Gå til innhold

Jippi, endelig barnfri-helg!!

Anbefalte innlegg

Gjest aksepta
Skrevet

Er det bare i ørene mine det "skurrer" når jeg hører slike utsagn? Å til og med sies dette når barna er tilstede. Hvordan må disse ungene føle seg?

Gjest prust
Skrevet

Vi har "barnefri-helg" 1-2 ganger i året - og vi bruker da denne helga til å være bare voksne, være kjærester, være sammen med venner osv. Det er skikkelig luksus, og gir en skikkelig vitamininnsprøyting for forholdet vårt.

Men vi jubler ikke overfor barna, men prøver å forklare dem at vi voksne har behov for av og til å være sammen bare oss eller sammen med bare våre venner, uten barn - og det tror jeg faktisk de forstår.

Gjest høstløv
Skrevet

Vi har ikke hatt barnefri helg mer enn fem ganger på 32 år. Vi har da overlevd det også, vi har synets det var koselig å gjøre ting sammen med de fire barna våre.

Skrevet

Det er faktisk mer slitsomt å være en alene med alt for et barn eller flere enn to voksne. Så at man gleder seg til å sove litt lenge, slappe av på sofaen og gjøre som man vil er ikke så rart. Det betyr jo ikke at man ikke er like glad i barna sine som foreldre som bor sammen. Men man trenger litt tid alene.

Men å si det foran barna er ikke særlig gjennomtenkt..

Skrevet

Jeg synes det er deilig med "barne-fri-helg" og bare dyrke forholdet til kjæresten og kunne gjøre akkurat som vi vil, så høylydt som vi vil. ;o) Men det sier jeg _aldri_ så ungene hører det!

Og jeg synes det er kjempeherlig å ha en helg alene med ungene og bare kose oss sammen!

Skrevet

Vi har ikke hatt barnefri helg mer enn fem ganger på 32 år. Vi har da overlevd det også, vi har synets det var koselig å gjøre ting sammen med de fire barna våre.

Jeg synes også det er koselig å gjøre ting sammen med sønnen min, men da jeg var alene med han - så var jeg mange ganger utslitt, og hadde ingenting til overs om kvelden. da synes jeg det var godt med fri-helg, da kunne jeg sove litt lenger, dusje lenge, og gjøre det jeg hadde lyst til. Jeg merker veldig stor forskjell nå som jeg har samboer igjen, det er mye mye lettere å være to. Jeg oppfattet innlegget som om det dreiet seg om alene-foreldre som sa det skulle bli deilig med frihelg, mulig det ikke var ment sånn.

Gjest minnah
Skrevet

Burde ikke vært sagt overfor ungene nei..... :-)

Men om ungene skal til besteforeldre el.l så gleder de seg sikkert bare?

Sunt for alle parter er det uansett. Vi har forresten ennå tilgode å ha en hel helg med barnefri.....

Gjest høstløv
Skrevet

Jeg synes også det er koselig å gjøre ting sammen med sønnen min, men da jeg var alene med han - så var jeg mange ganger utslitt, og hadde ingenting til overs om kvelden. da synes jeg det var godt med fri-helg, da kunne jeg sove litt lenger, dusje lenge, og gjøre det jeg hadde lyst til. Jeg merker veldig stor forskjell nå som jeg har samboer igjen, det er mye mye lettere å være to. Jeg oppfattet innlegget som om det dreiet seg om alene-foreldre som sa det skulle bli deilig med frihelg, mulig det ikke var ment sånn.

Ja, men vi hadde fire barn, så det ble en del arbeide på oss begge to. Du har alltid ansvaret for minst ett av barna, selv om de andre kan være opptatt av ting sammen med faren.

Lydnivået i huset er også betraktelig større med fire barn enn med ett.

Men jeg savner å ha barna rundt meg, det må jeg bare innrømme.

Skrevet

Her er det utrolig sjelden ungene er et sted uten oss, og de få gangene det har skjedd har vi gledet oss vilt og nytt det i fulle drag. Ikke har jeg problemer med å innrømme det heller :o)

Men vi jubler selvsagt ikke foran ungene, det trodde jeg enhver idiot ville skjønne at er unødvendig.

Skrevet

Ja, men vi hadde fire barn, så det ble en del arbeide på oss begge to. Du har alltid ansvaret for minst ett av barna, selv om de andre kan være opptatt av ting sammen med faren.

