Gå til innhold

Å søke skole..ingen muligheter nå?

Gjest Noen som vet..? Finner ikke ut på nett..

Anbefalte innlegg

Gjest Noen som vet..? Finner ikke ut på nett..
Skrevet

Jeg har jobbet i en tid, men har nå gått over på yrkesrettet attføring, uten at noe egentlig har skjedd ennå.

Jeg tenkte på å søke på noe videregående til høsten..og se da, om jeg vil gå..

Men..jeg trodde det var søknadsfrist i slutten av mars, ikke 1.

Er det absolutt umulig for meg nå? Må jeg altså vente et helt år til neste gang ? Eller er det noe måte?

Hva om klassen ikke blir full eller noe sånt til høsten..?

Huff, jeg har virkelig blingsa helt her!! :(

Gjest Hovedinnlegger -
Skrevet

Du kan vel fortsatt ta privatisteksamener, i hvert fall. Da tror jeg du melder du deg opp til eksamen samme semester som den avvikles. Hvis det er aktuelt, så kan du lese her https://www.privatistweb.no/prweb/start.action

Ok. Takk for svar.

Men blir nok ikke lett å gå opp som privatist når jeg har tenkt å gå elektro.. ;)

mariaflyfly
Skrevet

Sjekk om NAV kan gjøre noe for deg siden det dreier seg om yrkesretta attføring. Og så kan det hende at voksenopplæringa har andre inntakskrav enn vanlig vgs.

Gjest høstløv
Skrevet

Ring til skolekontoret for videregående skoler i fylkeskommunen og spør om det er mulig å sende inn en søknad nå, og om den kommer med i betraktning, når skoleplasser blir tildelt.

Jeg vet at skoleklassene på elektrofag ikke ble fylt opp i vårt fylke i hverken i fjor eller i år, og da skulle det vel være en mulighet for en skoleplass for deg.

Skrevet

Ta kontakt m inntakskontoret hos Fylkeskommunen. Hvis du ikke har ungdomesrett står du uannsett bakerst i køen. Jobber selv på videregående å vi hjlper ofte elever inn som tar kontakt direkte m oss - hvis det er ledige plasser. Selv om du skal gå elektro har du en del teorifag - de går ann å begynne å ta de som privaist og heller søke fritak for disse fagene senere. Lykke til

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...