Gå til innhold

Oppfordring om å se TV-program i kveld!

Anbefalte innlegg

Gjest høstløv
Skrevet

Ok,Viste at vanlige høreapparat var folketrygdens eiendom men trodde at cochlea var som mitt -personlig eie-, der vi måtte dekke forsikringen selv og akkurat det var iallfall ikke forsikringselskapet ukjent med, det var verdien på apparatet de stusset på. ( Jeg betalte ingenting for apparatet, det er det rikstrygdeverket som har kostet)

Forsikringsselskapene er villige til å forsikre hva som helst.

Første gangen jeg hadde med meg rullestolen til Kanariøyene, så tegnet jeg ekstra reiseforsikring på den, og slik jeg oppfattet det hos forsikringsselskapet, så var det helt vanlig å gjøre det. Tilleggsforsikringen var egentlig ganske dyr.

Året etterpå var det at jeg kontaktet Rikstrygdeverket og fikk vite at det ikke er nødvendig å forsikre folketrygdens (NAVs) eiendom.

Gjest ensidig døv,
Skrevet

Jeg er rimelig sikker på at dersom jeg hadde ringt forsikringsselskapet mitt, så hadde de hatt en forsikring å gi meg. De tjener jo penger på dette. Jeg ville sjekka dette opp med hjelpemiddelsetralen eller sykehuset der du fikk apparatet. Ikke skaff forsikring før du vet om det er nødvendig - noe jeg ikke kan tenke meg at det er.

Du..en ting... Hvorfor har man benledningsapparat? Er det for de som ikke har ytre ører? Eller de som har mekaniske hørselstap?

Det var sykehuset som fortalte meg at jeg måtte forsikre det selv, ellers hadde ikke jeg hatt peiling på det, jeg har ikke vært i nærheten av høresentralen i dette tilfelle. Jeg har ikke satt meg så mye inn i hvem og hvorfor andre kun har nytte av et baha, men for min del er det iallfall at jeg har store mangler i det indre øret etter at jeg opererte bort en svulst for noen år siden.

Gjest ensidig døv,,
Skrevet

Forsikringsselskapene er villige til å forsikre hva som helst.

Første gangen jeg hadde med meg rullestolen til Kanariøyene, så tegnet jeg ekstra reiseforsikring på den, og slik jeg oppfattet det hos forsikringsselskapet, så var det helt vanlig å gjøre det. Tilleggsforsikringen var egentlig ganske dyr.

Året etterpå var det at jeg kontaktet Rikstrygdeverket og fikk vite at det ikke er nødvendig å forsikre folketrygdens (NAVs) eiendom.

Les mitt svar til trådstarter- jeg har nok forsikringer jeg så dette har jeg nok ikke kommet på at jeg skulle forsikre selv. :-)

Gjest ensidig døv-.
Skrevet

Skal du forsikre det, du da?

Er det ikke forsikret gjennom NAV på lik linje med andre typer hjelpemidler?

Se mitt innlegg ang rullestol.

Nei det er ikke det forstår du, og ikke spør meg hvorfor.

Gjest togli
Skrevet

Det var sykehuset som fortalte meg at jeg måtte forsikre det selv, ellers hadde ikke jeg hatt peiling på det, jeg har ikke vært i nærheten av høresentralen i dette tilfelle. Jeg har ikke satt meg så mye inn i hvem og hvorfor andre kun har nytte av et baha, men for min del er det iallfall at jeg har store mangler i det indre øret etter at jeg opererte bort en svulst for noen år siden.

Jøss, sa sykehuset det?! Merkelig....

Godt du har god hjelp av apparatet iallefall!

Gjest høstløv
Skrevet

Det synes jeg er rart, det er Folketrygden sin eiendom, men du må forsikre det.

Dette ville jeg ha undersøkt nærmere, hvis jeg var deg.

Gjest togli
Skrevet

Det synes jeg er rart, det er Folketrygden sin eiendom, men du må forsikre det.

Dette ville jeg ha undersøkt nærmere, hvis jeg var deg.

Jeg googla litt nå og fant ut at man faktisk bør forsikre høreapparatene sine selv om de er folketrygdens eiendom....

Klarte ikke å linke direkte til siden, men her var googlesiden jeg fikk opp: http://verden.abcsok.no/index.html?q=h%C3%B8reapparat%20forsikring%20n%C3%B8dvendig&lr=lang_no

Gjest ensidig døv,,
Skrevet

Jøss, sa sykehuset det?! Merkelig....

