Gå til innhold

Hvordan vaske persiennene enklest mulig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, for nå er det tid for det gitt, sola kom tilbake i går og jeg ser virkelig et behov for både det ene og det andre.

Men jeg akter ikke bruke mer tid på dette enn nødvendig, og trenger et tips om hvordan få gjort dette i en fei, har dere et bra tips?

Fortsetter under...

Skrevet

Der sier du noe, mine persienner på kjøkkenet ser ikke ut! Et fettlag med støv... Jeg har lurt på om jeg skal tappe vann med salmiakk og litt Zalo i badekaret, legge dem oppi en liten stund, tørke av med fille og henge opp. Men jeg skal følge med om du får flere tips!

mil1365380270
Skrevet

Ja, det har jeg! Metallpersienner, vel og merke. Legg de i sterkt salmiakkvann i badekaret. Ha den nesten helt trukket opp, ellers er det vanskelig å håndtere. Bruk hansker og pass på at du får salmiakkvann mellom alle lamellene. Pass på å lufte godt og lukk døra til badet.

Når du tar den opp er den gnistrende hvit, snora også :-)

Skrevet

Utdrag fra "Skitne triks":

http://www.dinside.no/363709/skitne-triks

"Persienner er noe herk å rengjøre. Slik gjør du det enklere: Træ et par (rene) sokker over hendene. Dypp den ene i varmt såpevann og dra over persiennen. Tørk over med den andre."

Har aldri prøvd det selv:-)

Skrevet

Jeg mener å huske at det finnes en spesiell slags børste å vaske persienner med, som er slik at den drar over flere "etasjer" samtidig? Husker ikke hvor jeg så den. IKEA kanskje?

Skrevet

Jeg mener å huske at det finnes en spesiell slags børste å vaske persienner med, som er slik at den drar over flere "etasjer" samtidig? Husker ikke hvor jeg så den. IKEA kanskje?

Nytt & Nyttig etc. Sånne postordrekataloger, tror jeg.

Annonse

Gjest jintasimo
Skrevet

Ja, det har jeg! Metallpersienner, vel og merke. Legg de i sterkt salmiakkvann i badekaret. Ha den nesten helt trukket opp, ellers er det vanskelig å håndtere. Bruk hansker og pass på at du får salmiakkvann mellom alle lamellene. Pass på å lufte godt og lukk døra til badet.

Når du tar den opp er den gnistrende hvit, snora også :-)

Huff jeg har persiener av tre, og disse er brune. På hele 4 store vinduer. Ser helt for jævli ut og aner ikke hvordan få de rene uten å bruke en hel dag (0:

Skrevet

Jeg mishandler kanskje persiennene mine litt, men dette er veldig enkelt:

Slipp persiennene ned og vri dem flate.

Spray på et godt vaskemiddel, Cilit bang eller noe.

Ha varmt og sterkt vaskevann og en mikrofiberklut i bøtta.

Bruk filla og vask hele siden ren.

Skru persiennen flat andre veien og gjenta.

Tørk av med rent vann og tørk med håndkle.

Heis persiennen opp og vask vinduet.

Slipp persiennen ned og åpne "på tvers" slik at den kan stå og lufte seg.

Skjønner?

Lykke til ☻

Gjest mora2
Skrevet

Du får kjøpt en slags kost i daglivaren, den glir lett over persiennene. Jeg syns den funker helt fint.

Den sola får frem mye ja....

:0)

Skrevet

Kjøp en lang vaskebalje, litt lengre enn selve persiennen. Ha oppi grønnsåpe. Legg i vann en time. Løft opp, drypp av, vupti så er de rene.

Dette her var bare tull, jeg tror ikke det fins sånne lange vaskebaljer.

Hepp hepp, er i godt humør i kveld, skal på tangobar i Køben, og være sensuell:-)))

mil1365380270
Skrevet

Huff jeg har persiener av tre, og disse er brune. På hele 4 store vinduer. Ser helt for jævli ut og aner ikke hvordan få de rene uten å bruke en hel dag (0:

Mulig du bare må sette av en halv dag om du ikke vil ødelegge dem. Ville vasket de hengende, jeg. Såpevann og svamp med tiden til hjelp :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...