Gå til innhold

Visste ikke at jeg var så tynnhudet

Anbefalte innlegg

Gjest Skal ned 60 kg -32

Kanskje huden også blir tynnere når man går ned i vekt?

Jeg ble skikkelig såret og sint på jobben i dag. Jeg satt på pauserommet sammen med flere kolleger og spiste lunsjen min bestående av eggerøre, kalkunskinke og tomat. En av de andre bemerket maten min, og sa det så veldig godt ut. Det var det flere som sluttet seg til. En mannlig kollega ble dermed også oppmerksom på maten og spurte om jeg hadde lagt om kostholdet (det er 4 mnd siden). Jeg fikk ikke svart før en av de andre sa at det måtte han vel ha merket. Nei, det hadde han ikke. Men du må da se at hun har gått ned flere og tredve kilo insisterte den andre, og flere andre sa at det var da tydelig. Nei, sa han, det hadde han ikke sett, og ikke trodde han noe på det heller. Så satte han øynene i meg og sa at det hadde nok hjulpet om jeg hadde parkert bilen langt unna i steden for å parkere rett utenfor (på arbeidsstedets P-plass hvor alle parkerer). Og jeg var jo pinadø så lat at jeg hadde vel kjørt helt inn om det hadde vært mulig. Og han fortsatte i samme stilen..

Plutselig følte jeg at jeg ble både lei meg og sint. Husker ikke helt hva jeg sa, men jeg brølte i hvertfall ut at nå fikk det være nok, dette var jo reinspikka mobbing. Han ble veldig forskrekket og beklaget hva han hadde sagt, mens jeg hadde mer enn nok med å kjempe med tårene.

Jeg føler meg fortsatt såret og lei meg. Og jeg er overrasket, for jeg pleier da ikke å være så følsom. Spesielt er jeg, eller har vært får jeg vel si, ganske hardhudet når det gjelder egen overvekt og aktivitetsnivå.

Merkelig at denne ene episoden skulle gjøre mer inntrykk på meg enn alle de positive kommentarene jeg får hver eneste dag.

Må legge til at jeg har jobbet sammen med han i 12 år, og har allltid opplevd det sånn at vi har hatt en vanlig godt forhold til hverandre. Vi har aldri hatt noen alvorlige- uoverenstemmelser eller konflikter.

Noen flere med tynn hud her inne?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/325180-visste-ikke-at-jeg-var-s%C3%A5-tynnhudet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Skal ned 60 kg -32

Syns det var merkelig at en god kollega kunne finne på å oppføre seg såpass uintelligent sosialt sett. Men siden han kom med beklagelser tenkte vedkommende sikkert at du tålte en god spøk, da. Litt røff humor, kanskje.

Det er jo en prestasjon å klare å gå ned 32 kg, og det kan du være stolt av.

Takk skal du ha, Smir!

Uff ja, det var sikkert bare ment som en spøk. Det bare føltes ikke sånn.

Helt utrolig at han kunne få seg til å si noe slikt. For å gi ham "the benefit of the doubt", så kan det jo tenkes at det var humor. Får håpe det.

Godt han hadde vett nok til å beklage, og flott at du svarte ham!

Herre min - er egentlig litt sjokkert...

Synes ikke det er noe rart om du er litt mer tynnhudet heller, jeg. Som svært overvektig har man på en måte et slags panser som man beskytter seg bak. Man garderer seg mot blikk, kommentarer osv.

Nå har du gått ned over halvparten av overvekten din, og du er mer i kategorien normal. Du har ikke det skjoldet av fett som beskytter deg lenger.

Prøv om du kan se bort fra kommentarene hans, og heller tenke mer på alle de positive tingene du har fått høre, og som du selv også føler.

Du er kjempeflink!!!

Gjest minnah

Takk skal du ha, Smir!

Uff ja, det var sikkert bare ment som en spøk. Det bare føltes ikke sånn.

Når han ikke engang kan se at du har gått ned over 30 kg er det jaggu noe gæernt med hele fyren..

Bra du fikk sagt fra, synes jeg. Man skal ikke bare ta imot dritt på den måten! Og - wow - 32 kg er jo utrolig bra!

Mary Poppins

I all verden..Nei du er ikke tynnhudet som reagerer på dette. Maken til uhøflighet skal man lete lenge etter. Egentlig tenker jeg at du må ha misforstått han, men på den andre siden virker det ikke som det var så mye å misforstå.. desverre..

Annonse

Han bruker ikke hund med sele? Evt. hvit stokk?

Herregud for en vanvittig tankeløs og idiotisk fyr! Sannelig bra du klarte å svare ham skikkelig tilbake! Du er slett ikke tynnhudet - de aller, aller fleste av oss hadde blitt slått til bakken av noe sånt.

Uff, kanskje han hadde en skikkelig dårlig dag og lot det gå ut over deg. Dårlig gjort er det hvertfall, og det er sikkert noe han angrer veldig på. Prøv å fokuser på alle de positive bemerkningene du får istedetfor den ene dumme. Det er kjempeflott at du klarer å ha holde på viljestyrken og en sunn kost, fortsett med det, og parker bilen hvor du vil.

trollemor;o)

Det er da ikke mening i at du skal finne deg i slik oppførsel !!! Du er ikke tynnhudet eller hårsår fordi om du reagerer på dette. Du har rett, han mobbet deg og det bør du ikke finne deg i.

Du har vært UTROLIG flink som har greid å gå ned så mange kilo!!!

Snakk om drittsekk!!!!

Men nå står du foran et valg. Har han gjort seg fortjent til at du skal ha det vondt? Om du ikke synes det, så må du bestemme deg for at dette ikke skal ødelegge din da.

DU vet at du har vært kjempeflink. Helt utrolig flik. Du har gått ned 32 kilo. Det er enormt. Alle de andre rundt deg på jobben ser også dette.

VÆR STOLT AV DEG SELV, OG FORTSETT DEN UTROLIG FLOTTE JOBBEN DU HOLDER PÅ MED:-D

Gjest bikku

Så utrolig bra at du reagerte med sinne!

Hadde det vært for 32 kilo siden, så hadde kanskje sjansen vært større for at du beit det hele i deg, og slet med frustrasjon og skuffelse på bakrommet. Kanskje til og med ved å trøstespise? Nå handterte du situasjonen der og da - og det er det beste.

Ved store vekttap, så er det en del følelser og situasjoner som må håndteres på nye måter, og du er nødt til å forholde deg til det. I det lange løp, så tror jeg du har vunnet respekt både overfor deg selv og andre gjennom reaksjonen din. Tynnhudet, ja, men det får da være måte på hva man skal finne seg i av hets uten å reagere!

Annonse

Han bruker ikke hund med sele? Evt. hvit stokk?

Herregud for en vanvittig tankeløs og idiotisk fyr! Sannelig bra du klarte å svare ham skikkelig tilbake! Du er slett ikke tynnhudet - de aller, aller fleste av oss hadde blitt slått til bakken av noe sånt.

Nå synes jeg du var nesten like ufin som mannen med å sammenligne blinde mennesker med dumme mennesker ;o)

Gjest Skal ned 60 kg -32

Nå synes jeg du var nesten like ufin som mannen med å sammenligne blinde mennesker med dumme mennesker ;o)

Jeg tror ikke det var sånn hun mente det. Det var vel mere tenkt sånn at han måtte være blind eller svaksynt, siden han ikke så at jeg hadde gått ned over 30 kg. Sånn tolket i hvertfall jeg det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...