Gå til innhold

Trenger hjelp og tips til sykkelkjøp!

Anbefalte innlegg

Gjest togli
Skrevet

Ring Anton/Sykkeldelisk, si du kjenner noen som fikk den til halv pris i fjor, og spør om de har igjen noen på lager! :)

Hæ? Og hvor holder Anton til? Og hva koster sykkelen? Kan hende du har sagt det, men er litt forvirra av alle meldingene jeg har fått ;)

• Svar 57
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lotte :o)

11

• Lillemus

7

• Speak

2

• Sofline

1

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

''Så bare for meg en smilende Lotte med skjørt og rolig sykling på rød sykkel med kurv full av markblomster på styret ;-P''

*Tørker lattertårer*

Jeg ser for meg Otto Jespersen og Skræmmer'n... *høhø*

Gjest togli
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1236800444' post='4110005]

*hehe* Du tror jeg sykler i skjørt, jah?! Men kurva brukes flittig til sekk/veske, varer og alskens. Og markblomster. Jeg sykler alltid med en vase i kurva, i tilfelle fine blomster er langs sykkelløypa ;-)

Du gjør det, ja... Tenkte jeg det ikke ;-P

Gjest Elextra
Skrevet

Hæ? Og hvor holder Anton til? Og hva koster sykkelen? Kan hende du har sagt det, men er litt forvirra av alle meldingene jeg har fått ;)

Nei, sa kanskje ikke prisen til deg, sa den annet sted i tråden.

Det er en ganske dyr sykkel, koster 12.000 til full pris. Har veldig godt "spek" i følge sykkelfantastene, og halv pris var ifølge samme et røverkjøp.

Trodde Anton var en nærmest landsdekkende kjede, jeg, men mulig den er mest på Østlandet? Ja, ser slik ut her: http://www.antonsport.no/s/default.aspx. Du får ta deg en tur til Oslo :)

Skrevet

Jeg har en 15 år gammel DBS Kilimanjaro - elsker den! Tung som et helvete (18 kg!!!), men når man får fart på den er den knallgod og helt grei også opp de bratte bakkene.

Hadde en stund en typisk bysykkel, Merida, med 5 (7?) gir, kurv og pedalbrems og det anbefaler jeg overhodet ikke! Jeg ble aldri vant til den pedalbremsen, dessuten var det alt for få gir på den så jeg solgte den så og si ubrukt etter et par år.

For et par år siden kjøpte vi sykler av merket GT og er knallfornøyd! Lett (alu-ramme) og god å sykle på. Som flere andre sier - pass på å få rett størrelse, de finnes i flere str og modeller. Jeg tok ikke sjansen på herremodell med rett stang, jeg er litt for glad i underlivet mitt til det og damen på butikken var skjønt enig i den vurderingen. ;o)

Gjest togli
Skrevet

Nei, sa kanskje ikke prisen til deg, sa den annet sted i tråden.

Det er en ganske dyr sykkel, koster 12.000 til full pris. Har veldig godt "spek" i følge sykkelfantastene, og halv pris var ifølge samme et røverkjøp.

Trodde Anton var en nærmest landsdekkende kjede, jeg, men mulig den er mest på Østlandet? Ja, ser slik ut her: http://www.antonsport.no/s/default.aspx. Du får ta deg en tur til Oslo :)

Er i Oslo innimellom og var der sist i vinterferien ;)

Tror neppe vi har denne butikken her, men jeg tror jaggu jeg skal maile dem og høre om de har sykkelen inne til halv pris ;)

Gjest togli
Skrevet

Jeg har en 15 år gammel DBS Kilimanjaro - elsker den! Tung som et helvete (18 kg!!!), men når man får fart på den er den knallgod og helt grei også opp de bratte bakkene.

Hadde en stund en typisk bysykkel, Merida, med 5 (7?) gir, kurv og pedalbrems og det anbefaler jeg overhodet ikke! Jeg ble aldri vant til den pedalbremsen, dessuten var det alt for få gir på den så jeg solgte den så og si ubrukt etter et par år.

For et par år siden kjøpte vi sykler av merket GT og er knallfornøyd! Lett (alu-ramme) og god å sykle på. Som flere andre sier - pass på å få rett størrelse, de finnes i flere str og modeller. Jeg tok ikke sjansen på herremodell med rett stang, jeg er litt for glad i underlivet mitt til det og damen på butikken var skjønt enig i den vurderingen. ;o)

Takk for synspunkt :)

Jeg er litt skeptisk til stang jeg også.. Må innrømme det ;)

Skrevet

Takk for synspunkt :)

Jeg er litt skeptisk til stang jeg også.. Må innrømme det ;)

Jeg prøvde nemlig herremodellen i samme str som damemodellen jeg endte med og jeg hadde knust skambeinet om jeg hadde ramlet ned på stanga. Og jeg ser ikke bort fra at jeg kunne kommet til å gjøre akkurat det! Det hender nemlig jeg får et innfall og durer i vei på stier og der er det ofte både steiner og røtter...!

