor & far litt over, da. ;-) Hehe, min nevø kalte Kaptein Sabeltann for Kaptein Satan. ;o) 0 Siter
morsan Skrevet 5. mars 2009 Skrevet 5. mars 2009 Hehe, min nevø kalte Kaptein Sabeltann for Kaptein Satan. ;o) *S* Da nærmer man seg jo KLMs "Kabelsatan";-) 0 Siter
Gjest bikku Skrevet 5. mars 2009 Skrevet 5. mars 2009 Hehe, min nevø kalte Kaptein Sabeltann for Kaptein Satan. ;o) Har vi samme nevø? Jeg hadde en nevø som kalte han "Kaptein Satan", og den andre tviholdt på "Kaptein Tabelsann" Mine egne forsnakkelser nok helst skjedd i fremmedspråkssamenheng. Som student skulle jeg bidra med språklig kompetanse i en formell forsamling, og fikk utfordringen "maktorganer", som nok dessverre endte opp som "Maktens kjønnsorganer" på det andre språket. Ja, ja. Så lærte jeg det. 0 Siter
tzatziki1365380058 Skrevet 5. mars 2009 Skrevet 5. mars 2009 Absolutt ikke min verste forsnakkelse, men den mest "geniale" synes jeg: I en lunsj-diskusjon på jobben for mange år siden, diskuterte vi det faktum at man ikke har samme mulighet til innsyn i regnskapene til Ikea som i vanlige selskap, fordi det er organisert som en stiftelse. Jeg skulle altså si "Ikea er en stiftelse". I stedet sa jeg "Ikea er en fristelse".... De fleste var for så vidt enige med meg, men skjønte ikke helt hva det hadde med innsyn i regnskapene å gjøre 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.