Gå til innhold

Sosial usikkerhet.....

Anbefalte innlegg

Gjest mammantilJens
Skrevet

Jeg sliter med dårlig selvtillit og selvfølelse, og har en tendens til å ville trekke meg unna sosiale sammenhenger. Å møte mennesker jeg kjenner godt er bare fint, problemet er fremmede og overfladiske bekjente. Jeg blir så innmari usikker på hva jeg skal si og hvordan jeg skal oppføre meg, redd for å si noe dumt og føler det synes over hele meg.

Å ringe til folk er enda verre, f.eks byråkrater på NAV eller kundeservice på Telenor. Av en eller annen grunn ender det ofte med at jeg møter på mennesker som er veldig negative, sure og uforskammet, og det gjør det ikke noe bedre! Så jeg lurer på om det er noe jeg gjør som gjør tonen så negativ? Jeg er hverken uforskammet eller negativ, tvert i mot legger jeg vekt på å være hyggelig og forståelsesfull og alt det der. Likevel ender jeg ofte opp med å bli behandlet dårlig, og da blir jeg så satt ut at jeg ikke klarer å forsvare meg.

Finnes det noen "triks" å ta med seg for å få til en hyggelig kommunikasjon med folk over telefon?

Gjest beste ønsker
Skrevet

Så synd du ikke har fått noen svar her enda da, for jeg tror det er mange som sliter med akkurat det samme som du.

Når det gjelder NAV og andre kontoret, tror jeg det er saksbehandlerne, neppe deg selv det er noe galt med! :-)

Dessverre har jeg ikke noen råd å gi deg, er så trøtt i kveld, men jeg vil bare få ønske deg lykke til! Skriv om det igjen du, så kanskje du får flere svar neste gang. Det er ofte tilfeldigheter som råd, og plutselig er et innlegg kommet langt bak på listen og syns ikke lenger. Det skjer ofte med meg, og da skriver jeg om det på nytt litt senere!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...