Gå til innhold

"Greven" slipper ut fra fengsel

Anbefalte innlegg

ShitDiddelyDo
Skrevet

''I dette tilfellet vil jeg faktisk si det gjør det.''

Vel, retten var ikke enig i dette, da Vikernes ble idømt lovens strengeste straff. Det ble altså ikke funnet noe formildende ved drapet.

''Etter hvert kom Greven og krevde tronen som bad guy nummer 1, og det oppsto en konflikt mellom de to - og en konflikt mellom de to som slåss om å være norges ondeste mann har ikke så mange potensielle utfall.''

Her sier du det jo selv: Grevens "mål" var ikke å redde andre eller seg selv fra Aarseth, men å oppnå mer makt selv.

''Jeg synes det er ganske utrolig at han får 21 års fengsel for å drepe en fullstendig sinnssyk mann som over en årrekke hadde gått lengre og lengre, og Gud veit hvor det ville endt''

Det er fordi vi har en rettsstat, og man ikke skal ty til selvtekt. Rettstaten dømte Vikernes for _hans_ handling - man takker han ikke for at han sørget for at samfunnet ble kvitt Aarseth.

Jeg unnskylder selvfølgelig ikke drapet. Det er ikke lov til å drepe folk før de eventuelt dreper deg. Det er klart han skal straffes.

Men i denne tråden ber folk han råtne i fengsel som om han har kverka noen unger. Ikke engang Baneheia-drapsmennene kommer til å sone like lenge som Greven, og de drepte og voldtok to barn.

Greven var derimot en ond mann som drepte en ond mann, og hva rettsaken angår var dette en sak som gikk helt ut av sine proposjoner. Medier i Norge fråtset i såkalte sataniske ritualer i en årrekke, og det var vel knapt et land i verden som ikke fattet interesse for denne blodige sataniske kulturen Norge fortsatt er verdenskjent for.

Sånn sett er det ingen bombe at han fikk 21 år, men Greven har sonet 16 år - det er en av de lengste straffene noen gang sonet i Norge, og det er mer enn disse barnevoldtektsmorderne på Sørlandet kommer til å sone - noe som overhodet ikke henger på greip.

• Svar 115
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• henrikke71

12

• morsan

9

• Mrs D

6

• Elis31

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg unnskylder selvfølgelig ikke drapet. Det er ikke lov til å drepe folk før de eventuelt dreper deg. Det er klart han skal straffes.

Men i denne tråden ber folk han råtne i fengsel som om han har kverka noen unger. Ikke engang Baneheia-drapsmennene kommer til å sone like lenge som Greven, og de drepte og voldtok to barn.

Greven var derimot en ond mann som drepte en ond mann, og hva rettsaken angår var dette en sak som gikk helt ut av sine proposjoner. Medier i Norge fråtset i såkalte sataniske ritualer i en årrekke, og det var vel knapt et land i verden som ikke fattet interesse for denne blodige sataniske kulturen Norge fortsatt er verdenskjent for.

Sånn sett er det ingen bombe at han fikk 21 år, men Greven har sonet 16 år - det er en av de lengste straffene noen gang sonet i Norge, og det er mer enn disse barnevoldtektsmorderne på Sørlandet kommer til å sone - noe som overhodet ikke henger på greip.

''Men i denne tråden ber folk han råtne i fengsel ''

Ja det har jeg sett, og jeg er ikke enig i den "analysen" fra dem som skriver det.

Man kan fordømme handlingen uten å samtidig mene at man skal være fengslet resten av livet. Men i denne tråden har det blitt litt vel polarisering av debatten, og jeg syntes Geir gikk litt vel langt i å "unnskylde" drapet. Noe jeg altså mener ikke er nødvendig for å få fram at man mener at Greven har sonet sin straff.

Skrevet

''I de to innleggene dine der du siterer fra Wikipedia om alt det gale det ryktes at Aarseth har gjort setter du dette i en sammenheng som e.m.m. tyder på at du mener Aarseths "svin på skogen" gjør drapet på ham mindre fælt enn om han hadde vært nettop mors beste barn.''

I dette tilfellet vil jeg faktisk si det gjør det.

Aarseth var selve roten til alt som skjedde i dette miljøet på starten av nittitallet. Vi snakker om en fyr som oppmuntret et psykisk ustabilt bandmedlem til å ta livet av seg. Når han endelig skøyt hodet av seg - noe Aarseth visste han ville gjøre den dagen, dro han fram kameraet og knipsa et bilde som senere ble brukt som cover, og som nå figurerer rundt på nettet. Han stjal også deler av den avdødes kranie og brukte det som smykke. Nei, dette er ikke en myte.

