Gjest Geir Skrevet 10. mars 2009 Skrevet 10. mars 2009 http://www.dagbladet.no/2009/03/10/nyheter/innenriks/fengsel/5216306/ Han har sona lenge nok synes eg! Gi mannen en tjangs, han er sikkert god på bunn... 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 10. mars 2009 Skrevet 10. mars 2009 "God på bunnen"? Naiv? 0 Siter
Lillemus Skrevet 10. mars 2009 Skrevet 10. mars 2009 Hallo?! At du er blåøyd og naiv vet vi fra før, men denne tok kaka... God på bunnen? Han har drept en mann og brent ned en haug med kirker. Men han er sikkert snill. Jadda. 0 Siter
pekkaline Skrevet 10. mars 2009 Skrevet 10. mars 2009 Javisst, det er bare å drepe å brenne ned kirker og sånt, du slipper nok ut etter noen år siden du er"god på bunnen". HallOo...??? *himler med øyene* 0 Siter
Katt-ja Skrevet 10. mars 2009 Skrevet 10. mars 2009 God på bunnen vet jeg ikke noe om,- men han har vel sonet det han skal,- 16 av 21 år - de fleste slippes vel ut før den fulle tiden har gått. 0 Siter
Gjest bikku Skrevet 10. mars 2009 Skrevet 10. mars 2009 Jeg har personlig mine tvil om at folk blir så mye bedre av å sitte inne. Heller tvert i mot. Men Vikernes har sonet ferdig, og da skal han ha en ny sjanse som alle andre. Jeg syns vel egentlig det er verre å gi ferdigsona pedofile en ny sjanse, særlig når jeg møter dem i bassenget, og ser at de sitter og koser seg i boblebadet som er fullt av småunger. Ugh! Greven og diverse andre er i hvert fall høyt profilert, så vi vet hvem de er og hva de står for. Det er ekkelt å ikke vite hvem som har vært straffa for overgrep mot barn. Så der tar jeg meg ikke fem øre for å fortelle om de jeg vet av - uten nødvendigvis å annonsere det i lokalavisa, da. 0 Siter
Mrs D Skrevet 10. mars 2009 Skrevet 10. mars 2009 ''han er sikkert god på bunn.'' Akkurat når det gjelder han tror jeg det er veldig langt til den bunnen. Det man i beste fall kan håpe på, er at mannen tross alt er blitt mer voksen på disse årene. Selv om jeg er litt i tvil om hvorvidt selv det hjelper... 0 Siter
jonia Skrevet 10. mars 2009 Skrevet 10. mars 2009 Det første vi kan gjøre er å slutte å bruke en honnørtittel som "Greven" på en slik fyr. Han har vel sine rettigheter, men at han er god på bunnen har jeg vanskelig for å tro. Vi får håpe han åker fort inn igjen, så andre kan være trygge. 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 10. mars 2009 Skrevet 10. mars 2009 Jeg håper dette var ironisk ment, og at du glemte denne: ;-) 0 Siter
Gjest qigong Skrevet 10. mars 2009 Skrevet 10. mars 2009 Velvel, hvor har du vært i hele dette livet? Hvis du tror at alle er gode på bunnen så må du ha sovet igjennom en god del av livet? 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 10. mars 2009 Skrevet 10. mars 2009 Det er sikkert meget langt ned til den bunn. Jeg har ingen tro på at forbrytere blir rehabilitert til bedre mennesker ved å sitte i fengsel i 16 år. Det er tross alt 45% av livet hans, han har tilbrakt under tøffe soningsforhold og med bare hardbarkede kriminelle som kamerater. 0 Siter
Gjest firepile Skrevet 10. mars 2009 Skrevet 10. mars 2009 Det er sikkert meget langt ned til den bunn. Jeg har ingen tro på at forbrytere blir rehabilitert til bedre mennesker ved å sitte i fengsel i 16 år. Det er tross alt 45% av livet hans, han har tilbrakt under tøffe soningsforhold og med bare hardbarkede kriminelle som kamerater. Men vil han begå flere kriminelle handlinger? 0 Siter
Elis31 Skrevet 10. mars 2009 Skrevet 10. mars 2009 Han har drept et menneske, synes alle som dreper andre mennesker av bagateller kan sone leeeenge. De som derimot dreper et menneske i selvforsvar, eller for å frigjøre seg fra flere år med terror som incest og vold og sånn har jeg mer sympati med. 0 Siter
random1365380890 Skrevet 10. mars 2009 Skrevet 10. mars 2009 For drap og andre grove forbrytelser burde vi hatt "ekte" livstidsdom, begår du drap må du sitter i buret til du selv dør, de fortjener overhodet ikke noe "ny sjans". 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 10. mars 2009 Skrevet 10. mars 2009 Men vil han begå flere kriminelle handlinger? Nei, si det, det kan jeg ikke svare på. Men tilbakefallsstatistikken sier at 47,2% av alle siktede begår lovbrudd igjen, så er sannsynligheten stor for at en slik hardbarket kriminell vil begå flere ugjerninger. 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 10. mars 2009 Skrevet 10. mars 2009 Så nå skal han ut igjen ja..Hmm.. Vel, han har jo sonet sin straff, og bør få en kjangs. 0 Siter
henrikke71 Skrevet 10. mars 2009 Skrevet 10. mars 2009 Ut i fra de svarene du har fått på denne her, betyr det at vel 90% av den norske befolkning ikke har tillit til det norske rettsvesen...er ikke det ganske interessant i seg selv? 0 Siter
Bookworm Skrevet 10. mars 2009 Skrevet 10. mars 2009 Ut i fra de svarene du har fått på denne her, betyr det at vel 90% av den norske befolkning ikke har tillit til det norske rettsvesen...er ikke det ganske interessant i seg selv? Det har da vel aldri vært den helt store støtten og forståelsen av det norske rettsvesen før heller, så jeg vil ikke si det var så veldig overraskende... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.