Lillemus Skrevet 8. mars 2009 Skrevet 8. mars 2009 Jeg bestiller av og til ting via nettet og betaler med visa (innenlands) og noen ganger må jeg bruke kodebrikken til nettbanken og godkjenne betalingen, andre ganger trenger jeg ikke det. Hvorfor er det forskjellig fra sted til sted? 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 8. mars 2009 Skrevet 8. mars 2009 Det er vel bare at ikke alle firmaer samarbeider med visa? Eller? 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 8. mars 2009 Skrevet 8. mars 2009 Det er vel bare at ikke alle firmaer samarbeider med visa? Eller? Eller den visa-greia liksom. Lol.. Klarer ikke å skrive det som jeg tenker. 0 Siter
Lillemus Skrevet 8. mars 2009 Forfatter Skrevet 8. mars 2009 Det er vel bare at ikke alle firmaer samarbeider med visa? Eller? Men jeg betaler jo alltid med visakort, det er bare ikke alltid jeg må bekrefte via nettbanken. 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 8. mars 2009 Skrevet 8. mars 2009 Men jeg betaler jo alltid med visakort, det er bare ikke alltid jeg må bekrefte via nettbanken. Det er det jeg mener. Alle har mulighet for å ta betalt med visa, men har ikke avtale om den "verified by visa" greia. Vet ikke hvorfor, så jeg kan jo la være å svare :/ 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 8. mars 2009 Skrevet 8. mars 2009 Men jeg betaler jo alltid med visakort, det er bare ikke alltid jeg må bekrefte via nettbanken. http://www.visa.no/personer/handle/vbv.jsp Det er tydeligvis valgfritt for nettbutikkene. 0 Siter
morsan Skrevet 8. mars 2009 Skrevet 8. mars 2009 Det er noen ganger forskjellig på samme sted, avhengig av korttype (bank?). Vi skulle bestille flybilletter og betale med mannens Visa, men kunne ikke fordi han ikke hadde slik brikke. Så da brukte jeg mitt Visakort (fra annnen bank), og jeg kunne betale UTEN å bruke brikke... 0 Siter
Tinkebøtta Skrevet 9. mars 2009 Skrevet 9. mars 2009 Ikke alle nettsteder har (ennå) tatt i bruk sikker bank identifikasjon i sine betalingsløsninger. Antagelig blir dette så vanlig etterhvert at ingen seriøse nettbutikker kan stå utenfor ordningen. Det gir en veldig god trygghet for brukeren i forhold til eventuelt misbruk av kortinformasjon. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.