Godt du har god hjelp av apparatet iallefall!

Apparatet har gitt meg en ny hverdag, men jeg forstår at folk ikke har så mye kjenskap til prosedyren med denne type apparat og det har jeg ikke selv heller ser du, har bare sagt ja takk jeg- men kansje det er fordi det er så kostbart at det egentlig ligger uten for rikstrygdeverket sine satser for hørerapparat og at jeg derfor må ta ansvar for dette selv.. ikke vet jeg.. skal spørre professoren på Haukeland som satte inn titanskruen- skal til kontroll senere i mnd. og lover å komme med noen avklarende svar ang.hvorfor det er annerledes med dette apparatet. Ha en fin kveld :-)

Gjest høstløv
Skrevet

Apparatet har gitt meg en ny hverdag, men jeg forstår at folk ikke har så mye kjenskap til prosedyren med denne type apparat og det har jeg ikke selv heller ser du, har bare sagt ja takk jeg- men kansje det er fordi det er så kostbart at det egentlig ligger uten for rikstrygdeverket sine satser for hørerapparat og at jeg derfor må ta ansvar for dette selv.. ikke vet jeg.. skal spørre professoren på Haukeland som satte inn titanskruen- skal til kontroll senere i mnd. og lover å komme med noen avklarende svar ang.hvorfor det er annerledes med dette apparatet. Ha en fin kveld :-)

Togli hadde en link, hvor det sto at brukeren måtte forsikre høreapparater. Så dette hjelpemiddelet kommer i en annen katagori enn de hjelpemidler, jeg kjenner til.

http://verden.abcsok.no/index.html?q=h%C3%B8reapparat%20forsikring%20n%C3%B8dvendig&lr=lang_no

Så jeg må gi deg rett i at du selv må forsikre høreapparatet ditt.

Vennlig hilsen

Gjest togli
Skrevet

CI er jo også veldig kostbart. Jeg er usikker på hva selve apparatet koster, men alt i alt koster visst hele greia rundt 250 000 kroner. Jeg har en kompis som mista sitt CI etter en fuktig fest;) Han fikk nytt uten problemer - og hans apparat var iallefall ikke mer enn 1/2 år gammelt. Jeg skal spørre neste gang jeg er på St.Olavs for lydjustering, for jeg ble litt nysgjerrig nå :)

Gjest høstløv
Skrevet

Programmet begynner 22.30 og heter Reflektor: Sneglehuset

Skrevet

Stakkar så skuffet han var da han ikke hørte sirenen på ambulansen:-)

Gjest togli
Skrevet

Stakkar så skuffet han var da han ikke hørte sirenen på ambulansen:-)

Hehe ;)

Vet du.. Jeg begynte å gråte når gutten ble sendt på hørende skole og så tydlig viste sine frustrasjoner. Kjente det langt inni hjerterota fordi jeg vet akkurat hvordan det føles. Øynene hans, usikkerheten, den harde jobbingen for å forstå iallefall litt... Hvem tok han denne operasjonen for? Alle barn ønsker å gjøre mor og far fornøyd... Hva er viktigst? Et lykkelig og normaltfungerende døvt barn eller en usikker og til tider ulykkelig tunghørt?

Gjest høstløv
Skrevet

Når er det og på hvilken kanal?

Det var i går kveld på TV2 kl 22.30. Programmet het Reflektor: Sneglehuset.

Skrevet

Når er det og på hvilken kanal?

Det var på TV2 i går kveld. Men det kommer sikkert i reprise på f.eks. TV2 Zebra en eller annen gang. Søk på Reflektor.

trollemor;o)
Skrevet

Det var i går kveld på TV2 kl 22.30. Programmet het Reflektor: Sneglehuset.

Ja, oppdaga etterhvert at jeg var litt sent ute.

trollemor;o)
Skrevet

Det var på TV2 i går kveld. Men det kommer sikkert i reprise på f.eks. TV2 Zebra en eller annen gang. Søk på Reflektor.

Ok, takk.

Gjest høstløv
Skrevet

Jeg søkte opp programmet på TV2.

http://webtv.tv2.no/webtv/sumo/?treeId=32

Der må man betale for å se programmet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...