Gå til innhold

Hva er den fineste balladen du vet om?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Both sides now - Joni Mitchell, kom jeg på, den er fin :)

Ja, den er også fin i den nye varianten hennes, som brukes i Love Actually (som du bare MÅ se om du ikke allerede har gjort det *S*)

• Svar 66
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

10

• Dorthe

10

• Ilovenewyork

5

• henrikke71

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Ja, den er også fin i den nye varianten hennes, som brukes i Love Actually (som du bare MÅ se om du ikke allerede har gjort det *S*)

Hmmm. Love actually - er det en julefilm? I så fall har jeg sett deler av den - et par ganger, men ikke hele - og i ro og fred..

Skrevet

Hmmm. Love actually - er det en julefilm? I så fall har jeg sett deler av den - et par ganger, men ikke hele - og i ro og fred..

Ja, en jule- og kjærlighetsfilm.

Skrevet

Ja, jeg kan høre den. Veldig fin. :-)

Nå kan jeg høre og se jeg også. Jeg synes hun har blitt så gammel, jeg blir helt deppa. Jeg så henne på et bilde sammen med en av damene på det amerikanske forumet uten sminke og det var nesten sjokkerende, tatt i fjor høst.

Ilovenewyork
Skrevet

Usikker både på om disse kan regnes som ballader og om det er de fineste jeg vet, men jeg ville kanskje hatt med disse i en samling av rolige låter:

Bob Marley - Redemption song:

Bob Dylan: Blowin' in hte wind: http://www.youtube.com/watch?v=ced8o50G9kg

Fugees: Killing me softly (nesten litt lei den, men): http://www.youtube.com/watch?v=ighu4gGlaUE

Patsy Cline: Crazy:

Kanskje ikke så nydelig, men masse minner :):

Serge Gainsbourg og Jane Birkin: Je t'aime

Queen: We are the champions:

Prince: Purple Rain (fant ingen god utgave i farten)

....

Nei, har ikke tid til dette - får komme tilbake med mer og de helt store... :)

Har mange gode minner fra når låta "killing me softly" var i skuddet. Var det ikke rundt 94-95?

Var iallefall ca 18-19 og må vel innrømme jeg var fryktelig mye på byen i den tiden ;o).

Ilovenewyork
Skrevet

"Nothing else matters" med Metallica og "Nowember rain" og "Don't cry" med Guns'n roses. Fantastisk flotte ballader! :o)

Enig!! De må jeg få med på cdèn:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...