Gå til innhold

Nettbaserte studier (Nki, nks etc)

Anbefalte innlegg

Gjest studiestart
Skrevet

Noen som har erfaring med å ta et studie på nett?

Jeg vurderer det, for da kan jeg studere når og hvor jeg vil.

Men er litt usikker,koster jo en del, da...

Gjest bikku
Skrevet

Hva vil du studere, da? Det finnes masse bra fleksible studietilbud ved de ordinære høyskolene og universitetene, og noe av det er tilgjengelig gjennom http://www.studiesenteret.no.

Etter å ha valgt hva du ønsker å studere, så kan du ta kontakt med studiestedene og høre hva de kan tilby. Høgskolen i Gjøvik har veldig bra nettbaserte opplegg innen ingeniørfag og øk-adm, universitetet i Tromsø har en god del moduler og program som er nett/samlingsbasert, og det er jeg sikker på at de øvrige studiestedene også har.

Gjest studiestart
Skrevet

Hva vil du studere, da? Det finnes masse bra fleksible studietilbud ved de ordinære høyskolene og universitetene, og noe av det er tilgjengelig gjennom http://www.studiesenteret.no.

Etter å ha valgt hva du ønsker å studere, så kan du ta kontakt med studiestedene og høre hva de kan tilby. Høgskolen i Gjøvik har veldig bra nettbaserte opplegg innen ingeniørfag og øk-adm, universitetet i Tromsø har en god del moduler og program som er nett/samlingsbasert, og det er jeg sikker på at de øvrige studiestedene også har.

Får ikke opp linken din...bare en blank side.

Ønsker ta videreutdaninng til sykepleier. Vurderer noe psykologi, coaching eller familieterapi.

Skrevet

Universitets- og høyskolestudier på mange av de fagene du tenker på er veldig fleksible, ofte bare med en obligatorisk ting=eksamen. Du trenger ikke studere hos NKI for å gjøre det hvor og når du vil, og jeg ville ikke valgt den løsningen da den er unødvendig dyr.

Gjest bikku
Skrevet

Ønsker ta videreutdaninng til sykepleier. Vurderer noe psykologi, coaching eller familieterapi.

Sorry, jeg hadde vært upresis. Her er lenken http://www.studiesenteret.no/

Skrevet

Kan du gjøre det via nettet da? Trodde alle videreutdanningene for sykepleiere inneholdt mye praksis.

Gjest studiestart
Skrevet

Kan du gjøre det via nettet da? Trodde alle videreutdanningene for sykepleiere inneholdt mye praksis.

...ja. bortsett fra psykologi, som jo ikke er en typisk sykepleier-videreutd, men som jeg kan ta uten praksis ;)

Gjest tidligere nettstudent
Skrevet

Jeg har prøvd det, og jeg gjør det ikke igjen. Hadde det vært gratis så ja, men det er ikke verdt pengene. Universiteter og også noen fag på høyskoler er svært fleksible når det gjelder å ikke møte opp osv. Jeg ville heller satset på det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...