Gå til innhold

Svensk og hest igjen ...

Anbefalte innlegg

Gjest Oversettersken
Skrevet

Kjære hestefolk, jeg blir jo aldri ferdig med dette her. Jeg er rimelig god i svensk, men dårlig på hest. Nå gjelder det å ri ute i skogen/terrenget, og det er vist en tenåring som skal trene på fältsits. Dvs stå i stigbøylene i oppoverbakke (lent framover) og andre ting.

Fältsits er til å forstå - men hva søren heter det på norsk?

Gjest ikke proff oversetter...
Skrevet

Det er en del år siden jeg drev aktivt med hest, men feltsits på norsk er et ord jeg forstår iallefall.

Sits brukes på norsk.

Det gjør også felt.

Ergo feltsits?:)

Skrevet

Det heter feltsits. :o) Evt. lett sits eller galoppsits, men feltsits er mest brukt. En sits (måte å sitte i salen på) som er mest hensitksmessig ute i feltet (naturen).

Skrevet

Det heter feltsits. :o) Evt. lett sits eller galoppsits, men feltsits er mest brukt. En sits (måte å sitte i salen på) som er mest hensitksmessig ute i feltet (naturen).

Bare litt nyskjerrig:-)

Tror det var deg som for en god stund tilbake skrev at du vurderte å kjøpe hest. Ble det noe av, eller?

Gjest Oversettersken
Skrevet

Det er en del år siden jeg drev aktivt med hest, men feltsits på norsk er et ord jeg forstår iallefall.

Sits brukes på norsk.

Det gjør også felt.

Ergo feltsits?:)

Ah, hva skulle jeg gjort uten dere! Tusen takk.

Skrevet

Bare litt nyskjerrig:-)

Tror det var deg som for en god stund tilbake skrev at du vurderte å kjøpe hest. Ble det noe av, eller?

Jeg? Nei, jeg har alltid hatt lyst på hest og vil nok alltid ha lyst på, men det blir nok ikke noe av noe kjøp og jeg har aldri _seriøst_ vurdert det. :o) Vi har riktignok stall med 7 plasser, men av mange grunner (bl.a. økonomi og tid + at det ikke går med bare en hest, spesielt om vinteren og mange praktiske ting) så blir det ikke aktuelt. Dessverre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...