Mrs D Skrevet 6. mars 2009 Skrevet 6. mars 2009 Det ville vel ikke falle meg inn å bosette meg hos noen i flere dager- punktum! ;-) Eneste unntaket er hjemme hos min mor, og hun vil ha seg frabedt å motta matpenger fra oss. Da tar det seg ikke ut at vi krever inn noe som helst, selvsagt. Vi tar med oss vin osv til henne, og hjelper til i huset. Sist jeg var hos henne, var jeg der i 5 døgn, og da laget jeg middag, handlet inn, vasket badet og brettet tøy. Heldigvis har vi ingen som bruker å komme og bo hos oss for hele uker av gangen, verken hjemme eller på hytta. ''Da tar det seg ikke ut at vi krever inn noe som helst, selvsagt.'' I vår familie er de ikke sånn at noen krever noe som helst. Det vi gjør når vi er lenge hos noen er å si at "i dag har vi lyst til å lage maten, og vi hadde tenkt å lage.........", og så betaler vi for det som skal til. I min verden er det en selvfølge at det er sånn det foregår. 0 Siter
Mrs D Skrevet 6. mars 2009 Skrevet 6. mars 2009 Altså - vi betalter ikke den forstand at vertskapet får penger, men vi er med og handler og betaler i kassen, evt. at vi kjøper en god del mat selv og forsyner huset med. Dette har vært vanlig i både min og eksens familie i alle fall, når det dreier seg om besøk over flere dager (mer enn 2-3 dager). Sånn gjøres det i min familie også. 0 Siter
morsan Skrevet 6. mars 2009 Skrevet 6. mars 2009 ''Da tar det seg ikke ut at vi krever inn noe som helst, selvsagt.'' I vår familie er de ikke sånn at noen krever noe som helst. Det vi gjør når vi er lenge hos noen er å si at "i dag har vi lyst til å lage maten, og vi hadde tenkt å lage.........", og så betaler vi for det som skal til. I min verden er det en selvfølge at det er sånn det foregår. Ja, det gjør vi også en del. Kommer an på hvor lenge man skal være, da. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.