Gå til innhold

Når invitere i barnebursdag og hvem?

Anbefalte innlegg

Gjest Kylling79
Skrevet

Hvor gammel syns dere de bør være?Jeg tenker at det holder egentlig å vente til de er 3-4 år... de får jo mer utbytte av det selv da.

og hva er vanlig, slike barn er jo relativt små, da bør vel foreldrene også være med i selskapet?

Og inviterer man hele barnehagen, bare avdelingen, bare jentene/guttene alt ettersom om du har gutt eller jente, eller bare de de leker mest med?

Og hvis man sender ut invitasjon i barnehagen, hvordan gjør dere det?

Legger dere invitasjonen i hyllen til de forskjellige barna?

Skrevet

Vi har startet med å be barnehagebarna hjem fra 3-års dagen. Da har jeg invitert de av samme kjønn som er like gamle, og evt. noen til hvis de leker mye med bursdagsbarnet.

Dette har fungert godt for våre tre.

Før 3-års dagen har vi invitert nabobarna som er jevngamle - sammen med foreldrene.

Vi har aldri invitert hele barnehageavdelingen, men har invitert jentegruppa og kommer antageligvis til å invitere guttegruppa når minstemann blir 4.

Skrevet

Vi har feiret 4-årsdag i helga, men ikke barnebursdag. Det venter vi med til hun blir 5, eller kanskje til og med 6. Hun feiret i barnehagen og, så da så jeg ikke noe poeng i å be de hjem hit i tillegg. 2 feiringer er mer enn nok for en på 4, syns jeg.

Og det blir neppe hele avdelingen, når vi skal be fra barnehagen. Og når man ikke ber hele avdelingen bør man ikke levere ut invitasjonene i barnehagen heller. Jeg tenker at en 5-6 stk er passe, men vil da snakke med de ansatte i barnehagen og se an i forhold til hvor mange faste hun leker mest med.

Skrevet

T.o.m. 4 årsdagene til mine barn inviterte vi familiebarnehagegruppa de gikk i hjem til oss. Da kom 5 barn (med bursdagsbarnet) med barnehageassistenten ned til oss på fridagen til bursdagsbarnet. Det var stor stas både for ungene og assistenten! Den siste bursdagen av det slaget hadde vi faktisk to familiebarnehagegrupper på besøk, altså 9 barn og to voksne. Assistentene var såååå takknemlige for å bli bedt bort, så jeg følte meg ordentlig snill og grei :-)

Fra 5-årsdagen har vi hatt mer tradisjonell barnebursdag med alle jentene/guttene på avdelingen eller i klassen.

Guttungen har hatt bowlingbursdag to ganger sammen med to andre bursdagsbarn i klassen hans. (8 og 9-årsdagen) -og en gang lånte vi gymsalen sammen med en av kompisene (7-årsdagen hans)

I tillegg har vi hatt familieselskap med besteforeldre/oldeforeldre og tanter + en tremenning-familie vi er mye sammen med.

Skrevet

Min erfaring er at små barn har det best med små selskap. Invitere 3-4 stk. Om foreldrene vil være med, så kan de det. Noen barn klarer seg helt bra uten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...