Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Afrodita
Skrevet

Ser at jeg var litt sleivete i begrepsbruken der, jeg går ikke rundt og tror at alle innvandrerkvinner er omskjært altså..

Når jeg nevnte omskjæring som en bedre sak enn hijab på en dag som 8. mars, var det fordi omskjæring per ce er kvinneundertrykkende, og den debatten har sånn sett ikke den samme kompleksiteten som hijabdebatten.

Jeg er helt enig i det du skriver. Omskjæring er grusom og god grunn til å demonstrere mot den helst alle dager i året.

Jeg ville bare kommentere at det ikke dreier seg om religion, men urgamle tradisjoner i Afrika.

• Svar 81
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Bookworm

9

• Dorthe

4

• morsan

3

• Glimtipper

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest Afrodita
Skrevet

Javel. Men vi kan ikke ha et lovverk som gjøre visse handlinger forbudt fordi noen (les: religiøse) kan bli støtt av disse handlingene.

Som Kayia skriver under så har vi et lovverk som forbyr oss å krenke nasjonalitet eller religion. Det er forbudt å diskriminere eller forskjellsbehandle mennesker pga. rase, religion, kjønn, sexuell legning osv.

Den norske loven støtter bra under det jeg mener i forrige innlegg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...