Gå til innhold

Helblondering?

Gjest tør ikke bruke signatur

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er mørkbrun i håret, men blir mer og mer grå.

Skal jeg satse på helblondering, med striper i min opprinnelige lysebrune farge?

Grå ettervekst på mørkbrunt hår er elendig :-(

Gjest ViViola
Skrevet

Kremt, det _er_ fortsatt tillatt å la håret ha sin originale farge... Bare sånn at du ikke tror du MÅ farge det i en eller annen retning, altså.

:-)

Skrevet

Kremt, det _er_ fortsatt tillatt å la håret ha sin originale farge... Bare sånn at du ikke tror du MÅ farge det i en eller annen retning, altså.

Problemet er at håret er mørkbrunt og grått. Fortell meg hvordan jeg får tilbake den originale fargen min, så er problemet løst!

Gjest Elextra
Skrevet

Problemet er at håret er mørkbrunt og grått. Fortell meg hvordan jeg får tilbake den originale fargen min, så er problemet løst!

''Fortell meg hvordan jeg får tilbake den originale fargen min, så er problemet løst!''

Spør en frisør, da vel? Frisøren min kan utmerket godt farge håret i min opprinnelige farge, men jeg velger å ha det en tanke lysere og brunere *S*

Gjest ViViola
Skrevet

Hvis håret er på vei over i det grå, så er det grått som er fargen.

Seriøst: Ser flere og flere kvinner som lar håret være grått, selv om de såvidt har passert 40. Og de er flotte, altså! Stilig sveis og riktige klær og vips! en flott kvinne som både ser moden og _modig_ ut! :-)

Gjest Elextra
Skrevet

Hvis håret er på vei over i det grå, så er det grått som er fargen.

Seriøst: Ser flere og flere kvinner som lar håret være grått, selv om de såvidt har passert 40. Og de er flotte, altså! Stilig sveis og riktige klær og vips! en flott kvinne som både ser moden og _modig_ ut! :-)

Vakre kvinner er nydelige med grått hår! *S*

Vi andre kler å ha litt farge i det...

Skrevet

Gå til frisøren så gir hun deg et godt råd. Så kan du gjøre det sjøl siden enten du farger tilbake til din opprinnelige eller lager blonde striper. Ikke helblonder hos frisøren, det er dyrt og er egentlig ikke verdt pengene. Det er sånn man gjør sjøl når man har dårlig råd.

Gjest Auroria
Skrevet

Ja her gjelder vel også regelen om at "alt kler den smukke";-)

Gjest ViViola
Skrevet

Tja, jeg har da venninner som ikke akkurat havner i vakker-klassa, men som er stilige med kort, grått hår.

Skrevet

Nei nei og atter nei! det vil se krampeaktig ut (skrekk for aldringstegn). Farg håret i din naturlige farge da vel? Og farg etterveksten, kan enkelt gjøres selv...

Gjest Elextra
Skrevet

Tja, jeg har da venninner som ikke akkurat havner i vakker-klassa, men som er stilige med kort, grått hår.

Hm, mulig de finnes....

Uansett enig i at det er penere å være grå enn å ha for kraftig farge, slik mange har - typisk om man farger det selv, i stedet for å gå til frisøren. Når håret naturlig er grått bør en tone ned fargen, ellers må man i hvertfall følge opp med make-up etc., og det spørs jo hvor vellykket _det_ blir.

*trøster meg med at jeg inntil videre kun har noen (en del) små grå*

Gjest ViViola
Skrevet

Hm, mulig de finnes....

Uansett enig i at det er penere å være grå enn å ha for kraftig farge, slik mange har - typisk om man farger det selv, i stedet for å gå til frisøren. Når håret naturlig er grått bør en tone ned fargen, ellers må man i hvertfall følge opp med make-up etc., og det spørs jo hvor vellykket _det_ blir.

Jeg tror dette med hårfarging har gått litt langt, og at fler og fler på et tidspunkt i livet vil gi seg. Det er jo meningsløst å bruke såååå mye penger på noe som gir såvidt lite tilbake.

Men - det er nok penere med kort, grått hår enn langt, grått hår, da.

Skrevet

Hm, mulig de finnes....

''Uansett enig i at det er penere å være grå enn å ha for kraftig farge, slik mange har ''

Enig i det. Enkelte farger håret sitt så mørkt at det nesten ser ut som en hjelm.

Skrevet

Jeg tror dette med hårfarging har gått litt langt, og at fler og fler på et tidspunkt i livet vil gi seg. Det er jo meningsløst å bruke såååå mye penger på noe som gir såvidt lite tilbake.

''Men - det er nok penere med kort, grått hår enn langt, grått hår, da.''

Det er vel kanskje fordi det er lettere å få en velstelt frisyre når det er kort? Jeg har hørt fra damer som er eldre enn meg at de synes det største problemet med det grå håret ikke er fargen i seg selv, men at håret blir så tørt og 'uformelig'

Som du ser av bildet som Geir la ut av Emmylou Harris er det ingenting i veien mot å se feiende flott ut også med langt grått, hår, men det fordrer at håret ser skikkelig velpleid og stylet ut.

Med tørt, litt for langt og bustete grått hår kan man lett minne litt om denne damen her: ;-)

http://stp.ling.uu.se/~starback/dcml/chars/pics/mim.gif

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg synes også det kan være pent med oppsatt grått hår. Langt ustelt grått hår er (selvfølgelig) ikke pent.

Skrevet

Det er vel kanskje fordi det er lettere å få en velstelt frisyre når det er kort? Jeg har hørt fra damer som er eldre enn meg at de synes det største problemet med det grå håret ikke er fargen i seg selv, men at håret blir så tørt og 'uformelig'

Som du ser av bildet som Geir la ut av Emmylou Harris er det ingenting i veien mot å se feiende flott ut også med langt grått, hår, men det fordrer at håret ser skikkelig velpleid og stylet ut.

Med tørt, litt for langt og bustete grått hår kan man lett minne litt om denne damen her: ;-)

''Med tørt, litt for langt og bustete grått hår kan man lett minne litt om denne damen her: ;-)''

Eller henne:

http://johnwmacdonald.com/7695_brigitte_bardot.jpg

Gjest ViViola
Skrevet

Sikkert riktig det med grunnen til kort hår - særlig de første grå hårene er stive og uformelige.

Generelt er vel kort hår finere på voksne damer, uten at jeg har noen fullgod forklaring. Kanskje bare fordi vi er mer vant til det? Hm...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...