Gjest anonym hele dagen Skrevet 11. mars 2009 Skrevet 11. mars 2009 Overskriften ble litt lang, jeg prøvde meg på samme spørsmål i går også bare at ingen svarte. Hvordan reagerer vi på at større barn "tukler" eller utforsker seksualitet på mindre barn? Er litt innblandet i en sånn sak og vet ikke helt hvordan vi skal gripe den. 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 11. mars 2009 Skrevet 11. mars 2009 Hva er alder på "større barn" og "mindre barn"? Det er en vesentlig forskjell på om utforskeren er 14 eller 7 år... 0 Siter
Gjest Alderen spiller en stor rolle... Skrevet 11. mars 2009 Skrevet 11. mars 2009 Sønnen min som da var 6 år hadde en overnattingsgjest på 9 år. Jeg tok dem på fersken i noe som så tvilsomt ut. Jeg sa veldig bestemt at de kan leke, men _med_ klærne på. Dagen etter nevnte jeg episoden for mora, men jeg vet ikke hva hun sa til sønnen sin. Hun var glad jeg fortalte det til henne. Sønnen min og jeg snakket aldri mer om det. For han var det nok bare uskyldig lek der og da. Reaksjonene ville nok blitt sterkere hvis den eldste gutten var noen år eldre. I vårt tilfelle var det jo noen år mellom guttene, men jeg tror de bare lekte. Nysgjerrige smågutter begge to.. 0 Siter
Gjest bikku Skrevet 11. mars 2009 Skrevet 11. mars 2009 Jeg leste spørsmålet i går, og vurderte å svare, men syns det var så lite detaljer at jeg ikke vet hva jeg svarer på. For det første så lurte jeg på hva du mener med "slutten av barneskolen", om det er en fjerdeklassing eller en sjuendeklassing det er snakk om. Videre lurte jeg på hva det er som egentlig har skjedd. Noe kan være uskyldig, andre ting er verre. Og hva var rammen omkring det hele - var de venner/bekjente eller ukjente for hverandre, var det tvang eller under lek osv osv. Og det slo meg også at uansett hvor mye jeg vet, så er det utrolig vanskelig å mene noe. Det eneste jeg vet med sikkerhet er at om mitt barn hadde vært involvert, så hadde jeg _ønsket_ å vite, og på bakgrunn av kjennskap til barnet mitt vært med på å diskutere konsekvenser med den andres foreldre. Uavhengig av om mitt barn var den eldste eller den yngste. I barndommen har jeg selv vært med på spennende lek som var langt over kanten med en nabogutt som var en god del eldre. Ingen voksne fikk vite om det, og jeg tok ikke skade av det. Så jeg ville ikke ha trykket på kriseknappen umiddelbart. 0 Siter
Gjest anonym hele dagen Skrevet 11. mars 2009 Skrevet 11. mars 2009 Jeg leste spørsmålet i går, og vurderte å svare, men syns det var så lite detaljer at jeg ikke vet hva jeg svarer på. For det første så lurte jeg på hva du mener med "slutten av barneskolen", om det er en fjerdeklassing eller en sjuendeklassing det er snakk om. Videre lurte jeg på hva det er som egentlig har skjedd. Noe kan være uskyldig, andre ting er verre. Og hva var rammen omkring det hele - var de venner/bekjente eller ukjente for hverandre, var det tvang eller under lek osv osv. Og det slo meg også at uansett hvor mye jeg vet, så er det utrolig vanskelig å mene noe. Det eneste jeg vet med sikkerhet er at om mitt barn hadde vært involvert, så hadde jeg _ønsket_ å vite, og på bakgrunn av kjennskap til barnet mitt vært med på å diskutere konsekvenser med den andres foreldre. Uavhengig av om mitt barn var den eldste eller den yngste. I barndommen har jeg selv vært med på spennende lek som var langt over kanten med en nabogutt som var en god del eldre. Ingen voksne fikk vite om det, og jeg tok ikke skade av det. Så jeg ville ikke ha trykket på kriseknappen umiddelbart. Barnet er over 12 år og har hatt seksuell omgang med barn ned i 7-8 års alderen. Hvordan reagerer man på sånt? 0 Siter
Gjest anonym hele dagen Skrevet 11. mars 2009 Skrevet 11. mars 2009 [quote name=Lotte )' timestamp='1236762989' post='4109515] Hva er alder på "større barn" og "mindre barn"? Det er en vesentlig forskjell på om utforskeren er 14 eller 7 år... over 12 år og under 8 år. 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 11. mars 2009 Skrevet 11. mars 2009 over 12 år og under 8 år. Det er jo overgrep. 0 Siter
Gjest xbellax Skrevet 11. mars 2009 Skrevet 11. mars 2009 Det er jo overgrep. At barn er nyskjerrige er vanlig, vær varsom med å bruke ord som overgrep dersom det kun var tukling. Foreslår heller at vedkommende snakker med sitt barn og finner ut mer ( og med det andre barnets foreldre). Kommer det frem ny info får manheller ta det da. 0 Siter