Lydnivået i huset er også betraktelig større med fire barn enn med ett.

Men jeg savner å ha barna rundt meg, det må jeg bare innrømme.

Folk er forskjllige ja ... :o) Hehe.. glad i barn jeg og, men fire hadde vært litt for mange. Ønsker meg et barn til - da er det nok. Poden min er veldig veldig aktiv, så det er alltid noe å drive med med han. Bare det å kunne ta oppvasken mens samboern min hjelper poden opp av badetbalja ble luksus for meg. Eller av og til kunne dra litt tidligere på jobb, og samboeren levere poden i barnehagen for meg.

Ble ofte stressa og følte jeg ikke strakk til. Men kom inn i en rutine etterhvert,

Gjest Elextra
Skrevet

Det er da ingen motsigelse ved å "juble" over en barnefrihelg og samtidig like å gjøre ting sammen med barna?

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg synes det må være fullt "lovlig" å juble over en sjelden barnefri helg. Det gjør jeg også! :) Vi har barnefri helg en gang i året eller knapt nok det. Tror jeg kan telle på én hånd de gangene min mann og jeg har hatt mer enn én overnatting sammen uten barn, i løpet av snart åtte år.

Men selvfølgelig ville jeg ikke juble overfor barna.

Skrevet

Det de jubler for er kanskje ikke at de "slipper unna" ungene, men fordi de har planer om å gjøre noe hyggelig sammen? Men det blir jo veldig feil å legge fokus på "barnefri" i stedet for "helgetur". Særlig overfor barna.

Gjest liljekonvaller
Skrevet

Min jippi helg utrop er alltid med mann OG barn isammen.

Så forskjellige kan man være og jeg forstår heller ikke disse menneskene.

Skrevet

Man trenger ikke si det foran barna - og i alle fall ikke små barn som ikke har mulighet til å forstå slike utsagn.

Når det er sagt, så får folk være så skinnhellige de bare ønsker i forhold til at de trives aller best når hele familien er samlet osv osv. Personlig trives jeg veldig godt med barnefri og muligheten til å kose meg alene sammen med sambo, men trives -også- veldig godt når vi har helgene sammen og kan gjøre hyggelige ting som en familie.

Jeg er ikke bare sønnen min sin mamma. Jeg er også bare meg, kjæreste, venninne, søster, datter. Det er mange som fortjener min oppmerksomhet og tid, også uten sønnen min tilstede.

Gjest Elextra
Skrevet

Man trenger ikke si det foran barna - og i alle fall ikke små barn som ikke har mulighet til å forstå slike utsagn.

Når det er sagt, så får folk være så skinnhellige de bare ønsker i forhold til at de trives aller best når hele familien er samlet osv osv. Personlig trives jeg veldig godt med barnefri og muligheten til å kose meg alene sammen med sambo, men trives -også- veldig godt når vi har helgene sammen og kan gjøre hyggelige ting som en familie.

Jeg er ikke bare sønnen min sin mamma. Jeg er også bare meg, kjæreste, venninne, søster, datter. Det er mange som fortjener min oppmerksomhet og tid, også uten sønnen min tilstede.

Amen.

trollemor;o)
Skrevet

Jeg las den overskriften i går å tenkte; Er det mulig å glede seg slik til en barnefri helg??

Blei litt glad da jeg las resten:o)

Det skjærer i ører og i hjerte når jeg hører slike utsagn. En gang var det ei dame som sa nettopp disse ordene til noen som for kort tid siden hadde mistet barnet sitt....

Det er ikke det, jeg syns det er godt innimellom å være uten barna, men det beste er å være sammen med de!

Gjest Shira :o)
Skrevet

Signerer her jeg :o)

Skrevet

Jeg synes det er lov til å glede seg over at det skal skje andre ting enn bare rent familieliv - men å juble "jippi, barnefri" er kanskej unødvendig - i hvert fall når barna hører det.

For oss er det ikke snakk om _barnefri_, men en kjærestehelg (noe som skjer ekstremt sjelden, bare for å ha sagt det), og det er viktig i parforholdet og dermed familielivet generelt.

Så jeg har overhodet ikke dårlig samvittighet fordi jeg kan glede meg over en helg sammen med bare gubben, men det er ikke slik at jeg velger vekk barna av den grunn.

Gjest Kayia
Skrevet

Enig :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...