Gjest Oversettersken Skrevet 7. mars 2009 Skrevet 7. mars 2009 Ja, merkelig ord. Men det hører hjemme i en stall i Sverige, og er vanlig utstyr. Jeg har skjønt et det er ei bøtte (hink), som man har børster og annet utstyr i når man ryktar (røkter, steller, strigler) hesten. På norsk virker det som om det heter striglepose, og er en litt stor pose av kraftig stoff med lommer til børster og annet. Lillemus? Er dette riktig? 0 Siter
Lillemus Skrevet 7. mars 2009 Skrevet 7. mars 2009 Rykthink er nok en bøtte til å ha stellesaker i ja, for som du sier er jo å rykte eller røkte som vi sier i Norge å stelle og en hink er jo en bøtte. ) En striglepose er rett og slett en solid tøypose man kan ha børster i, men striglebøtte eller striglekasse (en verktøykasse) er like mye brukt. Sistnevnte er forøvrig mest praktisk. ) 0 Siter
Gjest Oversettersken Skrevet 7. mars 2009 Skrevet 7. mars 2009 Rykthink er nok en bøtte til å ha stellesaker i ja, for som du sier er jo å rykte eller røkte som vi sier i Norge å stelle og en hink er jo en bøtte. ) En striglepose er rett og slett en solid tøypose man kan ha børster i, men striglebøtte eller striglekasse (en verktøykasse) er like mye brukt. Sistnevnte er forøvrig mest praktisk. ) Å, takk! Jeg hadde en følelse av at det kunne være sånn. Så bra at du ikke var på hytta! Jeg kommer kanskje til å spørre deg mer seinere ... 0 Siter
Lillemus Skrevet 7. mars 2009 Skrevet 7. mars 2009 Å, takk! Jeg hadde en følelse av at det kunne være sånn. Så bra at du ikke var på hytta! Jeg kommer kanskje til å spørre deg mer seinere ... Spør i vei! ) Jeg skal prøve å svare så godt jeg kan. 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 7. mars 2009 Skrevet 7. mars 2009 http://www.equippa.se/AdvertDetail.aspx?AdvertId=5573024 0 Siter
Gjest Oversettersken Skrevet 7. mars 2009 Skrevet 7. mars 2009 http://www.equippa.se/AdvertDetail.aspx?AdvertId=5573024 - og sånn så den ut! Takk, Høstløv! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.