Gå til innhold

Grønnsaksuppe..

Anbefalte innlegg

Gjest miras
Skrevet

Hei.

Er det noen her som kan gi meg en god oppskrift på grønnsaksuppe? Min. til 4 porsjoner.. Med pølse eller noe annet kjøtt..

Koker dere opp vannet før dere har i grønnsakene?

Bruker dere grønnsak buljong?..

Som dere sikkert forstår, ja jeg er helt fersk.. ;)

Skrevet

Det er ikke grønnsakssuppe om du har kjøtt i da. :o)

Jeg pleier å vaske, skrelle og dele poteter, gulrot og kålrot og dekke det med vann og koke til det er ganske mørt. Har så i buljongterning (klar kjøttsuppe) etter vannmengden jeg hadde i (du kan like gjerne ha terningene i fra begynnelsen) og hakket løk, finhakket purre f.eks. De siste minuttene har jeg i pølseskiver og små kjøttboller som bare skal trekke noen minutter for å bli varme. :o) Enkelt og greit.

Gjest miras
Skrevet

Jeg pleier å vaske, skrelle og dele poteter, gulrot og kålrot og dekke det med vann og koke til det er ganske mørt. Har så i buljongterning (klar kjøttsuppe) etter vannmengden jeg hadde i (du kan like gjerne ha terningene i fra begynnelsen) og hakket løk, finhakket purre f.eks. De siste minuttene har jeg i pølseskiver og små kjøttboller som bare skal trekke noen minutter for å bli varme. :o) Enkelt og greit.

Takk for svar :)

Det er sånn jeg mener..

Hva slags buljong bruker du?

Skrevet

Takk for svar :)

Det er sånn jeg mener..

Hva slags buljong bruker du?

Maggi klar kjøttsuppe heter den tror jeg, avlang gul eske med mange terninger inni. Står vel sammen med sauser og sånt i butikken.

Skrevet

''Det er ikke grønnsakssuppe om du har kjøtt i da.''

Klart du kan ha kjøtt i ei grønnsaksuppe! Man har jo grønnsaker i ei kjøttsuppe. :-)

Skrevet

Maggi klar kjøttsuppe heter den tror jeg, avlang gul eske med mange terninger inni. Står vel sammen med sauser og sånt i butikken.

Det er mye bedre med Maggi grønnsakbuljong i suppe enn kjøttbuljong. Blir mye rundere og mildere i smaken.

Gjest veggisen
Skrevet

Artig at du insisterer på at en grønnsakssuppe ikke skal ha kjøtt i seg, for så ånbefale animalsk buljong:-) Som Mrs.Doolittle sier, prøver grønnsaksbuljong!! Mye bedre!

Skrevet

Artig at du insisterer på at en grønnsakssuppe ikke skal ha kjøtt i seg, for så ånbefale animalsk buljong:-) Som Mrs.Doolittle sier, prøver grønnsaksbuljong!! Mye bedre!

*Fnis* For meg inneholder en grønnsakssuppe kun grønnsaker, hva som er i buljongen har jeg ikke akkurat tenkt over. :o)

I en kjøttsuppe er det det samme som i grønnsakssuppa, men den er tilsatt en eller flere former for kjøtt.

Skrevet

''Artig at du insisterer på at en grønnsakssuppe ikke skal ha kjøtt i seg, for så ånbefale animalsk buljong:-)''

Man må nok være vegetarianer for å være så himla opptatt av buljongens opphav, utover det rent smaksmessige.;-)

''Som Mrs.Doolittle sier, prøver grønnsaksbuljong!! Mye bedre!''

Og her kom det smaksmessige inn:-)

Skrevet

''Artig at du insisterer på at en grønnsakssuppe ikke skal ha kjøtt i seg, for så ånbefale animalsk buljong:-)''

Man må nok være vegetarianer for å være så himla opptatt av buljongens opphav, utover det rent smaksmessige.;-)

''Som Mrs.Doolittle sier, prøver grønnsaksbuljong!! Mye bedre!''

Og her kom det smaksmessige inn:-)

Hehe. ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...