Gjest 3222435 Skrevet 4. mars 2009 Skrevet 4. mars 2009 Er det sånn at hard trening og lite (sunn) mat ikke nødvendigvis vil gjøre at kiloene raser av fortere enn om jeg spiste mer av den samme maten ? Hvis jeg spiser f.eks 3 små måltider pr dag og trener to skikkelig harde økter, vil vel det være en bedre måte å "slanke seg" på enn om jeg spiser mer kalorier?? klar over det ikke er bra i lengden, men som en kickstart en kort periode, bare lurer 0 Siter
henrikke71 Skrevet 4. mars 2009 Skrevet 4. mars 2009 Det er det mest usmarte du gjør for å holde en varig vekt. Det går kanskje en måned eller to, helt til du blir dritlei av å trene og begynner å overspise for å kompensere for de tapte kiloene. Dette har jeg god erfaring i;) Og hvorfor skal man egentlig behandle sin egen kropp så dårlig, hva har den gjort deg for å fortjene å bli mishandlet sånn da? 0 Siter
Gjest 3222435 Skrevet 4. mars 2009 Skrevet 4. mars 2009 Det er det mest usmarte du gjør for å holde en varig vekt. Det går kanskje en måned eller to, helt til du blir dritlei av å trene og begynner å overspise for å kompensere for de tapte kiloene. Dette har jeg god erfaring i;) Og hvorfor skal man egentlig behandle sin egen kropp så dårlig, hva har den gjort deg for å fortjene å bli mishandlet sånn da? Overspise for å kompensere? forklar. Er ikke ute etter å mishandle kroppen men jeg har ikke noe stor matlyst for tiden, går ikke å sulter. Det burde sikkert vært motsatt iom jeg trener relativt hardt, men sånn er det ikke. Tenkte kanskje det går seg til, har ikke rent på minst 10år 0 Siter
henrikke71 Skrevet 4. mars 2009 Skrevet 4. mars 2009 Overspise for å kompensere? forklar. Er ikke ute etter å mishandle kroppen men jeg har ikke noe stor matlyst for tiden, går ikke å sulter. Det burde sikkert vært motsatt iom jeg trener relativt hardt, men sånn er det ikke. Tenkte kanskje det går seg til, har ikke rent på minst 10år Du får sikkert opp matlysta når du kommer i gang med å trene. Du burde få veldig fin effekt av å legge inn noen mellommåltider mellom de tre, da holder kroppen en jevn fin forbrenning, og med riktig treningsmengde går du dermed hurtig ned i vekt. Uansett burde du ikke gå ned mere enn et kilo i uka, etter hva jeg har lest. Tren styrke ved siden av kondi. Muskler forbrenner fett mens du sitter i sofaen og ser tv:) 0 Siter
3stakk Skrevet 4. mars 2009 Skrevet 4. mars 2009 For lite kalorier gjør at forbrenningen går ned og fettet sitter som klistra 0 Siter
Speak Skrevet 5. mars 2009 Skrevet 5. mars 2009 Det kommer helt an på hva du mener med lite mat. FOR lite mat er ikke bra for noe. Selv Grete Rode-kurs har oppjustert kaloriinntaket de senere årene. For å holde forbrenningen på topp bør du også spise oftere enn 3 ganger. Da vil du gå ned mer. 3-4 hovedmåltider og et par mellommåltider er bra. (Mellom-mål kan være knekkebrød med magert pålegg, en frukt e.l.) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.