Gjest Elextra Skrevet 4. mars 2009 Skrevet 4. mars 2009 Du vil ikke si at du former burgerne dine for hånd?! *Sjokkert* Om jeg først lager hamburgere helt selv har jeg ikke noe ønske om at de skal se ut som karbonader fra kjøledisken! *S* 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 4. mars 2009 Skrevet 4. mars 2009 ''Eggekoker er fantastisk! Jeg bruker den flere ganger pr uke. Går det an å koke egg perfekt uten, altså? ;-)'' Seriøst? Jeg bruker vanlig kjele jeg. Noen ganger sprekker et egg, men det spiller da ingen rolle. ) Når jeg lager tomatsuppe og skal ha både egg og makaroni bruker jeg samme kjelen og hiver makaronien oppi eggevannet etter 5 min og koker det i 5 min til. ) ''Når jeg lager tomatsuppe og skal ha både egg og makaroni bruker jeg samme kjelen og hiver makaronien oppi eggevannet etter 5 min og koker det i 5 min til. )'' Eh, hvorfor har du ikke like godt makaronien rett i suppen? Forøvrig opplever jeg også perfekt kokte egg selv uten eggekoker - men med kjøkkenur! *S* 0 Siter
morsan Skrevet 4. mars 2009 Forfatter Skrevet 4. mars 2009 [quote name=Lotte )' timestamp='1236175955' post='4104453] Jepp, den har myntinnkast! *hehe* Brutter'n gjorde seg noen slanter på den i ungdomstida :-) Eggekoker er fantastisk! Jeg bruker den flere ganger pr uke. Går det an å koke egg perfekt uten, altså? ;-) Men med "flere ganger per uke" er du jo allerede langt forbi meg i eggekokefrekvens;-) 0 Siter
Lillemus Skrevet 4. mars 2009 Skrevet 4. mars 2009 [quote name=Lotte )' timestamp='1236176002' post='4104455] E det noe som heter det? *hehe* Ikke oppdatert, jeg ;-) http://www.jernia.no/Produkter/Kj%C3%B8kken/Servere/168875.cms?prodPageid=3143 Men jeg må innrømme at denne så litt kjekk ut: http://static.gooba.no/Image/Products/Small/EA048.jpg På den annen side kan man jo bare bruke to stekepanner... Dessuten er skapene mine fulle nok fra før. 0 Siter
morsan Skrevet 4. mars 2009 Forfatter Skrevet 4. mars 2009 ''Eggekoker er fantastisk! Jeg bruker den flere ganger pr uke. Går det an å koke egg perfekt uten, altså? ;-)'' Seriøst? Jeg bruker vanlig kjele jeg. Noen ganger sprekker et egg, men det spiller da ingen rolle. ) Når jeg lager tomatsuppe og skal ha både egg og makaroni bruker jeg samme kjelen og hiver makaronien oppi eggevannet etter 5 min og koker det i 5 min til. ) ''Noen ganger sprekker et egg,'' Min erfaring er at det hjelper på å stikke hull i egget. Det beste redskapet til dette formålet, er en sånn liten nål man bruker til å feste ting på korktavler. 0 Siter
morsan Skrevet 4. mars 2009 Forfatter Skrevet 4. mars 2009 http://www.jernia.no/Produkter/Kj%C3%B8kken/Servere/168875.cms?prodPageid=3143 Men jeg må innrømme at denne så litt kjekk ut: http://static.gooba.no/Image/Products/Small/EA048.jpg På den annen side kan man jo bare bruke to stekepanner... Dessuten er skapene mine fulle nok fra før. Ja, med to stekepanner får man jo litt mer fortgang i pannekakestekinga enn å bare bruke én panne. Den første du la ut link til har jeg sett i butikken, og de pannekakene er bittesmå. 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 4. mars 2009 Skrevet 4. mars 2009 http://www.jernia.no/Produkter/Kj%C3%B8kken/Servere/168875.cms?prodPageid=3143 Men jeg må innrømme at denne så litt kjekk ut: http://static.gooba.no/Image/Products/Small/EA048.jpg På den annen side kan man jo bare bruke to stekepanner... Dessuten er skapene mine fulle nok fra før. Ja, jeg kjøper ikke sånt... 0 Siter
Lillemus Skrevet 4. mars 2009 Skrevet 4. mars 2009 ''Når jeg lager tomatsuppe og skal ha både egg og makaroni bruker jeg samme kjelen og hiver makaronien oppi eggevannet etter 5 min og koker det i 5 min til. )'' Eh, hvorfor har du ikke like godt makaronien rett i suppen? Forøvrig opplever jeg også perfekt kokte egg selv uten eggekoker - men med kjøkkenur! *S* Makaronien rett i suppa? Da blir den ikke like god som når den kokes ved siden av og dessuten vil ikke barn1 ha like mye makaroni i suppa si som barn2 må vite! 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 4. mars 2009 Skrevet 4. mars 2009 ''Noen ganger sprekker et egg,'' Min erfaring er at det hjelper på å stikke hull i egget. Det beste redskapet til dette formålet, er en sånn liten nål man bruker til å feste ting på korktavler. ''Det beste redskapet til dette formålet, er en sånn liten nål man bruker til å feste ting på korktavler.'' Akkurat det bruker jeg også - tilfeldigvis har vi en tavle på kjøkkenet! *S* 0 Siter