Aarseth var selve ypperstepresten i miljøet, og selv om han selv ikke brant ned kirkene var det han som påvirket de unge, de som så opp til ham, til å svi av haugevis av kirker rundt om i Norge.

Etter hvert kom Greven og krevde tronen som bad guy nummer 1, og det oppsto en konflikt mellom de to - og en konflikt mellom de to som slåss om å være norges ondeste mann har ikke så mange potensielle utfall.

Når en person som Aarseth, med den ondskapen og statusen han hadde i sin konstruerte rollespillverden av fullstendig galskap - en verden som over noen år utviklet seg i en livsfarlig retning, sier han skal drepe deg, så tror du ham.

Jeg synes det er ganske utrolig at han får 21 års fengsel for å drepe en fullstendig sinnssyk mann som over en årrekke hadde gått lengre og lengre, og Gud veit hvor det ville endt, mens folk som dreper uskyldige får langt lavere straff.

Aarseth var ikke uskyldig. Han var selve symbolet på ondskap i et den gang sinnssykt miljø.

For øvrig har jeg den dypeste respekt for både Aarseth og Varg - sånn hvis vi begrenser det hele til å dreie seg om musikk. ;)

Amen!

Nett som eg skulle ha sagt det sjøl, bare litt dårligere formulert sjølsagt. :-)

Gjest høstløv
Skrevet

Beklager at jeg ikke uttrykte meg presist nok; jeg mente ikke tilbakefall til kriminalitet "generelt", men til _drap_. Der mener jeg å ha lest statistikk om at de aller fleste drapsdømte IKKE begår nye drap etter å ha sonet straffen sin.

Jeg leste litt statistikk på ssb sine sider, og der sto det at 60% av de som ble straffet for alvorlig voldskriminalitet, fikk straffen skjerpet pga faren for gjentakelse.

Skrevet

Viggo er vel på forvaring, og vi håper å slippe å se han utafor noensinne.

mil1365380270
Skrevet

Viggo er vel på forvaring, og vi håper å slippe å se han utafor noensinne.

Amen!

Skrevet

Det er godt mulig familien/mora til den drepte Øystein Aarseth mener at straffen burde vært strengere, men "Greven" fikk tross alt lovens strengeste straff med 21 års fengsel!

Dessuten var nok ikkje drapsofferet guds beste barn han heller, i følge opplysninger som kom frem i retten så var det ting som tyda på at han planla å drepe "Greven".

Mye tyder på at det ikkje kan være helt usannsynlig....

''Den 8. april 1991, tok Dead sitt eget liv. Aarseth var den som fant Dead, som hadde skåret opp pulsårene før han hadde skutt seg selv i hodet med en hagle. Han etterlot seg et avskjedsbrev hvor han beklaget alt blodet samt en unnskyldning for å ha avfyrt våpen innendørs. Istedet for å kontakte politiet, gikk Aarseth til nærmeste butikk hvor han kjøpte et engangskamera for å fotografere liket. Et av disse bildene ble senere stjålet og brukt som plateomslag-bilde på bootleg-skiva Dawn of the Black Hearts fra 1995. plateomslaget til denne skiva er i senere tid blitt kåret til tidenes mest kontroversielle. Ubekreftede rykter skulle siden ha det til at Aarseth tok deler av Deads hjerne som han så skulle ha spist, samt laget smykker av deler av Deads skalle. Bandet har senere gått ut og avkreftet det første ryktet, og bekreftet det andre. Aarseth skal selv ha antydet at han delte ut disse smykkene til musikere han mente var verdige.''

http://no.wikipedia.org/wiki/Mayhem

Jeg synes det er rart at du bruker så mye energi på greven. Det er vel hundrevis av andre som sitter innesperret og attpåtil er uskyldig. Må jo være mer velbrukt energi å melde seg inn i Amensty International eller noe.

Jeg skal ihvertfall ikke ta frem Champagnen for at Greven slipper ut.

Skrevet

Som sagt, hvis jeg får tid kan jeg godt samle sammen mange fordømmende utsagn i denne tråden mot "greven". Noen skrev noe i retning av at de håpet han hurtig gjorde noe kriminelt igjen, så han kunne ryke kjapt i spjeldet igjen og bli der for alltid. Jeg syns dette er ganske grovt.

