Gå til innhold

Tror du Siv Jensen blir neste statsminister?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei det forstår jeg. Du stemmer ikke i Oslo.

Hm? Om jeg stemmer i Oslo eller et annet sted i landet har da ingen ting med saken å gjøre, i alle fall ikke når det er stortingsvalg som i år.

• Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

4

• hidi, the scorpion

4

• henrikke71

3

• trollemor;o)

2

Skrevet

Oh shit, den ene verre enn den andre.

De er ihvertfall i stand til å spise store mengder med både kameler og dromedarer, om det lokkes med status og fine ministertitler alle sammen.

Gjest for en grusom tanke
Skrevet

Hm? Om jeg stemmer i Oslo eller et annet sted i landet har da ingen ting med saken å gjøre, i alle fall ikke når det er stortingsvalg som i år.

Jo det har mye med saken å gjøre. Hvis du stemmer i Oslo så har du muligheten for å stemme på Jens Stoltenberg, men ikke hvis du stemmer i Trønderlag..............

Skrevet

Det der tror jeg faktisk (desverre) er et sannsynlig scenario.

Det tror eg også.

Skrevet

Jo det har mye med saken å gjøre. Hvis du stemmer i Oslo så har du muligheten for å stemme på Jens Stoltenberg, men ikke hvis du stemmer i Trønderlag..............

''Jo det har mye med saken å gjøre. Hvis du stemmer i Oslo så har du muligheten for å stemme på Jens Stoltenberg, men ikke hvis du stemmer i Trønderlag..............''

Vel, når det gjelder ministerposter, så er det partiene selv som bestemmer personene, ikke velgerne. Og det er statsministeren vi snakker om her, ikke sant. Men Stortingsrepresentantene velges fra de forskjellige fylkene, det stemmer.

Skrevet

Ah - på den måten. Ok - jeg kommer neppe til å stemme verken Ap eller Frp i år.

Skrevet

Ah - på den måten. Ok - jeg kommer neppe til å stemme verken Ap eller Frp i år.

Det er ditt problem hvis du ikke ser forskjell på de to..........

Skrevet

Jeg har ikke inntrykk av at Høyre vil det heller.

Det er ikke mitt inntrykk heller, men en annen sak er hva Høyre kan bli tvunget til i regjeringsforhandlinger med FrP. Hittil har de andre partiene sagt til FrP: "Velg mellom regjering med kun oss eller med sosialister".

I det siste har FrP nettopp truet med at de ikke vil støtte en regjering de selv ikker er med i.

Hvis FrP og Høyre alene får flertall og FrP virkelig våger å gamble slik, setter FrP stort press på Høyre.

Om Høyre da fremdeles er mindre enn FrP og gir etter for presset, gir nesten resultatet seg selv.

Skremte jeg det nå? Kanskje ikke det mest sannsynlige resultatet, men er vel eneste mulighet for at Siv Jensen kan bli statsminister.

Skrevet

Det er ikke mitt inntrykk heller, men en annen sak er hva Høyre kan bli tvunget til i regjeringsforhandlinger med FrP. Hittil har de andre partiene sagt til FrP: "Velg mellom regjering med kun oss eller med sosialister".

I det siste har FrP nettopp truet med at de ikke vil støtte en regjering de selv ikker er med i.

Hvis FrP og Høyre alene får flertall og FrP virkelig våger å gamble slik, setter FrP stort press på Høyre.

Om Høyre da fremdeles er mindre enn FrP og gir etter for presset, gir nesten resultatet seg selv.

Skremte jeg det nå? Kanskje ikke det mest sannsynlige resultatet, men er vel eneste mulighet for at Siv Jensen kan bli statsminister.

jeg er ikke riktig skremt, for jeg tror ikke det bildet du tegner blir en virkelighet.

Gjest firepile
Skrevet

Jeg syns det ser skummelt ut mht Frp på meningsmålingene jeg da. Hvilket alternativ ville forresten vært i tråd med ditt ønske da? :)

Høyre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...