Gjest Afrodita Skrevet 12. mars 2009 Skrevet 12. mars 2009 Ser at jeg var litt sleivete i begrepsbruken der, jeg går ikke rundt og tror at alle innvandrerkvinner er omskjært altså.. Når jeg nevnte omskjæring som en bedre sak enn hijab på en dag som 8. mars, var det fordi omskjæring per ce er kvinneundertrykkende, og den debatten har sånn sett ikke den samme kompleksiteten som hijabdebatten. Jeg er helt enig i det du skriver. Omskjæring er grusom og god grunn til å demonstrere mot den helst alle dager i året. Jeg ville bare kommentere at det ikke dreier seg om religion, men urgamle tradisjoner i Afrika. 0 Siter
Gjest Afrodita Skrevet 12. mars 2009 Skrevet 12. mars 2009 Javel. Men vi kan ikke ha et lovverk som gjøre visse handlinger forbudt fordi noen (les: religiøse) kan bli støtt av disse handlingene. Som Kayia skriver under så har vi et lovverk som forbyr oss å krenke nasjonalitet eller religion. Det er forbudt å diskriminere eller forskjellsbehandle mennesker pga. rase, religion, kjønn, sexuell legning osv. Den norske loven støtter bra under det jeg mener i forrige innlegg. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.