Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For 21 år siden var jeg utvekslingselev på high school i USA. Litt forsinket blir det nå planlagt 21 års "reunion" til sommeren, og jeg har kjempelyst til å dra.

Logistikken løses ved at mormor og tante/onkel passer ungene.

Vi hadde i utgangspunktet planlagt å ta turen "over there" hele familien til neste sommer. Da skulle vi bl.a. hilse på vertsforeldrene mine, som ungene kaller Grandma og Grandpa. De fungerer virkelig som besteforeldre også.

Så kommer problemet - eller problemene.

Mannen min pendler, og setter utrolig stor pris på å kunne være mest mulig sammen med oss når han er hjemme. Drar jeg så blir det en ukes tid jeg ikke kan være sammen med ham. Han kan være med, men han har ikke ubegrenset med ferieuker.

Vi har allerede planlagt sørlandsferie i år, med innlagt Landsskytterstevne og besøk hos faren min. Denne vil ikke gå ut.

I tillegg har vi hatt store utgifter på huset i fjor, med drenering, oppussing av bad og oppføring av ny dobbelt garasje. Til neste år planlegges det oppussing av kjøkken.

Vi ser at det blir mange penger som planlegges å brukes i fremtiden.

Likevel har jeg så utrolig lyst til å bruke noen tusen på turen over. Jeg har ikke truffet de jeg gikk på skole med siden jeg gikk ut (bortsett fra ei venninne jeg traff en gang før vi var der).

Jeg har funnet en tur-retur billett som kom på 9150,- fra Oslo og til midtvesten. Dette er ganske rimelig, og jeg tviler på at jeg finner noe rimeligere.

Selvsagt kommer det noen kroner i tillegg. Planlegger å være der i ca 1 uke. Jeg har fått tilbud om å bo hos vertsforeldrene mine.

Er jeg egoistisk som vil dra? Hva om det går på bekostning av familieturen til USA til neste sommer?

Skrevet

Utsett kjøkkenopp-pussingen ett år og få med dere begge turene.

Gjest togli
Skrevet

Med mindre dere har veldig dårlig økonomi, så klarer du vel å spare f.eks. 1000 kroner hver mnd i 10 mnd og du har da langt på vei dekket USA-turen din. Klart du må prøve å få reist!!

Gjest ryk og reis!
Skrevet

Sjekk ut sas sitt "krisesalg" som det står om i VGnett i dag. Kanskje du finner enda rimeligere billett der.

Skrevet

Jeg synes at du skal dra. Det er et engangstilfelle som du kan leve lenge på. Plutselig et annet år så er det noe din mann må gjøre også.

Om det står på penger så kan dere kanskje utsette deler av oppussingsplaner?

Gjest Shira :o)
Skrevet

Akkurat dette hadde jeg strukket meg langt for å få til, enten det var for min del eller sambo sin. Det er en opplevelse jeg tror du vil angre sårt på om du ikke gjør.

Kan dere sette dere ned å se over det økonomiske? Utsette noe, spare inn på ett eller annet nå.

Jeg synes ikke du er egoistisk om du reiser, ikke om du reiser alene heller. Tenk for en opplevelse da, og få møte alle igjen.

Skrevet

Sjekk ut sas sitt "krisesalg" som det står om i VGnett i dag. Kanskje du finner enda rimeligere billett der.

Gjett om jeg har sjekket! Blir mye dyrere :D

Skrevet

Jeg synes du skal prøve å få til dette. Hvis mannen din pendler, er du sikkert mye hjemme alene med ungene. I tillegg har du vært gjennom en operasjon og attpåtil er det vel du som har bodd midt oppi oppussinga.

Jeg synes ikke det er egoistisk nei. Jeg synes du skal prøve å få til denne turen.

Skrevet

Støttes!!

Jeg synes Juba bør dra til USA nå, men samtidig synd dersom dette fører til at hele familien går glipp ab en tur neste år.

Men nordmenn er oppussingsgale, så kjøkkenet hennes tåler sikkert å stå uforandret et par år til;-)

Skrevet

Ja, det er jo absolutt en mulighet. Selv om vi har utsatt og utsatt det, og kjøkkenet begynner å gå opp i limingen nå, så kan vi sikkert leve med det i ett år til.

Skrevet

Støttes!!

Jeg synes Juba bør dra til USA nå, men samtidig synd dersom dette fører til at hele familien går glipp ab en tur neste år.