Gjest Elextra
Skrevet

Er i Oslo innimellom og var der sist i vinterferien ;)

Tror neppe vi har denne butikken her, men jeg tror jaggu jeg skal maile dem og høre om de har sykkelen inne til halv pris ;)

Lykke til :)

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg prøvde nemlig herremodellen i samme str som damemodellen jeg endte med og jeg hadde knust skambeinet om jeg hadde ramlet ned på stanga. Og jeg ser ikke bort fra at jeg kunne kommet til å gjøre akkurat det! Det hender nemlig jeg får et innfall og durer i vei på stier og der er det ofte både steiner og røtter...!

Tror det er verre for gutta enn for oss å havne på stanga! Og det gjør de jo sjelden :P

Skrevet

Tror det er verre for gutta enn for oss å havne på stanga! Og det gjør de jo sjelden :P

Jeg har aldri skjønt poenget med den stanga i det hele tatt...

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg har aldri skjønt poenget med den stanga i det hele tatt...

''Jeg har aldri skjønt poenget med den stanga i det hele tatt...''

Stangen er grunnen til at herresykler er langt mer stabile enn damesykler.

Skrevet

''Jeg har aldri skjønt poenget med den stanga i det hele tatt...''

Stangen er grunnen til at herresykler er langt mer stabile enn damesykler.

''Stangen er grunnen til at herresykler er langt mer stabile enn damesykler.''

Hvordan da? I selve konstruksjonen? Har hatt en del damesykler opp gjennom årene og har aldri hatt problemer med stabiliteten i selve ramma.

Gjest Elextra
Skrevet

''Stangen er grunnen til at herresykler er langt mer stabile enn damesykler.''

Hvordan da? I selve konstruksjonen? Har hatt en del damesykler opp gjennom årene og har aldri hatt problemer med stabiliteten i selve ramma.

Ja. det har med konstruksjonen å gjøre. Det er vel ikke så vanskelig å tenke seg at den høyere/tverrgående stangen gjør sykkelen mer stabil?

Skrevet

Ja. det har med konstruksjonen å gjøre. Det er vel ikke så vanskelig å tenke seg at den høyere/tverrgående stangen gjør sykkelen mer stabil?

Nei, jeg skjønner hva du mener, men jeg har aldri opplevd ustabilitet i ramma på noen av mine bortimot 10 damesykler, av høyst ulik kvalitet.

Gjest ViViola
Skrevet

Nei, jeg skjønner hva du mener, men jeg har aldri opplevd ustabilitet i ramma på noen av mine bortimot 10 damesykler, av høyst ulik kvalitet.

''men jeg har aldri opplevd ustabilitet i ramma på noen av mine bortimot 10 damesykler, av høyst ulik kvalitet.''

Det er ikke så rart, siden du er en liten dame som sykler langt innenfor normalgrensene.

Syklene for menn må ta høyde for større og sterkere typer enn deg, og ikke minst at disse sykler i atskillig råere terreng i høyere fart enn du gjør.

:-)

Derfor stang.

Skrevet

Har du hatt så mange sykler??!

Da jeg var 9 år kjøpte jeg en splitter ny liten damesykkel for "feriepengene" mine. Deretter kjøpte jeg en DBS offroad (veldig bra kvalitet, rustet aldri) etter konfirmasjonen min, i 1990. Den hadde jeg i drift fram til for 2 år siden. Da punkterte den for første gang (!), og mannen i huset averterte den på finn.no for 400,-! Han gadd ikke å skifte dekk og slanger (ga opp midt i et forsøk som endte med hull i morkent dekk).

Jeg har altså sykkel nr 3 nå. De oppbevares alltid innendørs, i bod :-)

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1236850290' post='4110317]

Har du hatt så mange sykler??!

Da jeg var 9 år kjøpte jeg en splitter ny liten damesykkel for "feriepengene" mine. Deretter kjøpte jeg en DBS offroad (veldig bra kvalitet, rustet aldri) etter konfirmasjonen min, i 1990. Den hadde jeg i drift fram til for 2 år siden. Da punkterte den for første gang (!), og mannen i huset averterte den på finn.no for 400,-! Han gadd ikke å skifte dekk og slanger (ga opp midt i et forsøk som endte med hull i morkent dekk).

Jeg har altså sykkel nr 3 nå. De oppbevares alltid innendørs, i bod :-)

10 var kanskje i meste laget, men jeg husker i alle fall minst 6.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...