Gå til innhold

Slapp muskel...

Anbefalte innlegg

Gjest Undrende dame
Skrevet

Nærmer meg 60 år. Kan man bli litt slappere i muskulaturen da, jeg tenker på endetarmen. Akkurat som det siger litt avføring innimellom.

Fortsetter under...

Gjest JUSTaMinute
Skrevet

Ja, både urin og avføring kan bli ett problem, har jeg lest. Jeg fkk et program for urininkontinens, og der sto også nevnt lekkasje av avføring. Men vet ikke hvordan en kan trene opp endetarmsmusklene da, lettere å få tak i skjedemusklene.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Ja, både urin og avføring kan bli ett problem, har jeg lest. Jeg fkk et program for urininkontinens, og der sto også nevnt lekkasje av avføring. Men vet ikke hvordan en kan trene opp endetarmsmusklene da, lettere å få tak i skjedemusklene.

Jeg har ikke urinblære eller urinrør, men fikk beskjed om å trenne bekkenbunnen uansett, for da trente jeg lukkemuskelen samtdig. Så du trener den samtidig som du trener det andre :o)

Skrevet

Ja, om du ikke trener bekkenbunnsmuskulaturen, så blir den slappere.

Gjest mora2
Skrevet

Begynn med knipeøvelser. Gjør det så ofte som du orker.

Kanskje det kan hjelpe deg :0)

Gjest Shira :o)
Skrevet

Ja, det er faktisk ganske vanlig at musklaturen blir slappere. Det vil da ha innvirkning på lukkemuskelen både mtp endetarm og urinrøret.

Knipeøvelser er tingen. Tren bekkenbunnen, dersom du har problem med å gjøre det rett kan du få veiledning av fysioterapeut.

Er det stort problem for deg kan du få hjelpemidler på blå resept (dersom det er et konstant problem for deg). Da må du ta kontakt med fastlegen. Fastlegen kan også gi deg informasjon om trening av bekkenbunnen.

Annonse

Gjest Undrende dame
Skrevet

Takk for svar alle sammen. Knipetrening er i gang:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...