fyrlykt Skrevet 6. mars 2009 Skrevet 6. mars 2009 http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=551022 0 Siter
Gjest firepile Skrevet 6. mars 2009 Skrevet 6. mars 2009 For et sykt system. Jeg mener _faktisk_ at våre oppfatninger er overlegne. Jeg mener det faktisk. Det er vi flere som gjør. 0 Siter
Gjest firepile Skrevet 6. mars 2009 Skrevet 6. mars 2009 Desverre også "de"... Det får de få lov til hvis det er det de ønsker - så lenge vi slipper svineriet her. 0 Siter
Gjest firepile Skrevet 6. mars 2009 Skrevet 6. mars 2009 Jeg syns ikke det er OK at det landet får fortsette å henge og steine kvinner og barn. Nei, men hva kan vi gjøre? 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 6. mars 2009 Skrevet 6. mars 2009 Glad jeg bor i Norge.. Egentlig er det jo bra de slår hardt ned på at menn kaster syre på kvinner. Er ganske vanlig... Men uff...Så vondt... 0 Siter
Gjest togli Skrevet 6. mars 2009 Skrevet 6. mars 2009 Fysiske avstraffelser med loven i hånd hører ingen steds hjemme. Dette kan ikke kalles annet enn primitivt barbari :-(( Gi ham heller livstid i fengsel, for det han har gjort er grusomt nok :-( 0 Siter
Gjest firepile Skrevet 6. mars 2009 Skrevet 6. mars 2009 Fysiske avstraffelser med loven i hånd hører ingen steds hjemme. Dette kan ikke kalles annet enn primitivt barbari :-(( Gi ham heller livstid i fengsel, for det han har gjort er grusomt nok :-( Barbarisk ja, men dette er ikke annet enn en domsavsigelse i Islamsk qisas-tradisjon ("øye-for-øye-rettferdighet"). Fru Jensen har nok mer rett enn mange liker. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 6. mars 2009 Skrevet 6. mars 2009 Barbarisk ja, men dette er ikke annet enn en domsavsigelse i Islamsk qisas-tradisjon ("øye-for-øye-rettferdighet"). Fru Jensen har nok mer rett enn mange liker. Hva har fru Jensen rett i? 0 Siter
Gjest firepile Skrevet 6. mars 2009 Skrevet 6. mars 2009 Hva har fru Jensen rett i? "Gjennom historien har vi klart å bekjempe totalitære ideer som nazismen og senere kommunismen. Som liberalist vil jeg alltid kjempe mot slike ideer og bevegelser. Radikal islam er en mørk og skummel ideologi, og bekjempelsen av den er vår tids viktigste kamp, sier Jensen i et intervju med Klassekampen i dag." 0 Siter
Gjest togli Skrevet 6. mars 2009 Skrevet 6. mars 2009 "Gjennom historien har vi klart å bekjempe totalitære ideer som nazismen og senere kommunismen. Som liberalist vil jeg alltid kjempe mot slike ideer og bevegelser. Radikal islam er en mørk og skummel ideologi, og bekjempelsen av den er vår tids viktigste kamp, sier Jensen i et intervju med Klassekampen i dag." Det er vel ingen som er uenig med henne i dette? Antagelig er dette en av de få glupere uttalelsene hun har hatt ut av seg Joda, jeg innrømmer at jeg ikke er fan av Siv Jensen 0 Siter
Gjest firepile Skrevet 6. mars 2009 Skrevet 6. mars 2009 Det er vel ingen som er uenig med henne i dette? Antagelig er dette en av de få glupere uttalelsene hun har hatt ut av seg Joda, jeg innrømmer at jeg ikke er fan av Siv Jensen >Det er vel ingen som er uenig med henne i dette? Virker som om det er ganske mange som er det, faktisk. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 6. mars 2009 Skrevet 6. mars 2009 >Det er vel ingen som er uenig med henne i dette? Virker som om det er ganske mange som er det, faktisk. Det kan jeg ikke tenke meg. Det er vel absolutt ingen andre enn muslimske fundamentalister som mener "radikal islam" er veien å gå. De aller fleste muslimer er heldigvis enige med oss nordmenn i at sharialover ikke har noe for seg. Siv Jensen er bare med på å fyre opp under de fordommene mange nordmenn allerede har til muslimer og islam. Den framgangsmåten tror jeg nesten er enda farligere enn fundamentalistene selv. Man oppnår ingenting med å spre frykt og/eller være deltager i "hylekoret". Det beste er å være bestemt på at norske lover er slik og sånn, samt sørge for å integrere muslimer så godt som mulig i Norge. Integreringen lider under Siv Jensens ideologier. Jeg er for trøtt til å gidde å forklare det akkurat nå, men tror du skjønner hva jeg mener 0 Siter
Gjest firepile Skrevet 7. mars 2009 Skrevet 7. mars 2009 Det kan jeg ikke tenke meg. Det er vel absolutt ingen andre enn muslimske fundamentalister som mener "radikal islam" er veien å gå. De aller fleste muslimer er heldigvis enige med oss nordmenn i at sharialover ikke har noe for seg. Siv Jensen er bare med på å fyre opp under de fordommene mange nordmenn allerede har til muslimer og islam. Den framgangsmåten tror jeg nesten er enda farligere enn fundamentalistene selv. Man oppnår ingenting med å spre frykt og/eller være deltager i "hylekoret". Det beste er å være bestemt på at norske lover er slik og sånn, samt sørge for å integrere muslimer så godt som mulig i Norge. Integreringen lider under Siv Jensens ideologier. Jeg er for trøtt til å gidde å forklare det akkurat nå, men tror du skjønner hva jeg mener Nå tror jeg du ikke helt vet hva du snakker om. De fleste muslimer ønsker faktisk Sharia, inkludert Qisas. Ta en tur over til http://www.islam.no/forum/forum_posts.asp?TID=13941&PN=1 og bli sjokkert. Undertegnede kommer til å holde seg for nesen og stemme Frp i år. