Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøper også bare 18-pakninger nå. Fatter ikke hva jeg tenke på da jeg drev og kjøpte 6-pk.

Det er dyrt med 6-pk, ja.

• Svar 129
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

25

• Lillemus

24

• Lotte :o)

21

• candyqueen_83

13

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

''Går i 18-pk her også. Går vel en kartong i uka omtrent :o) Til to personer.''

Oi, nå ble jeg nesten bekymret for kolesterolnivået deres *s*

Ikke så begeistret for egg, jeg...

Kanskje de gjør som Jan Thomas og bare spiser eggehvitten?

Skrevet

Hva - har du ikke sånn dings som er spesiallaget for å stikke hull på egg?!

;-)

candyqueen_83
Skrevet

''Går i 18-pk her også. Går vel en kartong i uka omtrent :o) Til to personer.''

Oi, nå ble jeg nesten bekymret for kolesterolnivået deres *s*

Ikke så begeistret for egg, jeg...

Vi spiser til vanlig ikke så mye karbo, da går det mye egg. Kolesterolnivået er det ingen fare med da. Maks 1 egg i uka er det lenge siden ble anbefalt.

Skrevet

Ja, 14 dager over tida spiser vi, men ikke noe særlig mer enn det.

Finnes det forresten egg fra frittgående høner i 18-pakk?

Du er klar over at de "frittgående hønene" ikke er særlig mer frittgående enn de som verper "vanlige" egg? De har aldri sett sola de heller. De har litt større bur, men til gjengjeld er de flere i buret...

Skrevet

Ja, 14 dager over tida spiser vi, men ikke noe særlig mer enn det.

Finnes det forresten egg fra frittgående høner i 18-pakk?

Jeg har ikke spurt hvor fritt de får gå ;-)

Skrevet

Jeg lærte her inne, muligens av morsan at det er like greit å ha makaronien i suppa framfor å koke den for seg :)

I likhet med Elextra har jeg ikke engang vurdert å gjøre det på annen måte;-)

Skrevet

Du er klar over at de "frittgående hønene" ikke er særlig mer frittgående enn de som verper "vanlige" egg? De har aldri sett sola de heller. De har litt større bur, men til gjengjeld er de flere i buret...

Ja, jeg vet utmerket godt forskjellen:-)

Men selv om de kunne hatt det enda bedre, synes jeg uansett at det er bedre å støtte den delen av næringen som ihvertfall tilrettelegger driften noe bedre enn for de tradisjonelle burhøns.

Skrevet

Noen vanlige stekepanner har for høye kanter til at det er mulig å steke pannekaker i dem, man kommer jo ikke nedi med stekespaden! Første gangen jeg skulle steke pannekaker hos kjæresten min hadde han en sånn panne og det ble bare søl. *Hehe* Han spiste rubbel og bit alikevel og påsto de var gode!

Men under et visst påtrykk kjøpte han ny panne før neste pannekakerunde.

Alternativet er ekstra mye smør og så snu pannekaka ved å kaste den opp i lufta;-)

(og deretter tørke bort smørsølet fra vegger og tak)

Gjest Kayia
Skrevet

Tivoliformat, du, det var ikke snaut! .-)

Jeg er også litt allergisk mot alskens maskiner som gjør ting som man ikke kan bruke vanlige kjeler og annet ordinært kjøkkenutstyr til.

Greit nok at f eks riskoker gir enda bedre resultat enn å koke risen i kjel, men med mindre riskoking er en daglig foreteelse, ser jeg ikke helt poenget. Kjel funker utmerket!

Likeså med eggekoker. ;-)

Jeg fikk eggekoker til jul et år (gudene vet hvilken krok den står i nå), og måtte bare riste på hodet når den i tillegg til å ta stor plass bruker lengre tid på å koke egg! Anbefalt tid for å få fast plomme var 10 min - det bruker jeg 7 på i kjele. Lurer på hvor mange sånne - pluss elektriske sitruspresser - de har greid å lure på folk...

candyqueen_83
Skrevet

Jeg fikk eggekoker til jul et år (gudene vet hvilken krok den står i nå), og måtte bare riste på hodet når den i tillegg til å ta stor plass bruker lengre tid på å koke egg! Anbefalt tid for å få fast plomme var 10 min - det bruker jeg 7 på i kjele. Lurer på hvor mange sånne - pluss elektriske sitruspresser - de har greid å lure på folk...

Tar stor plass? Hvor stor eggekoker har du egentlig?

Gjest Elextra
Skrevet

Ja, med to stekepanner får man jo litt mer fortgang i pannekakestekinga enn å bare bruke én panne.

Den første du la ut link til har jeg sett i butikken, og de pannekakene er bittesmå.

''Ja, med to stekepanner får man jo litt mer fortgang i pannekakestekinga enn å bare bruke én panne.''

