Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest godtesynder

Huffda.. I dag (og hele uka) har jeg vært utrolig flink, spist bare sunn, god og nok mat. Men i dag har jeg vært så opptatt, så jeg har fortsatt bare spist sunt, men altfor lite. Etter kveldsmat nå i kveld hadde jeg så utrolig lyst på noe godt, og hadde en diger godtepose stående (pleier aldri ha det på hverdagene ellers, men etter en sverigetur ble det en del godis). Sååå... Jeg klarte ikke å la den ligge, og har sikkert spist nesten en halvkilo smågodt. Og jeg er så kvalm og deppa for det her!!

Burde vel kanskje bare legge det bak meg og fortsette videre, men i morgen er det helg så da klarer jeg nok ikke å la det bli med godiset i dag.. Men jeg får så utrolig dårlig samvittighet og blir så sint på meg selv!! Er det noen andre som har det sånn?

Hvordan skal man klare å gå videre etter en sånn sprekk? Jeg er litt sånn at hvis jeg spiser et kakestykke på tirsdag, så kan jeg like godt gi f*** resten av uka også. Selv om fornuften min sier at det er helt feil tankegang, så bare går det ikke! Noen tips?

Har gått ned 9 Kg til nå da, siden september, så tar det veldig sakte, koser meg hver helg, og er stolt over det jeg har klart:) Men har fortsatt 6-7 Kg igjen, og det vil jeg ha av snart! Uææh, så dum jeg var i kveld!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/325246-kjempesprekk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei du!

Nei, jeg har det ikke sånn, for gjort er gjort og spist er spist!

Jeg nekter meg ikke alt selv om jeg går ned i vekt. Forrige uke spiste jeg kake og dessert. Og det går bra. Lørdagen spiser jeg det jeg vil, uten at det tar _helt_ av og jeg spiser så jeg ligger der. Gidder ikke å plage meg selv med dårlig samvittighet selv om jeg spiser litt mer enn jeg hadde tenkt, det spiller ingen rolle uansett, annet enn at det gjør livet mitt surere.

Det er alle hverdagene som teller, vet du, og ikke "sprekkene" innimellom.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/325246-kjempesprekk/#findComment-2707100
Del på andre sider

Gjest godtesynder

Hei du!

Jeg nekter meg ikke alt selv om jeg går ned i vekt. Forrige uke spiste jeg kake og dessert. Og det går bra. Lørdagen spiser jeg det jeg vil, uten at det tar _helt_ av og jeg spiser så jeg ligger der. Gidder ikke å plage meg selv med dårlig samvittighet selv om jeg spiser litt mer enn jeg hadde tenkt, det spiller ingen rolle uansett, annet enn at det gjør livet mitt surere.

Vennlig hilsen

Du har så rett, så rett! Og jeg vet det jo innerst inne, men sliter litt likevel.. Jeg får bare prøve å endre tankemønster litt, og aldri gå tilbake til å bli "mandagsslanker".

Ha en god helg!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/325246-kjempesprekk/#findComment-2707115
Del på andre sider

karusell123

Gjort er gjort og spist er spist.

Det beste du kan gjøre nå er å tilgi deg selv, og fortsette som før. Det vil også si at du koser deg med noe godt i helgen, som du ville gjort om du ikke hadde hatt denne sprekken. Det er faktisk ikke verdens undergang, du bruker bare litt lenger tid på å nå målet ditt. Å straffe deg selv for dette vil ikke føre noe godt med seg.

Og du har i alle fall gjort deg noen nyttige erfaringer. Det er ikke så lurt å ha mye godterier liggende, selv ikke etter en Sverige-tur. Og det er viktig å spise mye nok og ofte nok. (Det visste du sikkert fra før, men det er alltid fint å få en bekreftelse på at det du gjør er riktig.)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/325246-kjempesprekk/#findComment-2707241
Del på andre sider

karusell123

Hei du!

Vennlig hilsen

Lest hakkebakkeskogen du også?

:- )

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/325246-kjempesprekk/#findComment-2707242
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...