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 7. mars 2009 Skrevet 7. mars 2009 Nå tror jeg du ikke helt vet hva du snakker om. De fleste muslimer ønsker faktisk Sharia, inkludert Qisas. Ta en tur over til http://www.islam.no/forum/forum_posts.asp?TID=13941&PN=1 og bli sjokkert. Undertegnede kommer til å holde seg for nesen og stemme Frp i år. Og de fleste muslimer frekventerer disse sidene? Jeg har kjent og kjenner flere muslimer. Ikke en eneste av disse er for sharialovene. Handler sharialovene kun om grusomheter begått med loven i hånd? Kan det være at enkelte deler av sharialovene kan bidra til et bedre liv for norske musliimer? Jeg tror faktisk ikke mange nordmenn har satt seg inn i dette. Kanskje er det forståelig at endel muslimer mener at _deler_ av sharialoven bør være aktuell for norske muslimer (uttaler de noe slikt, tenker man automatisk at de er for sharialovene). Her er en interessant artikkel: http://www.bt.no/innenriks/article804801.ece Jeg er absolutt ingen ekspert på dette her, men jeg har ikke sansen for svartmalinga og den ensidige tenkningen mange nordmenn har mht islam og muslimer. Vi er fulle av fordommer og det er medias skyld. Selvsagt skal vi kreve at norsk lov skal følges, men hvorfor angriper vi muslimene som gruppe? Fælt for det flertallet av muslimer som ikke har gjort en flue fortred og som ønsker å leve i fred og fordragelighet i Norge. 0 Siter
Gjest firepile Skrevet 7. mars 2009 Skrevet 7. mars 2009 Jeg mener at religion/livssyn ikke bør blandes med politikk, men ut over det driter jeg vel i om naboen er muslim eller kristen... skulle bare mangle at vedkommende skulle kunne tro på hva h*n vil... Selvfølgelig. Og hadde religion kun vært en privatsak hadde ikke dette vært noe problem. Men når overgrep begås med hjemmel i arkaiske religiøse skrifter kan man ikke ignorere dette. 0 Siter
Gjest firepile Skrevet 7. mars 2009 Skrevet 7. mars 2009 Og de fleste muslimer frekventerer disse sidene? Jeg har kjent og kjenner flere muslimer. Ikke en eneste av disse er for sharialovene. Handler sharialovene kun om grusomheter begått med loven i hånd? Kan det være at enkelte deler av sharialovene kan bidra til et bedre liv for norske musliimer? Jeg tror faktisk ikke mange nordmenn har satt seg inn i dette. Kanskje er det forståelig at endel muslimer mener at _deler_ av sharialoven bør være aktuell for norske muslimer (uttaler de noe slikt, tenker man automatisk at de er for sharialovene). Her er en interessant artikkel: http://www.bt.no/innenriks/article804801.ece Jeg er absolutt ingen ekspert på dette her, men jeg har ikke sansen for svartmalinga og den ensidige tenkningen mange nordmenn har mht islam og muslimer. Vi er fulle av fordommer og det er medias skyld. Selvsagt skal vi kreve at norsk lov skal følges, men hvorfor angriper vi muslimene som gruppe? Fælt for det flertallet av muslimer som ikke har gjort en flue fortred og som ønsker å leve i fred og fordragelighet i Norge. Dette er Norges største side om Islam. Så jeg vil anta den er rimelig godt besøkt. Og det å begynne å snakke om at "deler av Sharia" skal innføres i Norge er med respekt å melde det rene PK-sludder. I Norge gjelder norsk lov og intet annet. For alle innbyggere. Uansett religion eller etnisk opphav. Punktum. 0 Siter
Gjest firepile Skrevet 7. mars 2009 Skrevet 7. mars 2009 Men akkurat de samme overgrepene kunne man hjemle i Bibelen, og har også blitt gjort det. Det er bare det at disse landene/kulturene ikke er lite sekulariserte som oss. Så det er ingen kamp mot Islam, det er snakk om å hjelpe disse i moderniseringsprosessen. Spør noen muslimer om dette (fex på www.islam.no/forum). Jeg tviler sterkt på om de vil ha din "hjelp". 0 Siter
Gjest firepile Skrevet 7. mars 2009 Skrevet 7. mars 2009 Men de muslimske nasjonene vil nok være med på den globale utviklingen... Det virker ikke slik. 0 Siter
Gjest firepile Skrevet 7. mars 2009 Skrevet 7. mars 2009 Men akkurat de samme overgrepene kunne man hjemle i Bibelen, og har også blitt gjort det. Det er bare det at disse landene/kulturene ikke er lite sekulariserte som oss. Så det er ingen kamp mot Islam, det er snakk om å hjelpe disse i moderniseringsprosessen. Nå tror jeg du er en smule naiv. Hvorfor er det naturlig at "våre" verdier skal overføres til "dem"? For den andre siden er et motsatte like naturlig/ønskelig. Det er ingen naturlov som sier at vårt liberale sekulariserte demokrati er den måte å organisere samfunnet på som alle samfunn før eller senere vil ende opp med. 0 Siter
Gjest Kopernikus Skrevet 7. mars 2009 Skrevet 7. mars 2009 Hvis det ligger hevn bak ja, da er det en passende straff. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.