Gjest bikku Skrevet 11. mars 2009 Skrevet 11. mars 2009 Barnet er over 12 år og har hatt seksuell omgang med barn ned i 7-8 års alderen. Hvordan reagerer man på sånt? Mener du sa barnehagealder om det yngste barnet i går? Uansett - barn, så stor aldersforskjell og seksuell omgang - jeg hadde som første skritt kontaktet foreldrene og vurdert å koble inn BUP som rådgivende instans hvis det er en gjentatt problemstilling 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 11. mars 2009 Skrevet 11. mars 2009 At barn er nyskjerrige er vanlig, vær varsom med å bruke ord som overgrep dersom det kun var tukling. Foreslår heller at vedkommende snakker med sitt barn og finner ut mer ( og med det andre barnets foreldre). Kommer det frem ny info får manheller ta det da. Det ble skrevet i et av innleggene: Sitat. "Barnet er over 12 år og har hatt seksuell omgang med barn ned i 7-8 års alderen." "Seksuell omgang" er overgrep når det blir begått mot så små barn. 0 Siter
Gjest xbellax Skrevet 11. mars 2009 Skrevet 11. mars 2009 Det ble skrevet i et av innleggene: Sitat. "Barnet er over 12 år og har hatt seksuell omgang med barn ned i 7-8 års alderen." "Seksuell omgang" er overgrep når det blir begått mot så små barn. Akkurat, da er jo saken en annen. Beklager. 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 11. mars 2009 Skrevet 11. mars 2009 over 12 år og under 8 år. Jeg regner med at jeg hadde: snakket med lærer, rektor, helsesøster ang. begge ungene, slik at fagfolk kunne blitt koblet mot størsten, da tenker jeg på ppt, barnevernet og politiet. 0 Siter
Gjest anonym hele dagen Skrevet 11. mars 2009 Skrevet 11. mars 2009 Det ble skrevet i et av innleggene: Sitat. "Barnet er over 12 år og har hatt seksuell omgang med barn ned i 7-8 års alderen." "Seksuell omgang" er overgrep når det blir begått mot så små barn. vet ikke om det kalles overgrep når de er under den kriminelle lavalder på 15 år. Politiet har heller ikke satt noe navn som overgrep på dette. 0 Siter
Gjest anonym hele dagen Skrevet 11. mars 2009 Skrevet 11. mars 2009 Mener du sa barnehagealder om det yngste barnet i går? Uansett - barn, så stor aldersforskjell og seksuell omgang - jeg hadde som første skritt kontaktet foreldrene og vurdert å koble inn BUP som rådgivende instans hvis det er en gjentatt problemstilling Det er kommet nye opplysninger i saken i dag i forhold til alder. 0 Siter
Gjest anna k Skrevet 11. mars 2009 Skrevet 11. mars 2009 Det er kommet nye opplysninger i saken i dag i forhold til alder. Tips og råd. Her inne på DOL er der noen troll og tulleinnlegg. Det er defor lurt å være klarest mulig med hensyn til de opplysninger en synes en kan gi, og hvorfor det eventuelt kommer endringer. Hva legger du i seksuell omgang, for eksempel? Er det gjennomført samleie det er mistanke om? 0 Siter
Gjest bikku Skrevet 11. mars 2009 Skrevet 11. mars 2009 Det er kommet nye opplysninger i saken i dag i forhold til alder. Ok. Om jeg hadde vært involvert som forelder, særlig om jeg hadde vært mor til den eldste, så hadde jeg nok søkt proffesjonell veiledning. Enten gjennom BUP eller privat. 0 Siter
Gjest si ifra Skrevet 11. mars 2009 Skrevet 11. mars 2009 Barnet er over 12 år og har hatt seksuell omgang med barn ned i 7-8 års alderen. Hvordan reagerer man på sånt? Du må si ifra til foreldrene først og fremst. Hvis ikke de reagerer må du gå til andre, evt helsesøster, lærer? Barn kan få skader av dette. Spørs på hvem sine premisser dette er og om det er det største barnet som gjør noe imot den yngstes vilje? Aldersforskjellen er også ganske stor her. Du må reagere på dette! 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 11. mars 2009 Skrevet 11. mars 2009 Barnet er over 12 år og har hatt seksuell omgang med barn ned i 7-8 års alderen. Hvordan reagerer man på sånt? I hovedinnlegget snakker du om tukling og utforsking av seksualitet, og jeg fikk med en gang assosiasjoner til noen forholdsvis uskyldige "doktorleker". Nå snakker du om seksuell omgang, og da blir jo saken en helt annen. 0 Siter
bustebeisa Skrevet 11. mars 2009 Skrevet 11. mars 2009 Ei venninne av meg ble voldtatt at to gjevnaldrende gutter på 12 og 10. Det ødela hvertfall nok for henne til at hun senere satte seg i situsjoner hvor hun enten ble voldtatt på ny, ble utnyttet og hadde problemer med sin seksualitet. Her bør det søkes hjelp, i forhold til begge parter. Både den som er overgriper og den som er blitt tuklet med. 0 Siter
Gjest anonym hele dagen Skrevet 11. mars 2009 Skrevet 11. mars 2009 Tips og råd. Her inne på DOL er der noen troll og tulleinnlegg. Det er defor lurt å være klarest mulig med hensyn til de opplysninger en synes en kan gi, og hvorfor det eventuelt kommer endringer. Hva legger du i seksuell omgang, for eksempel? Er det gjennomført samleie det er mistanke om? Det er seksuell omgang med samleie. Jeg ser på dette som meget alvorlig. Vet ikke hvordan jeg skal gripe dette og hvordan opptrer vi i forhold til den andre familien. Den mentale alder på største barnet er en del lavere enn normalt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.