Gå til innhold

Anbefalte innlegg

I dag hadde det snødd en god del og jeg var alene om å måke her og utenfor hybelen. I tillegg tok jeg litt på terassen.

Jeg tenkte jeg skulle sjekke hvor mye trim det egentlig er med snømåking og tok på pulsbeltet. På 2 timer og 20 minutter forbrant jeg nesten 1000 kcal og 100g fett. Jeg hadde en gjennomsnittspuls på 145, til sammeligning hadde jeg en gjennomsnittspuls på noe over 150 da jeg gikk meg en rask skitur tidligere i uken. Så at snømåking er relativt intens aktivitet er det visst ingen tvil om.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/325409-dagens-trening-sn%C3%B8m%C3%A5king/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest prust

OI - det var jo en skikkelig trenignsøkt!!!!

Her er det vår nå - krokusene blomstrer, svarttrosten og kjøttmeisen synger, og bare enkelte steder kan en finne en snøflekk eller to. Litt vemodig, fordi jeg er glad i vinteren, men det er jo deilig med vår også da!

Fikk med meg naboen ut på tur i skogen i ettermiddag - utrolig fint ute!

mariaflyfly

Her er det vår nå - krokusene blomstrer, svarttrosten og kjøttmeisen synger, og bare enkelte steder kan en finne en snøflekk eller to. Litt vemodig, fordi jeg er glad i vinteren, men det er jo deilig med vår også da!

Åh, nå blei jeg misunnelig! :( Her er det tonnevis av snø fortsatt.

Gjest prust

Åh, nå blei jeg misunnelig! :( Her er det tonnevis av snø fortsatt.

Åååååå - heldiggris!

Jeg kjemper hele tiden mot meg selv - holder krampaktig fast på vinteren (vi skal på vintertur med 14 familier til helga og gå masse på ski) - men fryder meg over våren samtidig!

I dag har vi hatt DET knallværet, varmt og godt og sol - og ungene har vært ute det meste av dagen, både før og etter middag, og jeg fikk dem ikke inn før klokka 19.

mariaflyfly

Åååååå - heldiggris!

Jeg kjemper hele tiden mot meg selv - holder krampaktig fast på vinteren (vi skal på vintertur med 14 familier til helga og gå masse på ski) - men fryder meg over våren samtidig!

I dag har vi hatt DET knallværet, varmt og godt og sol - og ungene har vært ute det meste av dagen, både før og etter middag, og jeg fikk dem ikke inn før klokka 19.

''I dag har vi hatt DET knallværet, varmt og godt og sol - og ungene har vært ute det meste av dagen, både før og etter middag, og jeg fikk dem ikke inn før klokka 19.

''

Åhhh, sånne vårkvelder husker jeg innmari godt fra jeg var liten! Det var den dagen du kune gå med joggesko for første gang etter vinteren, og fikk ta ut sykkelen og sykle til langt på kveld. :)

Gjest prust

''I dag har vi hatt DET knallværet, varmt og godt og sol - og ungene har vært ute det meste av dagen, både før og etter middag, og jeg fikk dem ikke inn før klokka 19.

''

Åhhh, sånne vårkvelder husker jeg innmari godt fra jeg var liten! Det var den dagen du kune gå med joggesko for første gang etter vinteren, og fikk ta ut sykkelen og sykle til langt på kveld. :)

Ja, de var yre som lam om våren - syklet, hadde på rullesko og rulleskøyter :-)

Annonse

Kom hjem til meg du. Det ligger fremdeles over 1 meter snø, og brøytekantene er over 1,5 meter...

Jeg vil også se krokus *snufs*

trollemor;o)

Kom hjem til meg du. Det ligger fremdeles over 1 meter snø, og brøytekantene er over 1,5 meter...

Jeg vil også se krokus *snufs*

Hjelpes...en meter snø, her er det også vår og i helga så jeg en krokus:o)

Men det kommer nok mer snø her også skal du se..

trollemor;o)

''

Jeg har ofte lurt på om ungene nå til dags kjenner den samme gleden so vi gjorde da vi fikk ha på småsko for første gang etter vinteren?

''er er det vår nå - krokusene blomstrer, svarttrosten og kjøttmeisen synger''

WTF?! Du må bo i et annet land. *misunnelig* Her er det... SNØ. Masse hvitt jeg vil bli kvitt :-(

Annonse

Gjest annlovinda

Her har vi snøfonner på 1 - 1,5 meter.

Og nå snør det igjen - ganske masse også.

Så blir nok skitur i helga også, og jeg liker å gå på ski. Men begynner å savne våren nå.

Gjest prust

''

I dag kom det faktisk litt sludd her....!

*misunnelig*

Gjest prust

*misunnelig*

Vi var på skitur i helga sammen med 60 andre - og det var utrolig moro å få med oss noe av det siste av vinteren :-) Har planer om skitur til helga også, men vet ikke om vi får det til pga to bursdager midt på lørdagen....

Men i påska skal vi til fjells igjen :-)

*holder krampaktig fast i vinteren*

MEN - det er jo deilige med lyse kvelder, og unger som sykler og sykler og fuglene som synger også da!!!!

Vi var på skitur i helga sammen med 60 andre - og det var utrolig moro å få med oss noe av det siste av vinteren :-) Har planer om skitur til helga også, men vet ikke om vi får det til pga to bursdager midt på lørdagen....

Men i påska skal vi til fjells igjen :-)

*holder krampaktig fast i vinteren*

MEN - det er jo deilige med lyse kvelder, og unger som sykler og sykler og fuglene som synger også da!!!!

Nå begynner det å bli vårlig her også :-) Det begynner så smått å bli bart på veiene, men det tar nok en god stund før krokusen blomstrer, gitt. Det er fortsatt ikke mulig å se at vi har hekk, for snøen i hagen dekker den....

Men yngstemann ville ha sparkesykkel til skolen i dag, vi får se hvor vellykket det ble.

Gjest prust

Nå begynner det å bli vårlig her også :-) Det begynner så smått å bli bart på veiene, men det tar nok en god stund før krokusen blomstrer, gitt. Det er fortsatt ikke mulig å se at vi har hekk, for snøen i hagen dekker den....

Men yngstemann ville ha sparkesykkel til skolen i dag, vi får se hvor vellykket det ble.

Oi - kan dere ikke se hekken?!

Her er all snøen borte nå - men det er kaldt om natta, og i dag var det en isende vind!

Oi - kan dere ikke se hekken?!

Her er all snøen borte nå - men det er kaldt om natta, og i dag var det en isende vind!

Nei, hekken er borte, plenen er en eneste stor snøhaug:-) Basert på tidligere års erfaring, vil jeg tro vi har snø i hagen til uti mai.

Som du ser av kurven i linken, har vi en del å gå på....

http://www.tranby365.net/snow/snodybde0809.jpg

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...