Gå til innhold

"Greven" slipper ut fra fengsel

Anbefalte innlegg

• Svar 115
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• henrikke71

12

• morsan

9

• Mrs D

6

• Elis31

5

Mest aktive i denne tråden

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

"God på bunnen"?

Naiv?

Skrevet

Hallo?! At du er blåøyd og naiv vet vi fra før, men denne tok kaka...

God på bunnen? Han har drept en mann og brent ned en haug med kirker. Men han er sikkert snill. Jadda.

Skrevet

Javisst, det er bare å drepe å brenne ned kirker og sånt, du slipper nok ut etter noen år siden du er"god på bunnen". HallOo...??? *himler med øyene*

Skrevet

God på bunnen vet jeg ikke noe om,- men han har vel sonet det han skal,- 16 av 21 år - de fleste slippes vel ut før den fulle tiden har gått.

Gjest bikku
Skrevet

Jeg har personlig mine tvil om at folk blir så mye bedre av å sitte inne. Heller tvert i mot. Men Vikernes har sonet ferdig, og da skal han ha en ny sjanse som alle andre.

Jeg syns vel egentlig det er verre å gi ferdigsona pedofile en ny sjanse, særlig når jeg møter dem i bassenget, og ser at de sitter og koser seg i boblebadet som er fullt av småunger. Ugh! Greven og diverse andre er i hvert fall høyt profilert, så vi vet hvem de er og hva de står for. Det er ekkelt å ikke vite hvem som har vært straffa for overgrep mot barn. Så der tar jeg meg ikke fem øre for å fortelle om de jeg vet av - uten nødvendigvis å annonsere det i lokalavisa, da.

Skrevet

''han er sikkert god på bunn.''

Akkurat når det gjelder han tror jeg det er veldig langt til den bunnen. Det man i beste fall kan håpe på, er at mannen tross alt er blitt mer voksen på disse årene. Selv om jeg er litt i tvil om hvorvidt selv det hjelper...

Skrevet

Det første vi kan gjøre er å slutte å bruke en honnørtittel som "Greven" på en slik fyr.

Han har vel sine rettigheter, men at han er god på bunnen har jeg vanskelig for å tro. Vi får håpe han åker fort inn igjen, så andre kan være trygge.

Skrevet

Jeg håper dette var ironisk ment, og at du glemte denne: ;-)

Gjest qigong
Skrevet

Velvel, hvor har du vært i hele dette livet? Hvis du tror at alle er gode på bunnen så må du ha sovet igjennom en god del av livet?

Gjest høstløv
Skrevet

Det er sikkert meget langt ned til den bunn.

Jeg har ingen tro på at forbrytere blir rehabilitert til bedre mennesker ved å sitte i fengsel i 16 år.

Det er tross alt 45% av livet hans, han har tilbrakt under tøffe soningsforhold og med bare hardbarkede kriminelle som kamerater.

Gjest firepile
Skrevet

Det er sikkert meget langt ned til den bunn.

Jeg har ingen tro på at forbrytere blir rehabilitert til bedre mennesker ved å sitte i fengsel i 16 år.

Det er tross alt 45% av livet hans, han har tilbrakt under tøffe soningsforhold og med bare hardbarkede kriminelle som kamerater.

Men vil han begå flere kriminelle handlinger?

Skrevet

Han har drept et menneske, synes alle som dreper andre mennesker av bagateller kan sone leeeenge.

De som derimot dreper et menneske i selvforsvar, eller for å frigjøre seg fra flere år med terror som incest og vold og sånn har jeg mer sympati med.

random1365380890
Skrevet

For drap og andre grove forbrytelser burde vi hatt "ekte" livstidsdom, begår du drap må du sitter i buret til du selv dør, de fortjener overhodet ikke noe "ny sjans".

Gjest høstløv
Skrevet

Men vil han begå flere kriminelle handlinger?

Nei, si det, det kan jeg ikke svare på. Men tilbakefallsstatistikken sier at 47,2% av alle siktede begår lovbrudd igjen, så er sannsynligheten stor for at en slik hardbarket kriminell vil begå flere ugjerninger.

Gjest mora2
Skrevet

Så nå skal han ut igjen ja..Hmm..

Vel, han har jo sonet sin straff, og bør få en kjangs.

Skrevet

Ut i fra de svarene du har fått på denne her, betyr det at vel 90% av den norske befolkning ikke har tillit til det norske rettsvesen...er ikke det ganske interessant i seg selv?

Skrevet

Ut i fra de svarene du har fått på denne her, betyr det at vel 90% av den norske befolkning ikke har tillit til det norske rettsvesen...er ikke det ganske interessant i seg selv?

Det har da vel aldri vært den helt store støtten og forståelsen av det norske rettsvesen før heller, så jeg vil ikke si det var så veldig overraskende...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...