morsan Skrevet 4. mars 2009 Forfatter Skrevet 4. mars 2009 ''Det beste redskapet til dette formålet, er en sånn liten nål man bruker til å feste ting på korktavler.'' Akkurat det bruker jeg også - tilfeldigvis har vi en tavle på kjøkkenet! *S* :-) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 4. mars 2009 Skrevet 4. mars 2009 Makaronien rett i suppa? Da blir den ikke like god som når den kokes ved siden av og dessuten vil ikke barn1 ha like mye makaroni i suppa si som barn2 må vite! ''og dessuten vil ikke barn1 ha like mye makaroni i suppa si som barn2 må vite!'' Ah, da forstår det seg jo. Forøvrig tviler jeg sterkt på at makaronien smaker særlig annerledes om den kokes utenom, når den likevel skal ned i suppa. 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 4. mars 2009 Skrevet 4. mars 2009 Men med "flere ganger per uke" er du jo allerede langt forbi meg i eggekokefrekvens;-) Egg på brød/rundstk/knekkis = nam! Egg+laks, egg+kaviar, egg+tomat/agurk/pepper/søtpaprika. Egg er digg! To av ungene er eggomaner ;-) 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 4. mars 2009 Skrevet 4. mars 2009 ''Eggekoker er fantastisk! Jeg bruker den flere ganger pr uke. Går det an å koke egg perfekt uten, altså? ;-)'' Seriøst? Jeg bruker vanlig kjele jeg. Noen ganger sprekker et egg, men det spiller da ingen rolle. ) Når jeg lager tomatsuppe og skal ha både egg og makaroni bruker jeg samme kjelen og hiver makaronien oppi eggevannet etter 5 min og koker det i 5 min til. ) Æsj.. Jeg syns eggeskall er så ekkelt at jeg hadde ikke klart å koke makaronien i samme vannet. Eggekoker er praktisk. Trenger ikke stille klokke, eller passe på. Jeg setter ofte på eggekokeren, går i dusjen osv. Når det piper VET jeg eggene er ferdig. Det er de ikke alltid i kjelen. 0 Siter
Lillemus Skrevet 4. mars 2009 Skrevet 4. mars 2009 ''og dessuten vil ikke barn1 ha like mye makaroni i suppa si som barn2 må vite!'' Ah, da forstår det seg jo. Forøvrig tviler jeg sterkt på at makaronien smaker særlig annerledes om den kokes utenom, når den likevel skal ned i suppa. Jo, makaronien smaker ikke det samme om den kokes i vann eller om den kokes i suppa, helt sant. ) 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 4. mars 2009 Skrevet 4. mars 2009 ''Eggekoker er fantastisk! Jeg bruker den flere ganger pr uke. Går det an å koke egg perfekt uten, altså? ;-)'' Seriøst? Jeg bruker vanlig kjele jeg. Noen ganger sprekker et egg, men det spiller da ingen rolle. ) Når jeg lager tomatsuppe og skal ha både egg og makaroni bruker jeg samme kjelen og hiver makaronien oppi eggevannet etter 5 min og koker det i 5 min til. ) Hehe, kokt egg er omtrent dagligdags hos oss... 0 Siter
morsan Skrevet 4. mars 2009 Forfatter Skrevet 4. mars 2009 ''og dessuten vil ikke barn1 ha like mye makaroni i suppa si som barn2 må vite!'' Ah, da forstår det seg jo. Forøvrig tviler jeg sterkt på at makaronien smaker særlig annerledes om den kokes utenom, når den likevel skal ned i suppa. Bittelitt annerledes blir det vel, men ikke mye. Jeg hiver også makaronien rett oppi suppa. 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 4. mars 2009 Skrevet 4. mars 2009 [quote name=Lotte )' timestamp='1236176473' post='4104472] Egg på brød/rundstk/knekkis = nam! Egg+laks, egg+kaviar, egg+tomat/agurk/pepper/søtpaprika. Egg er digg! To av ungene er eggomaner ;-) Enig! Egg er digg. Vi koker gjerne egg både morgen og kveld ;O) Hver dag.. Hehe.. 0 Siter
Lillemus Skrevet 4. mars 2009 Skrevet 4. mars 2009 Æsj.. Jeg syns eggeskall er så ekkelt at jeg hadde ikke klart å koke makaronien i samme vannet. Eggekoker er praktisk. Trenger ikke stille klokke, eller passe på. Jeg setter ofte på eggekokeren, går i dusjen osv. Når det piper VET jeg eggene er ferdig. Det er de ikke alltid i kjelen. Jeg spiser bare hardkokte egg og kokes de i minst 10 min er de ferdige. ) 0 Siter
morsan Skrevet 4. mars 2009 Forfatter Skrevet 4. mars 2009 Jo, makaronien smaker ikke det samme om den kokes i vann eller om den kokes i suppa, helt sant. ) Jeg husker at moren til en venninne kokte grønnsakene i vann ved siden av og hadde dem oppi kjøttsuppa etter at suppa var ferdig, for hun mente at det var bedre med "vannsmak" på dem enn "kjøttkraftsmak". Litt forskjell var det, det merket selv jeg som barn, men man må e.m.m. ha en bestemt grille på dette for å mene at forskjellen er så betydningsfull at det rettferdiggjør bruk av én ekstra kjel;-) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 4. mars 2009 Skrevet 4. mars 2009 Jo, makaronien smaker ikke det samme om den kokes i vann eller om den kokes i suppa, helt sant. ) Ah, ok... kanskje? Godt ikke mine små er slike feinschmeckere som dine, da! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.