Jeg stiller meg skeptisk til at Geir får "tyn" fordi han gjør et forsøk på å vise en tidligere kriminell sympati. Det ser ikke ut til at det faller i god jord her. Jeg åpner bare opp for et litt mere nyansert syn på et vanskelig tema, og jeg blir kjeppjaga som en annen doler som jeg ikke skal nevne navnet på.

Jeg sa at tråden viste at 90% ikke hadde tillit til det norske rettsvesen. Det tolket jeg ut i fra alle de innleggene som jeg leste.

Geir åpnet opp med å vise troen på at det fins noe godt i et hvert menneske. Det syns jeg er en forbanna god tanke, som bare ble slått ned på av de fleste her. Og det syns jeg er trist.

''Noen skrev noe i retning av at de håpet han hurtig gjorde noe kriminelt igjen, så han kunne ryke kjapt i spjeldet igjen og bli der for alltid.''

Jada. Men det er temmelig vilt å med det anta at folk er for dødsstraff.

Skrevet

Dere leser jo ikke på samme måte som meg, det ekstreme som står i mellom linjene på de fleste av innleggene i denne tråden. Jeg gjentar igjen, at dette var hvordan jeg TOLKET innholdet, fordi jeg syns alle var så ekstreme i sin fordømmelse av "greven". Jeg har ikke REFERERT til ordet dødsstraff, jeg vet godt at det ikke står.

Jeg syns da det er ergelig at jeg skal miste så mye troverdighet fordi om jeg tolker som jeg gjør. Jeg har ikke lyst til å si mere om dette, jeg ønsker jo bare å understreke, at for meg er det faktisk viktig å beholde troen på folk, hva enten de har foretatt kriminelle handlinger i sitt liv eller ikke.

''Jeg syns da det er ergelig at jeg skal miste så mye troverdighet fordi om jeg tolker som jeg gjør.''

Det står sjelden til troverdig, det som folk tolker ut fra andres utsagn. Og i alle fall ikke når denne tolkningen er så til de grader høyt over mål som det du presterer i denne tråden.

Skrevet

''I de to innleggene dine der du siterer fra Wikipedia om alt det gale det ryktes at Aarseth har gjort setter du dette i en sammenheng som e.m.m. tyder på at du mener Aarseths "svin på skogen" gjør drapet på ham mindre fælt enn om han hadde vært nettop mors beste barn.''

I dette tilfellet vil jeg faktisk si det gjør det.

Aarseth var selve roten til alt som skjedde i dette miljøet på starten av nittitallet. Vi snakker om en fyr som oppmuntret et psykisk ustabilt bandmedlem til å ta livet av seg. Når han endelig skøyt hodet av seg - noe Aarseth visste han ville gjøre den dagen, dro han fram kameraet og knipsa et bilde som senere ble brukt som cover, og som nå figurerer rundt på nettet. Han stjal også deler av den avdødes kranie og brukte det som smykke. Nei, dette er ikke en myte.

Aarseth var selve ypperstepresten i miljøet, og selv om han selv ikke brant ned kirkene var det han som påvirket de unge, de som så opp til ham, til å svi av haugevis av kirker rundt om i Norge.

Etter hvert kom Greven og krevde tronen som bad guy nummer 1, og det oppsto en konflikt mellom de to - og en konflikt mellom de to som slåss om å være norges ondeste mann har ikke så mange potensielle utfall.

Når en person som Aarseth, med den ondskapen og statusen han hadde i sin konstruerte rollespillverden av fullstendig galskap - en verden som over noen år utviklet seg i en livsfarlig retning, sier han skal drepe deg, så tror du ham.

Jeg synes det er ganske utrolig at han får 21 års fengsel for å drepe en fullstendig sinnssyk mann som over en årrekke hadde gått lengre og lengre, og Gud veit hvor det ville endt, mens folk som dreper uskyldige får langt lavere straff.

Aarseth var ikke uskyldig. Han var selve symbolet på ondskap i et den gang sinnssykt miljø.

For øvrig har jeg den dypeste respekt for både Aarseth og Varg - sånn hvis vi begrenser det hele til å dreie seg om musikk. ;)

''Men i denne tråden ber folk han råtne i fengsel som om han har kverka noen unger. Ikke engang Baneheia-drapsmennene kommer til å sone like lenge som Greven, og de drepte og voldtok to barn.''

Mordere råtner ikke i fengsel, men har et alt for mildt liv der. Straffearbeid resten av livet til inntekt for voldsofre hadde passet bedre. Det samme gjelder selvfølgelig også for de som tar livet av små unger.

