Gå til innhold

Anbefalte innlegg

candyqueen_83
Skrevet

http://www.jernia.no/Produkter/Kj%C3%B8kken/Servere/168875.cms?prodPageid=3143

Men jeg må innrømme at denne så litt kjekk ut:

http://static.gooba.no/Image/Products/Small/EA048.jpg

På den annen side kan man jo bare bruke to stekepanner... Dessuten er skapene mine fulle nok fra før.

Man får jo pannekakestekepanner også. Herregud. De er det helt lave kanter på. Hva med å bruke den vanlige man har liksom.

Du var ute etter en panne som var god til pannekaker? Vet ikke om jeg svarte etter jeg hadde prøvd den nye panna vi kjøpte. Nowo titaniun med avtagbart håndtak. Den var super til pannekaker. Veldig lett å steke i.

• Svar 129
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

25

• Lillemus

24

• Lotte :o)

21

• candyqueen_83

13

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Enig! Egg er digg. Vi koker gjerne egg både morgen og kveld ;O) Hver dag.. Hehe..

Egg er undervurdert i dol-verdenen, har jeg inntrykk av. *hehe* Guttungen var forundret og lo da han oppdaget at egg i 6-pk var å få kjøpt på butikken! Her går det mest i 18-pk og hele brett :-)

Skrevet

Enig! Egg er digg. Vi koker gjerne egg både morgen og kveld ;O) Hver dag.. Hehe..

..og da er det jo noe helt annet! :-) Ref uttalelsen min om at med mindre det er en daglig forteelse.

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1236176744' post='4104488]

Egg er undervurdert i dol-verdenen, har jeg inntrykk av. *hehe* Guttungen var forundret og lo da han oppdaget at egg i 6-pk var å få kjøpt på butikken! Her går det mest i 18-pk og hele brett :-)

Oi! Jeg har opplevd å ha 6-pakninger der halvparten av eggene gikk ut på dato for et par uker siden...

candyqueen_83
Skrevet

Går i 18-pk her også. Går vel en kartong i uka omtrent :o) Til to personer.

AneM1365380603
Skrevet

Det er ingen ende på mulighetene:-)

Fordelen med den der er jo at den ikke tar all verdens plass, i motsetning til f eks den popcorn-maskina med diger bolle på som var en juleslager for noen år siden. Tenker mange slike tar opp mye plass rundt omkring!

Slik som potetskrellermaskina.. Den tar mye plass, men aner ikke hvor den er nå. Håper den er kastet. Det var mye mer arbeid med den enn å skrelle potetene selv.

Skrevet

''Noen ganger sprekker et egg,''

Min erfaring er at det hjelper på å stikke hull i egget. Det beste redskapet til dette formålet, er en sånn liten nål man bruker til å feste ting på korktavler.

Hva - har du ikke sånn dings som er spesiallaget for å stikke hull på egg?!

Skrevet

Man får jo pannekakestekepanner også. Herregud. De er det helt lave kanter på. Hva med å bruke den vanlige man har liksom.

Du var ute etter en panne som var god til pannekaker? Vet ikke om jeg svarte etter jeg hadde prøvd den nye panna vi kjøpte. Nowo titaniun med avtagbart håndtak. Den var super til pannekaker. Veldig lett å steke i.

Noen vanlige stekepanner har for høye kanter til at det er mulig å steke pannekaker i dem, man kommer jo ikke nedi med stekespaden! Første gangen jeg skulle steke pannekaker hos kjæresten min hadde han en sånn panne og det ble bare søl. *Hehe* Han spiste rubbel og bit alikevel og påsto de var gode!

Men under et visst påtrykk kjøpte han ny panne før neste pannekakerunde.

AneM1365380603
Skrevet

''Når jeg lager tomatsuppe og skal ha både egg og makaroni bruker jeg samme kjelen og hiver makaronien oppi eggevannet etter 5 min og koker det i 5 min til. :o)''

Eh, hvorfor har du ikke like godt makaronien rett i suppen?

Forøvrig opplever jeg også perfekt kokte egg selv uten eggekoker - men med kjøkkenur! *S*

Jeg lærte her inne, muligens av morsan at det er like greit å ha makaronien i suppa framfor å koke den for seg :)

Skrevet

Jeg kjøper også bare 18-pakninger nå. Fatter ikke hva jeg tenke på da jeg drev og kjøpte 6-pk.

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg lærte her inne, muligens av morsan at det er like greit å ha makaronien i suppa framfor å koke den for seg :)

Selv har jeg aldri tenkt på å gjøre det på annen måte...

Skrevet

Slik som potetskrellermaskina.. Den tar mye plass, men aner ikke hvor den er nå. Håper den er kastet. Det var mye mer arbeid med den enn å skrelle potetene selv.

''Slik som potetskrellermaskina''

Noen ting flyttet jeg fra med lett hjerte da jeg flytte fra eksen. Og siden det var han som i sin tid kjøpte den kunne han ikke nekte meg å sette den igjen heller.

Skrevet

Oi! Jeg har opplevd å ha 6-pakninger der halvparten av eggene gikk ut på dato for et par uker siden...

*s* Egg som er 14 dager over dato kan du trygt spise, så lenge de er riktig oppbevart.

Det har hendt her også, men kun pga av at jeg trodde vi var nesten tomme, og handlet nytt brett etc. Men aldri med en 6-pk, nei ;-)

Skrevet

Jeg hadde en manuell potetskrellemaskin en gang. Brukte den én gang, og deretter havnet den på loppings.

Trodde jeg skulle slippe masse kjedelig skrelling - hvilket jeg jo gjorde - men fikk desto mer kjedelig rengjøring av den verdamte Maschine istedet;-)

candyqueen_83
Skrevet

Noen vanlige stekepanner har for høye kanter til at det er mulig å steke pannekaker i dem, man kommer jo ikke nedi med stekespaden! Første gangen jeg skulle steke pannekaker hos kjæresten min hadde han en sånn panne og det ble bare søl. *Hehe* Han spiste rubbel og bit alikevel og påsto de var gode!

Men under et visst påtrykk kjøpte han ny panne før neste pannekakerunde.

Kan skjønne det om man kun har traktørpanne da.

Skrevet

Hehe, det høres kjent ut, men vi er 4-5 personer, da ;-)

candyqueen_83
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1236177147' post='4104505]

Hehe, det høres kjent ut, men vi er 4-5 personer, da ;-)

:o)

Gjest Elextra
Skrevet

''Går i 18-pk her også. Går vel en kartong i uka omtrent :o) Til to personer.''

Oi, nå ble jeg nesten bekymret for kolesterolnivået deres *s*

Ikke så begeistret for egg, jeg...

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1236177107' post='4104501]

*s* Egg som er 14 dager over dato kan du trygt spise, så lenge de er riktig oppbevart.

Det har hendt her også, men kun pga av at jeg trodde vi var nesten tomme, og handlet nytt brett etc. Men aldri med en 6-pk, nei ;-)

Ja, 14 dager over tida spiser vi, men ikke noe særlig mer enn det.

Finnes det forresten egg fra frittgående høner i 18-pakk?

Skrevet

Kan skjønne det om man kun har traktørpanne da.

Han har en jernpanne som har kanter som er alt for høye til at man kan steke pannekaker i den. :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...