Gå til innhold

Hva er den fineste balladen du vet om?

Anbefalte innlegg

Ilovenewyork
Skrevet

Har lyst å lage en cd med bare ballader. Noen som har noen tips...gammel som ny..har ikke noe å si,bare den er fin :o).

• Svar 66
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

10

• Dorthe

10

• Ilovenewyork

5

• henrikke71

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Ilovenewyork
Skrevet

Over the rainbow

Med Eva Cassidy da? Den synes jeg også er fin :o).

Gjest idgie
Skrevet

Sarah MacLachlan er grei på ballader...kan jo nevne både Angel og I Will Remember You.

Eva Cassidys versjon av Fields of Gold er noe av det mest fantastiske jeg selv har hørt.

Hva med Jeff Buckley?

Skrevet

Eg tenker spesielt på en versjon av en eg ikkje husker navnet på i farten (jernteppe/tidlig demens), utgitt for ca. 20 år siden og sunget av en mann (britisk?) med "Tom Waits stemme", han døde vel for rundt 1 år siden tror eg.

Skrevet

Enig :o)

Skrevet

Sarah MacLachlan er grei på ballader...kan jo nevne både Angel og I Will Remember You.

Eva Cassidys versjon av Fields of Gold er noe av det mest fantastiske jeg selv har hørt.

Hva med Jeff Buckley?

''Hva med Jeff Buckley?''

Hele "Grace" plata er toppers!

Skrevet

Bridge over troubled water

Song for the asking (også Simon - jada, jeg er eldgammel)

You'll never walk alone (finn en versjon som ikke gir fotballkamp-assosiasjoner, det finnes mange - det er opprinnelig et musical-nummer)

Tonerna (hvis du ikke kjenner den, hør på denne:

men finn gjerne en instrumentalversjon eller noe annet som i mindre grad er et virtuosnummer)

Nå må jeg legge meg før jeg begynner å liste opp salmer her...

Skrevet

Nå har eg sovet på det og artisten heter John Martyn og CD/LP`en heter "Sapphire" og kom ut i 1984.

Hopp over kutt 1, og spol frem til 5 minutt og 10 sekund, der begynner "(Somewhere) Over the rainbow", nydelig spør du meg...:-)

http://www.youtube.com/watch?v=xXOFYg6X1vc

Skrevet

"Nothing else matters" med Metallica og "Nowember rain" og "Don't cry" med Guns'n roses. Fantastisk flotte ballader! :o)

Skrevet

Glemte en: "Silver spring" med Fleetwood Mac. Også kjempenydelig!

Skrevet

Bridge over troubled water

Song for the asking (også Simon - jada, jeg er eldgammel)

You'll never walk alone (finn en versjon som ikke gir fotballkamp-assosiasjoner, det finnes mange - det er opprinnelig et musical-nummer)

Tonerna (hvis du ikke kjenner den, hør på denne:

men finn gjerne en instrumentalversjon eller noe annet som i mindre grad er et virtuosnummer)

Nå må jeg legge meg før jeg begynner å liste opp salmer her...

Mye fint fra Paul Simon - med eller uten Garfunkel. Og "Bridge..." er en klassiker:

Jeg liker også veldig godt The Boxer, Still crazy after all these years, Homeward Bound og hva de nå heter alle sammen. Og Mrs Robinson (kan den kalles ballade?)

Skrevet

Mye fint fra Paul Simon - med eller uten Garfunkel. Og "Bridge..." er en klassiker:

Jeg liker også veldig godt The Boxer, Still crazy after all these years, Homeward Bound og hva de nå heter alle sammen. Og Mrs Robinson (kan den kalles ballade?)

Jeg syntes jeg var veldig flink som klarte å begrense meg til to fra the ultimate soundtrack of my youth...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...