Gjest hørselshemmet Skrevet 7. mars 2009 Skrevet 7. mars 2009 Jeg har nedsatt hørsel, og bruker hørselsapparater av og til. Men aldri når jeg er hjemme. Jeg fikk prøve teleslynge hos en venn i dag da vi så på tv og for en forskjell. Glemte å spørre han hvor eller hvordan jeg kan få tak i en slik, og lurer på om noen her vet hva jeg snakker om og hvor jeg kan henvende meg. 0 Siter
Dorthe Skrevet 7. mars 2009 Skrevet 7. mars 2009 Hjelpemiddelsentralen. Det må gå gjennom en ergoterapeut. Snakk med legen din. 0 Siter
Gjest hørselshemmet Skrevet 7. mars 2009 Skrevet 7. mars 2009 Hjelpemiddelsentralen. Det må gå gjennom en ergoterapeut. Snakk med legen din. Takk jeg skal huske å spørre når jeg neste gang må til lege. 0 Siter
Gjest hørselshemmet Skrevet 7. mars 2009 Skrevet 7. mars 2009 Hjelpemiddelsentralen? Takk skal finne dem i tlf.katalogen over helgen. 0 Siter
Skyer Skrevet 7. mars 2009 Skrevet 7. mars 2009 Ring kommunen der du bor og spør etter ergoterapeut. Ergoterapeuten gjør en vurdering og utformer søknad til Hjelpemiddelsentralen...Lurt å ha en legeerklæring som bekrefter hørselsproblematikken....-) 0 Siter
Spirello Skrevet 7. mars 2009 Skrevet 7. mars 2009 er det ikke lettere å bare ringe din venn og spørre? 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 7. mars 2009 Skrevet 7. mars 2009 Takk jeg skal huske å spørre når jeg neste gang må til lege. Mange kommuner har egen hørselskontakt, som kommer hjem til deg for å se hvilke hjelpemidler du kan ha bruk for. Hvis ikke kommunen har egen hørselskontakt, går det gjennom ergoterapeuten. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 7. mars 2009 Skrevet 7. mars 2009 Jeg klarer meg ikke uten teleslynge foran TV'n. Gjør himmelvid forskjell når du får lyden direkte inn i apparatet! Du bør absolutt be om en time på hjelpemiddelsentralen for å høre hva de kan tilby deg. Det finnes utrolig mange bra hjelpemidler som gjør at du ikke føler hørselshemningen som noe problem i det hele tatt! Du vet at du kan ha på tele når du prater i tlf? Har du vibrasjonsvekkerklokke og vibrasjonsvarsling for ringeklokke, dørklokke, røykvarsler etc.? Samtaleforsterker til bruk i bilen kan du også få (det har ikke jeg hatt behov for, så den har jeg ikke prøvd). 0 Siter
Gjest togli Skrevet 7. mars 2009 Skrevet 7. mars 2009 Hjelpemiddelsentralen. Det må gå gjennom en ergoterapeut. Snakk med legen din. Må man gå via ergoterapeut? Jeg har aldri vært i kontakt med en slik. Ringer hjelpemiddelsentralen direkte, jeg... 0 Siter
Skyer Skrevet 8. mars 2009 Skrevet 8. mars 2009 Må man gå via ergoterapeut? Jeg har aldri vært i kontakt med en slik. Ringer hjelpemiddelsentralen direkte, jeg... Kommer sikkert litt an på hvor du bor :-) Hvis du ringer HMS direkte i Oslo får du beskjed om å kontakte kommunen 0 Siter
Gjest togli Skrevet 8. mars 2009 Skrevet 8. mars 2009 Kommer sikkert litt an på hvor du bor :-) Hvis du ringer HMS direkte i Oslo får du beskjed om å kontakte kommunen Ja, Oslo er et kapittel for seg! Er sjeleglad i flytta fra Oslo for noen år siden. Tok jo eviglang tid før vi fikk noe som helst :-( Her vi bor nå, får vi det vi har krav på før vi søker. Deilig 0 Siter
Dorthe Skrevet 8. mars 2009 Skrevet 8. mars 2009 Må man gå via ergoterapeut? Jeg har aldri vært i kontakt med en slik. Ringer hjelpemiddelsentralen direkte, jeg... Det måtte faren min i hvert fall. Det kom noen hjem til ham og så hva han trengte og skrev søknad og så fikk han endel utstyr. Det går ikke an å ringe om noe her, alt må søkes på også kniver og ostehøvler. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 9. mars 2009 Skrevet 9. mars 2009 Det måtte faren min i hvert fall. Det kom noen hjem til ham og så hva han trengte og skrev søknad og så fikk han endel utstyr. Det går ikke an å ringe om noe her, alt må søkes på også kniver og ostehøvler. Oslo HMS er noe for seg sjøl :-( 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.