Gå til innhold

Konfirmasjonsgave til fadderbarn, hvor mye?

Anbefalte innlegg

Gjest ykjtk
Skrevet

Hvor mye gir man til fadderbarnet sitt (tantebarn også)?

Gjest tante til 14
Skrevet

Vi gir 500.- til tantebarn.

Men så er det ganske mange av dem også...

Aliza1365380759
Skrevet

Jeg har gitt 1000 kr foreløpig, men den summen går nok kraftig opp hvis nestemann skal konfirmere seg om fem år.

Gjest nikkot
Skrevet

Rundt 1000,-?

til fadderbarn da, som ikke er tantebarn ?

Skrevet

til fadderbarn da, som ikke er tantebarn ?

Det må du nesten bestemme selv ;-)

Vi har kjøpt gaver til alle våre fadderbarn, som et varig minne. Ellers går det i penger fra 200 og oppover alt etter hvor nært vi står konfirmanten. Har aldri gitt en vi ikke er fadder på mer enn 500

Skrevet

rundt 1000,-

men jeg ville valgt å kjøpe gave. Til guttene har vi kjøpt belte med sølvspenne og inngravert navn. Alle de som har fått har blitt veldig glade for det. jeg bruker å si at det er vår måte å kunne holde rundt dem i fremtiden.

Jentene har enten fått bunadsølv eller noe fra gullsmeden.

Skrevet

Må det være penger da? Mye koseligere med et varig minne...

Skrevet

Jeg er imot all favorisering og hadde gitt det samme til fadderbarnet som til de andre tantebarna. Fadder er jeg dog kun for barn hvis foreldre jeg er veldig gode venner med, så det er klart at det de får mer av enn de andre, er tid og oppmerksomhet. Faddertittelen er en hederbevisning jeg setter umåtelig stor pris på, men mest som et symbol på et godt og nært vennskap enn noe forferdelig forpliktende. Barn av gode venner som ikke har valgt meg som fadder (eventuelt latt være å døpe barna sine), kan være "like viktige" for meg. Mine egne faddere var nok en gang gode venner av mine foreldre, men kontakten hadde blitt naturlig borte mange år før min konfirmasjon, så jeg tror faktisk ikke jeg fikk noe en gang. Uansett ville jeg nok følt det urettferdig hvis søstera mi fikk større gaver fra en onkel og tante enn jeg fikk, og det blir for meg det viktigste. Ikke gjør forskjell!

trollemor;o)
Skrevet

Vi gir like mye penger til alle tanteungene uansett fadder eller ikke. Det eneste jeg har gjort er å kjøpe en liten ting (parfyme el) i tillegg til de jeg er fadder på.

Gjest Elextra
Skrevet

Mellom 100 og 2000 - helt avhengig av økonomi og forholdet til fadderbarnet. Og dette vet vi jo ingen ting om.

Skrevet

Jeg er imot all favorisering og hadde gitt det samme til fadderbarnet som til de andre tantebarna. Fadder er jeg dog kun for barn hvis foreldre jeg er veldig gode venner med, så det er klart at det de får mer av enn de andre, er tid og oppmerksomhet. Faddertittelen er en hederbevisning jeg setter umåtelig stor pris på, men mest som et symbol på et godt og nært vennskap enn noe forferdelig forpliktende. Barn av gode venner som ikke har valgt meg som fadder (eventuelt latt være å døpe barna sine), kan være "like viktige" for meg. Mine egne faddere var nok en gang gode venner av mine foreldre, men kontakten hadde blitt naturlig borte mange år før min konfirmasjon, så jeg tror faktisk ikke jeg fikk noe en gang. Uansett ville jeg nok følt det urettferdig hvis søstera mi fikk større gaver fra en onkel og tante enn jeg fikk, og det blir for meg det viktigste. Ikke gjør forskjell!

''Jeg er imot all favorisering og hadde gitt det samme til fadderbarnet som til de andre tantebarna.''

Enig.

Jeg er attpåtil fadder for den ene av et sett tvillinger - ville vært veldig rart om jeg skulle gjort forskjell. Tante-tittelen teller mer enn faddertittelen.

Gjest Elextra
Skrevet

Mellom 100 og 2000 - helt avhengig av økonomi og forholdet til fadderbarnet. Og dette vet vi jo ingen ting om.

Vel, forholdet sier du jo litt om. Men økomien kjenner vi jo ikke :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...