Ellers stusser jeg over at du har så god peiling på denne Aarseth-fyren, kan ikke huske å ha lest det der i avisene.

ShitDiddelyDo
Skrevet

''Men i denne tråden ber folk han råtne i fengsel som om han har kverka noen unger. Ikke engang Baneheia-drapsmennene kommer til å sone like lenge som Greven, og de drepte og voldtok to barn.''

Mordere råtner ikke i fengsel, men har et alt for mildt liv der. Straffearbeid resten av livet til inntekt for voldsofre hadde passet bedre. Det samme gjelder selvfølgelig også for de som tar livet av små unger.

Ellers stusser jeg over at du har så god peiling på denne Aarseth-fyren, kan ikke huske å ha lest det der i avisene.

''Mordere råtner ikke i fengsel, men har et alt for mildt liv der. Straffearbeid resten av livet til inntekt for voldsofre hadde passet bedre. Det samme gjelder selvfølgelig også for de som tar livet av små unger.''

Alle fortjener en ny sjanse. Nå har vi heldigvis forvaringsmuligheten for uforbederlige kriminelle, men når det gjelder normal fengselsstraff har jeg tro på rehabilitering.

''Ellers stusser jeg over at du har så god peiling på denne Aarseth-fyren, kan ikke huske å ha lest det der i avisene.''

Kjente enkelte som var i miljøet rundt ham.

Mange i hans nærmeste krets har også snakket ut i ettertid.

Denne er spesielt god.

http://www.platekompaniet.no/dvdproduct.asp?id=AWE0128NDVD

Eller på youtube:

Når det gjelder spesielt Varg og Øysteins handlinger må man også huske på at dette var svært unge mennesker i et miljø som over noen år var preget av enorm suggesjon.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Amen!

Lite sannsynlig. Han ene er snart ute (og han fikk vel ikke engang 21 år?), mens han andre, så vidt jeg har lest, oppfører seg bra og studerer, så det er vel ikke spesielt sannsynlig at han kommer til å sone like lenge som Vikernes selv om muligheten ligger der.

mil1365380270
Skrevet

Lite sannsynlig. Han ene er snart ute (og han fikk vel ikke engang 21 år?), mens han andre, så vidt jeg har lest, oppfører seg bra og studerer, så det er vel ikke spesielt sannsynlig at han kommer til å sone like lenge som Vikernes selv om muligheten ligger der.

Blir kvalm av avmakten jeg kjenner i forb. med den saken der........ Baneheia altså. Vanskelig å forholde seg til sånt. Heldigvis slipper jeg å ha noe med de to å gjøre, eller noen andre, for den saks skyld, som har gjort noe tilsvarende.

Skrevet

''Mordere råtner ikke i fengsel, men har et alt for mildt liv der. Straffearbeid resten av livet til inntekt for voldsofre hadde passet bedre. Det samme gjelder selvfølgelig også for de som tar livet av små unger.''

Alle fortjener en ny sjanse. Nå har vi heldigvis forvaringsmuligheten for uforbederlige kriminelle, men når det gjelder normal fengselsstraff har jeg tro på rehabilitering.

''Ellers stusser jeg over at du har så god peiling på denne Aarseth-fyren, kan ikke huske å ha lest det der i avisene.''

Kjente enkelte som var i miljøet rundt ham.

Mange i hans nærmeste krets har også snakket ut i ettertid.

Denne er spesielt god.

http://www.platekompaniet.no/dvdproduct.asp?id=AWE0128NDVD

Eller på youtube:

Når det gjelder spesielt Varg og Øysteins handlinger må man også huske på at dette var svært unge mennesker i et miljø som over noen år var preget av enorm suggesjon.

''Når det gjelder spesielt Varg og Øysteins handlinger må man også huske på at dette var svært unge mennesker i et miljø som over noen år var preget av enorm suggesjon.''

Enorm suggesjon? Hvordan det?

Skrevet

Oppfører seg bra? Ble han ikke nettopp dømt fordi han hadde fremsatt trusler mot en av vaktene?

Gjest jeg som vet litt mer kanskje
Skrevet

Da har du sikkert taushetsplikt!

Jeg er ikke bundet av noen taushetsplikt. Men jeg kjenner noen som vet litt om saken. Hvis du graver litt finner du nok ut noe du også. Det ligger sikkert ute saker på vg og dagbladet der det står om diverse han "fant på" mens han sonet. Men forhåpentligvis gjør han ikke noe eller noen andre til skade flere ganger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...