Gå til innhold

Kjøpe mobil i utlandet...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noe vits i å gjøre det? Da tenker jeg selvsagt på uten abonnement da...

Skrevet

I hvilket utland? Spørs om du må ha en adapter for lading, da?

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1236774197' post='4109649]

I hvilket utland? Spørs om du må ha en adapter for lading, da?

Adapter har jeg :)

Tenker USA.

Skrevet

Adapter har jeg :)

Tenker USA.

Jeg ville glatt kjøpt en HTC Touch eller noe i USA ;-)

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1236782078' post='4109743]

Jeg ville glatt kjøpt en HTC Touch eller noe i USA ;-)

Drømmer litt om en iPhone...

Mannen har HTC Touch - og jeg liker den IKKE! ;(

Skrevet

Da kjøper du den DU liker best :-)

Jeg har ingen av delene...

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1236786569' post='4109796]

Da kjøper du den DU liker best :-)

Jeg har ingen av delene...

He, he :) Men er det greit å kjøpe mobil i USA, f.eks altså? Så lenge man har adapter, så er det ingen forskjell? Eller?

Og hvorfor vil du har HTC Touch?

Skrevet

He, he :) Men er det greit å kjøpe mobil i USA, f.eks altså? Så lenge man har adapter, så er det ingen forskjell? Eller?

Og hvorfor vil du har HTC Touch?

Jeg har nå hørt om flere som har handlet i utlandet, og ingen har nevnt problemer. Jeg bare regner med at adapter må til. Det er sikkert noen andre her som kan svare bedre på det.

HTC'n har kommet veldig bra ut i test - men hva man liker er viktigere. :-)

Gjest høstløv
Skrevet

Jeg har nettopp konsultert min meget data og elektronikkorienterte sønn, han har nettopp vært i New York.

Han hadde følgende å si om kjøp av mobiltelefon i USA til bruk i Norge.

Noen amerikanske mobiltelefoner bruker et bånd som heter CDMA2000 og det kan bare brukes i USA og Japan.

Alle mobiltelefoner med contract er låst og kan ikke låses opp, og man må være amerikansk statsborger for å få kjøpt mob.telf med contract.

Norske mobiltelefonnettet bruker GSM. Så hvis du kan kjøpe en mobiltelefon uten binding og som bruker GSM så skulle det være en kurant sak å kjøpe mobiltelefon i USA og bruke den i Norge.

En liten ting til, etter at dollarkursen gikk opp så voldsomt i høst, så er all data og elektronikk blitt omtrent like dyrt i USA som det er i Norge.

Skrevet

Jeg har nettopp konsultert min meget data og elektronikkorienterte sønn, han har nettopp vært i New York.

Han hadde følgende å si om kjøp av mobiltelefon i USA til bruk i Norge.

Noen amerikanske mobiltelefoner bruker et bånd som heter CDMA2000 og det kan bare brukes i USA og Japan.

Alle mobiltelefoner med contract er låst og kan ikke låses opp, og man må være amerikansk statsborger for å få kjøpt mob.telf med contract.

Norske mobiltelefonnettet bruker GSM. Så hvis du kan kjøpe en mobiltelefon uten binding og som bruker GSM så skulle det være en kurant sak å kjøpe mobiltelefon i USA og bruke den i Norge.

En liten ting til, etter at dollarkursen gikk opp så voldsomt i høst, så er all data og elektronikk blitt omtrent like dyrt i USA som det er i Norge.

Tusen takk for godt svar :)

Skrevet

Jeg har en iPhone kjøpt i USA.

Åååå.... Åssen har du gjort med abonnement? *ønske seg*

Skrevet

Jeg har en iPhone kjøpt i USA.

Har du?!?!?!

Fungerer det like bra som en kjøpt her?

Skrevet

Har du?!?!?!

Fungerer det like bra som en kjøpt her?

Den er hacka (ligger oppskrift på nettet), og den fungerer like bra som her. Jeg gjorde det faktisk selv, med litt hjelp fra mannen min (han er dataingeniør, så han har litt peiling)

Dette er den første modellen, altså ikke 3G så nå i det siste har det kommet endel "saker" jeg ikke kan installere på min.

Jeg er veldig glad i iPhonen min, og bruker den masse både som telefon og som iPod.

Skrevet

Den er hacka (ligger oppskrift på nettet), og den fungerer like bra som her. Jeg gjorde det faktisk selv, med litt hjelp fra mannen min (han er dataingeniør, så han har litt peiling)

Dette er den første modellen, altså ikke 3G så nå i det siste har det kommet endel "saker" jeg ikke kan installere på min.

Jeg er veldig glad i iPhonen min, og bruker den masse både som telefon og som iPod.

Åååå, jeg har bare såååååå lyst til!

Så hvis det blir så jeg kjøper, så får jeg hjelp av deg til å hacke den? Hva er det du hacker og hvorfor?

Skrevet

Så hvis det blir så jeg kjøper, så får jeg hjelp av deg til å hacke den? Hva er det du hacker og hvorfor?

Man bytter ut endel software med norsk software så den fungerer her i landet.

Det ligger oppskrift på nett, man må bare søke litt visst.

http://www.diskusjon.no/index.php?s=amobil.no&showtopic=985425

(mannen min ordnet sin egen først, og bare viste meg hvordan jeg skulle gjøre det, så jeg husker ikke helt hvordan det var - en trinn for trinn oppskrift fant vi i hvertfall)

Skrevet

iPhone 3G, som er den eneste iPhone du får tak i utenom å kjøpe brukt, vil ikke virke i Norge med norsk SIM-kort om du kjøper den i utlandet. Du må eventuelt si opp bindinga der du kjøper den, og det kan fort bli veldig dyrt. Andre mobiler som selges uten binding kan du fint bruke i Norge. Men med tanke på at det sjelden er de helt store forskjellene prismessig på elektronikk fra land til land (om du ikke har til hensikt å kjøpe noe ulovlig og fake i østen), så vil jeg tro at de problemene som oppstår om det blir tull med telefonen sida du ikke har noen garanti, vanskelig kan forsvare de kronene du eventuelt sparer.

Skrevet

iPhone kan bare kjøpes på contract i SA, og du må være amerikansk statsborger for å kjøpe den.

Skrevet

iPhone kan bare kjøpes på contract i SA, og du må være amerikansk statsborger for å kjøpe den.

USA skulle der stå...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...