Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det ville vel ikke falle meg inn å bosette meg hos noen i flere dager- punktum! ;-)

Eneste unntaket er hjemme hos min mor, og hun vil ha seg frabedt å motta matpenger fra oss. Da tar det seg ikke ut at vi krever inn noe som helst, selvsagt.

Vi tar med oss vin osv til henne, og hjelper til i huset. Sist jeg var hos henne, var jeg der i 5 døgn, og da laget jeg middag, handlet inn, vasket badet og brettet tøy.

Heldigvis har vi ingen som bruker å komme og bo hos oss for hele uker av gangen, verken hjemme eller på hytta.

''Da tar det seg ikke ut at vi krever inn noe som helst, selvsagt.''

I vår familie er de ikke sånn at noen krever noe som helst. Det vi gjør når vi er lenge hos noen er å si at "i dag har vi lyst til å lage maten, og vi hadde tenkt å lage.........", og så betaler vi for det som skal til. I min verden er det en selvfølge at det er sånn det foregår.

Skrevet

Altså - vi betalter ikke den forstand at vertskapet får penger, men vi er med og handler og betaler i kassen, evt. at vi kjøper en god del mat selv og forsyner huset med. Dette har vært vanlig i både min og eksens familie i alle fall, når det dreier seg om besøk over flere dager (mer enn 2-3 dager).

Sånn gjøres det i min familie også.

Skrevet

''Da tar det seg ikke ut at vi krever inn noe som helst, selvsagt.''

I vår familie er de ikke sånn at noen krever noe som helst. Det vi gjør når vi er lenge hos noen er å si at "i dag har vi lyst til å lage maten, og vi hadde tenkt å lage.........", og så betaler vi for det som skal til. I min verden er det en selvfølge at det er sånn det foregår.

Ja, det gjør vi også en del. Kommer an på hvor lenge man skal være, da.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...