Ja, jeg bruker bestandig to panner - den gamle jernpannen + den nyere titan(?)-pannen. Fungerer bra med begge to, men jernpannen krever jo litt mer smøring.

*diskuterer viktige detaljer videre*

Skrevet

Man vurderer dette med "plasskrevende" totalt ulikt alt etter hvor mye tingen er i bruk.

Jeg tenker overhodet ikke på om f eks kaffetrakteren er plasskrevende; den står fremme på benken hele tiden.

Vaffeljernet, derimot, stues inn i et benkeskap for ymse kjøkkenting som ikke brukes så ofte, og det er litt styrete å ta det frem og sette det tilbake. Men vaffeljernet kan ikke erstattes av vanlige husgeråd, så derfor godtar jeg at det tar plass i skapet og er litt styrete å ta ut og inn.

Men med min eggekokefrekvens ville jeg synes at en eggekoker som oppbevares sammen med vaffeljernet var umåtelig plasskrevende ogirriterende å ta ut og inn (for den har sikkert havnet bak vaffeljernet siden sist samt ørten termoser og annet stæsj). Da er det jo mye lettere med en vanlig kjel.

Skrevet

''Ja, med to stekepanner får man jo litt mer fortgang i pannekakestekinga enn å bare bruke én panne.''

Ja, jeg bruker bestandig to panner - den gamle jernpannen + den nyere titan(?)-pannen. Fungerer bra med begge to, men jernpannen krever jo litt mer smøring.

*diskuterer viktige detaljer videre*

''*diskuterer viktige detaljer videre*''

LOL, tenkte det samme selv. Ikke rart dte kalles for kjerringforum her;-) Eller det vil si - dem som kommer med disse karakterisstikkene skriver det som oftes "kjærringforum"...;-)

(så fikk jeg komme med et lite stikk tilbake til dem)

Gjest Elextra
Skrevet

''*diskuterer viktige detaljer videre*''

LOL, tenkte det samme selv. Ikke rart dte kalles for kjerringforum her;-) Eller det vil si - dem som kommer med disse karakterisstikkene skriver det som oftes "kjærringforum"...;-)

(så fikk jeg komme med et lite stikk tilbake til dem)

:o)

candyqueen_83
Skrevet

Man vurderer dette med "plasskrevende" totalt ulikt alt etter hvor mye tingen er i bruk.

Jeg tenker overhodet ikke på om f eks kaffetrakteren er plasskrevende; den står fremme på benken hele tiden.

Vaffeljernet, derimot, stues inn i et benkeskap for ymse kjøkkenting som ikke brukes så ofte, og det er litt styrete å ta det frem og sette det tilbake. Men vaffeljernet kan ikke erstattes av vanlige husgeråd, så derfor godtar jeg at det tar plass i skapet og er litt styrete å ta ut og inn.

Men med min eggekokefrekvens ville jeg synes at en eggekoker som oppbevares sammen med vaffeljernet var umåtelig plasskrevende ogirriterende å ta ut og inn (for den har sikkert havnet bak vaffeljernet siden sist samt ørten termoser og annet stæsj). Da er det jo mye lettere med en vanlig kjel.

Sant.. Her står kaffetrakteren lengst inni et skap og opptar plass. Den ene gangen i halvåret vi skal ha kaffe kommer pulverglasset frem, og vannet kokes i vannkoker ;O)

Skrevet

En eggekoker tar vel omtrent like stor plass som et enkelt vaffeljern? Kan knapt huske å ha sett en eggekoker egentlig.

candyqueen_83
Skrevet

En eggekoker tar vel omtrent like stor plass som et enkelt vaffeljern? Kan knapt huske å ha sett en eggekoker egentlig.

Nei, vår tar hvertfall mye mindre plass. Omtrent som en asjett vel i omkrets.

Skrevet

Sant.. Her står kaffetrakteren lengst inni et skap og opptar plass. Den ene gangen i halvåret vi skal ha kaffe kommer pulverglasset frem, og vannet kokes i vannkoker ;O)

*Hehe* Nå kom jeg til å tenke på helt i begynnelsen da jeg var sammen med min kjære og skulle bruke mixmasteren, men vispene passet ikke.

"Du, disse vispene passer ikke til mixeren?"

"Nei, de hører til en annen mixer."

"Hvor er den da?"

"Nei, den er kastet for den virket ikke lenger."

Men hvorfor spare på vispene som ikke passet til den andre mixeren?!? *Hehe*

Skrevet

Nei, vår tar hvertfall mye mindre plass. Omtrent som en asjett vel i omkrets.

Jeg hadde et raid i kjøkkenskapet i høst og stuet bort alt jeg ikke bruker. Toastjern, munkepanne, en ekstra vannkoker og noe annet småstæsj ble satt i kjelleren og jeg har ikke savnet det ett sekund siden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...