Men nordmenn er oppussingsgale, så kjøkkenet hennes tåler sikkert å stå uforandret et par år til;-)

He, he - vi føler oss ikke spesielt oppussingsgale. Vi har bodd i huset er i 10 år nå, og først i fjor begynte vi å pusse opp noe.

Kjøkkenet er overmodent for oppussing, men vi skal nok overleve med det en stund til :)

Skrevet

Med mindre dere har veldig dårlig økonomi, så klarer du vel å spare f.eks. 1000 kroner hver mnd i 10 mnd og du har da langt på vei dekket USA-turen din. Klart du må prøve å få reist!!

Vi har jo råd til det. Men vi prøver å spare opp penger slik at mannen min kan slutte å pendle.

Jeg tjener bare studielån, men skal nok klare å spare litt på det :)

Skrevet

Jeg synes at du skal dra. Det er et engangstilfelle som du kan leve lenge på. Plutselig et annet år så er det noe din mann må gjøre også.

Om det står på penger så kan dere kanskje utsette deler av oppussingsplaner?

Det er det jeg føler også - at dette blir et engangstilfelle. Mannen reiser mye - men det er i jobbsammenheng. Blir anderledes for ham :)

Vi kan absolutt diskutere å utsette oppussingen av kjøkkenet :)

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1236629847' post='4108469]

Akkurat dette hadde jeg strukket meg langt for å få til, enten det var for min del eller sambo sin. Det er en opplevelse jeg tror du vil angre sårt på om du ikke gjør.

Kan dere sette dere ned å se over det økonomiske? Utsette noe, spare inn på ett eller annet nå.

Jeg synes ikke du er egoistisk om du reiser, ikke om du reiser alene heller. Tenk for en opplevelse da, og få møte alle igjen.

Nettopp mine tanker :)

Takk :D

Skrevet

Jeg synes du skal prøve å få til dette. Hvis mannen din pendler, er du sikkert mye hjemme alene med ungene. I tillegg har du vært gjennom en operasjon og attpåtil er det vel du som har bodd midt oppi oppussinga.

Jeg synes ikke det er egoistisk nei. Jeg synes du skal prøve å få til denne turen.

Takk for støtten :)

Det hadde vært utrolig herlig med litt "husmorfri" - må innrømme det.

Skrevet

Ikke ego i det hele tatt. :)

Takk :D

Skrevet

Synes du det er så spennende å treffe de du gikk sammen med på skolen for 21 år siden? Å treffe vertsforeldre o.l. det forstår jeg at kan være artig.

Tror jeg hadde drøyd det til hele familien kunne være med. Jeg synes dette blir mye penger for å ta en tur alene dersom dere har litt lite penger (eller mange ting dere skulle brukt penger til.)

Hvordan hadde du reagert om mannen din sa at han skulle på tur med gutta til ett-eller-annet sted hvor turen kostet nesten 10.000,-?

Skrevet

Synes du det er så spennende å treffe de du gikk sammen med på skolen for 21 år siden? Å treffe vertsforeldre o.l. det forstår jeg at kan være artig.

Tror jeg hadde drøyd det til hele familien kunne være med. Jeg synes dette blir mye penger for å ta en tur alene dersom dere har litt lite penger (eller mange ting dere skulle brukt penger til.)

Hvordan hadde du reagert om mannen din sa at han skulle på tur med gutta til ett-eller-annet sted hvor turen kostet nesten 10.000,-?

Jeg har utrolig lyst til å treffe de jeg gikk på skole sammen med. Jeg fikk mange gode venner, som jeg til dels har kontakt med enda.

Om mannen min ønsket å ta en guttetur - så hadde jeg absolutt unnet ham det. Og det mener jeg :)

Jeg ville ikke vurdert det om jeg ikke trodde vi hadde penger til det. Men jeg synes også det er trist hvis vi ikke får til å dra hele familien...

Føler kanskje for å gjøre som mange foreslår - å utsette kjøkkenoppussingen.

Skrevet

Jeg har utrolig lyst til å treffe de jeg gikk på skole sammen med. Jeg fikk mange gode venner, som jeg til dels har kontakt med enda.

Om mannen min ønsket å ta en guttetur - så hadde jeg absolutt unnet ham det. Og det mener jeg :)

Jeg ville ikke vurdert det om jeg ikke trodde vi hadde penger til det. Men jeg synes også det er trist hvis vi ikke får til å dra hele familien...

Føler kanskje for å gjøre som mange foreslår - å utsette kjøkkenoppussingen.

Mannen din skal vel også ha et ord med i laget her. Så får du se om han går med på det:-)

Vi prioriterer alle forskjellig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...