Debra-irl Skrevet 6. mars 2009 Skrevet 6. mars 2009 Når man lager verdens beste, så skal den jo deles, fylles og stables. Men den nederste bunnen, setter dere den slik at bunnen blir stående som den er med kakebunn og marengs likt som toppen? Eller snur dere den nederste delen slik at marengsen ligger ned? Har lagt merke til at de gjør det hos bakeren, men jeg har aldri oppfattet av oppskriften at det er slik jeg skal gjøre det. Hva pleier dere å gjøre?? Takk for svar. 0 Siter
pusi Skrevet 6. mars 2009 Skrevet 6. mars 2009 Jeg snur ikke den nederste delen nei. Jeg tror at den står stødigere på fatet når den flate siden er ned, og så kommer fyllet godt inn i mellom marengsen. Dessuten er det sikkert umulig å klare å snu bunnen uten å ødelegge den. 0 Siter
Gjest J31! Skrevet 6. mars 2009 Skrevet 6. mars 2009 Jeg legger bare den ene delen oppå den andre, uten å snu dem. 0 Siter
Gjest J31! Skrevet 6. mars 2009 Skrevet 6. mars 2009 Bruker du vaniljekrem som fyll? *nysjerrig* 0 Siter
pusi Skrevet 6. mars 2009 Skrevet 6. mars 2009 Bruker du vaniljekrem som fyll? *nysjerrig* Jeg bruker en pk tine vaniljekrem som jeg blander med krem. Til kremen er det vel nok med ca. 2 1/2 dl fløte. De sier den er god ) 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 6. mars 2009 Skrevet 6. mars 2009 Jeg har begge bunnene riktig vei. Men man kan også snu den nederste bunnen så marengsen holder seg litt sprø. 0 Siter
Debra-irl Skrevet 6. mars 2009 Forfatter Skrevet 6. mars 2009 Bruker du vaniljekrem som fyll? *nysjerrig* Jeg pleide å blande ferdig vaniljekrem med krem. Men nå bruker jeg den kakefyll med vaniljesmak på pose som piskes med melk. Grunnen er at den blir litt stivere så kaken holder seg finere. Smaker like godt- syns jeg da. 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 6. mars 2009 Skrevet 6. mars 2009 Marengsen skal aldri ha krem mot seg, for da blir den ødelagt. Det er en god regel! Jeg har alltid kremen i midten mellom delene som ikke har marengs. Den styggeste delen pleier jeg å legge underst 0 Siter
Gjest prust Skrevet 6. mars 2009 Skrevet 6. mars 2009 Marengsen skal aldri ha krem mot seg, for da blir den ødelagt. Det er en god regel! Jeg har alltid kremen i midten mellom delene som ikke har marengs. Den styggeste delen pleier jeg å legge underst Å jo - marengsen blir så seig og god (den underste altså) når den får vanlijekrem på seg!!!! Jeg har altså marengsen opp på begge lagene. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.