Gå til innhold

Må det sjekkes på legevakta?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datt kraftig på ryggen i dag med ting i begge hender, lurer på om jeg kansje var "borte", var iallefall plutselig kvalm og tørst.

Har vondt i ene siden, via skulderbladet, kjenner jeg er hoven og gjør litt vondt når jeg puster og ihvertfall når jeg hoster.

Siden det går såpass bra som det gjør, trenger jeg vel ikke å få det sjekket på legevakt?

Er forøvrig et par timer siden det skjedde.

Skrevet

Jeg ville ha sjekket det hvis jeg var deg.

Gjest annlovinda
Skrevet

Jeg datt rett på steintrappa ute for noen uker siden.

Jeg ringte legevakta for å spørre. Jeg hadde vondt når jeg pustet og vondt for å bevege meg. Fikk til svar at så lenge jeg ikke ble nummen/mistet følelsen i ben eller armer var det ingen vits å komme ned.

Dette var en hverdag, så dagen etter tok jeg en tur til fastlegen - tenkte det var greit med en sjekk, for var fortsatt utrolig vondt.

Men jeg var ikke borte da.

Synes iallefall du skal ringe legevakta og høre hva de mener.

Ønsker deg god bedring

Onsdag1365380628
Skrevet

Jeg hadde ikke dratt på legevakta. Så lenge jeg er gangfør og puster synes jeg ikke det er grunn til kontakte lege. Det er lite han kan bidra med uansett. Man kjenner jo selv om man bør ta det med ro og begrense seg en tid. Er man alvorlig skadet kjenner man det, og da er man heller ikke i tvil om man skal dra på legevakta. Ellers ønsker jeg deg god bedring.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Tror du har lite å frykte.

Jeg besvimte en gang og ramlet på bakken. Våknet og hadde fryktelig vondt pga fallet. Jeg bestilte time hos lege og dro dit noen dager etter. Trenger vel ikke si at dette var unødvendig. ;-)

Men om du er engstelig så kan jo du bare ringe legevakten. En sykepleier vil hjelpe deg å vurdere saken.

Skrevet

Jeg ville neppe ringt legevakta, men dersom det beroliger deg, kan du jo ringe og snakke med dem, ref det som andre har skrevet også.

God bedring - ikke godt å være mørbanket etter et fall.

Gjest togli
Skrevet

Når jeg brakk håndleddet for fire uker siden, ble jeg kvalm og følte jeg ville svime av. Jeg frøs også fryktelig. Kvalme er visst ganske typisk når man har brukket noe. Kan du ha brukket et ribbein? Det er godt mulig du er bare mørbanka også. Man kan bli kvalm av smerte.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...