Gjest Fioletta Skrevet 10. mars 2009 Skrevet 10. mars 2009 Leste denne artikkelen på VG om en kvinne som fikk innbrudstyver i huset sitt. Og om at hun ringte til politiet slik at de kunne ta dem på fersken. Politiet hadde ikke ledige mann akkurat da, og hadde ikke mulighet til å komme. De hadde bl.a tatt flere biltyver og kjørte fangetransport. Hun ble veldig sint og mente det var unødvendig å kjøre fangetransport når hun ringte om tyver i huset sitt.. Mente hun at de som skulle kjøre fangetransporten bare hoppe ut av bilen og la fangene sitte alene i bilen? Eller er innbrudstyver mye viktigere å ta en biltyver? Kanskje de skulle slengt fra seg disse biltyvene og heller tatt hennes innbrudstyver? Jeg skjønner godt at det er frustrerende at politiet ikke får tatt tyvene "når de hadde muligheten", men de er jo bare folk de også, de kan ikke dele seg. Og selv om politiet har oppfordra til å ringe ang innbrudd, betyr jo ikke det at de kan sleppe alt de har i hendene. Hadde det vært snakk om at liv kunne gå tapt hadde det vært noe helt annet. Men dette huset var tomt da det sjedde, så her ser syns jeg ikke politiet har gjort noe galt. Hva er deres mening om saken? http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=557277 0 Siter
Gjest Sophus Lauring Skrevet 10. mars 2009 Skrevet 10. mars 2009 Kanskje andre enn politiet kan ta seg av fangetransport? 0 Siter
Gjest Anonym pga gjenkjennelse Skrevet 10. mars 2009 Skrevet 10. mars 2009 Verre eksempel herfra: Beruset mann går amok i andres hjem. Beboerne kaster ham ut og ringer politiet for å få hjelp. De kommer selvfølgelig ikke - mannen dør, beboerne blir siktet for å forlatt ham i hjelpeløs tilstand! 0 Siter
Bookworm Skrevet 10. mars 2009 Skrevet 10. mars 2009 Kanskje andre enn politiet kan ta seg av fangetransport? Hvem? 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 10. mars 2009 Skrevet 10. mars 2009 Kanskje andre enn politiet kan ta seg av fangetransport? Det kommer jo helt an på. Fengselsvesenet tar seg av fangetransport som at en innsatt skal på sykehus, til tannlege etc. Dersom en innsatt skal flyttes fra et sted til et annet eller vedkommende sitter i varetekt, er det politiet som må gjøre det. 0 Siter
Gjest Sophus Lauring Skrevet 10. mars 2009 Skrevet 10. mars 2009 Hvem? Det kan gjøres av private firmaer, fex Securitas. 0 Siter
Gjest Fioletta Skrevet 10. mars 2009 Skrevet 10. mars 2009 Verre eksempel herfra: Beruset mann går amok i andres hjem. Beboerne kaster ham ut og ringer politiet for å få hjelp. De kommer selvfølgelig ikke - mannen dør, beboerne blir siktet for å forlatt ham i hjelpeløs tilstand! Dette er en fæl sak, jeg ser den. Men akkurat i dette tilfellet var det ingen i huset. Og politiet hadde bl.a fire biltyver de skulle ta hånd om. Det hadde sikket blitt akkurat den samme oppstyret hvis de hadde latt disse gå, for så å ha fanget innbrudstyvene f.eks. 0 Siter
random1365380890 Skrevet 10. mars 2009 Skrevet 10. mars 2009 Skjønner du det er frustrerende? Og på samme tid angriper du henne for å være frustrert? Vedder en kopp kaffe på du aldri har hatt innbrudd hos deg... 0 Siter
Gjest Fioletta Skrevet 10. mars 2009 Skrevet 10. mars 2009 Skjønner du det er frustrerende? Og på samme tid angriper du henne for å være frustrert? Vedder en kopp kaffe på du aldri har hatt innbrudd hos deg... Ja jeg skjønner at det er frustrerende at de ikke kan komme akkurat der og da, men har jo selfølgelig lyst til at tyvene skal bli tatt på fersken av politiet. Men som bil eier hadde jeg også hatt lyst til at de som stjal bilen min, skulle bli tatt. Jeg ser ikke helt at man må prioritere et innbrudd i forhold til ett biltyveri(eller omvent). Her er det "førstemann til mølla" prinsippet. Og kjører man fanger, ja da kjører man fanger. Man kan ikke bare slenge fra seg bilen og løpe. Hadde det vært snakk om liv og død hadde det vært noe helt annet. 0 Siter
Gjest giggsi Skrevet 10. mars 2009 Skrevet 10. mars 2009 Herlighet, maken til usakligheter og overreaksjoner. Greit nok at dama og sønnen er sinte etter innbruddet, men dette var helt unødvendig oppgulp fra den kanten. Politiet får ikke gjort mer enn de har folk til, og alle var opptatt da innbruddstyvene var der. Hva er problemet? Og hvorfor dukket ikke alarmselskapet opp med sine folk? 0 Siter
random1365380890 Skrevet 10. mars 2009 Skrevet 10. mars 2009 Ja jeg skjønner at det er frustrerende at de ikke kan komme akkurat der og da, men har jo selfølgelig lyst til at tyvene skal bli tatt på fersken av politiet. Men som bil eier hadde jeg også hatt lyst til at de som stjal bilen min, skulle bli tatt. Jeg ser ikke helt at man må prioritere et innbrudd i forhold til ett biltyveri(eller omvent). Her er det "førstemann til mølla" prinsippet. Og kjører man fanger, ja da kjører man fanger. Man kan ikke bare slenge fra seg bilen og løpe. Hadde det vært snakk om liv og død hadde det vært noe helt annet. Jeg sier ingeting om hva de skal prioritere, men jeg innser det er umulig for folk å forstå hvor hun kommer fra når hun står midt oppe i et innbrudd hvor noen har gjennomsøkt alle personlige ting, og ikke tenker 100% klokkerent logisk. Derfor jeg nevnte du sannsynligvis ikke har opplevd det selv... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.