Gå til innhold

Jippi, endelig barnfri-helg!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du barn selv? Jeg har nå i snart ett år ikke vært vekk fra sønnen min i mer enn noen timer av gangen i dagtimene, og det betyr at jeg kun en enkelt natt har sovet hele natten. Jeg ville jublet over en barnefri helg, men jeg må si meg enig i at man ikke sier sånt foran barna. At man gleder seg til å være alene betyr ikke at man ikke liker å være sammen med barna sine.

Skrevet

Man trenger ikke si det foran barna - og i alle fall ikke små barn som ikke har mulighet til å forstå slike utsagn.

Når det er sagt, så får folk være så skinnhellige de bare ønsker i forhold til at de trives aller best når hele familien er samlet osv osv. Personlig trives jeg veldig godt med barnefri og muligheten til å kose meg alene sammen med sambo, men trives -også- veldig godt når vi har helgene sammen og kan gjøre hyggelige ting som en familie.

Jeg er ikke bare sønnen min sin mamma. Jeg er også bare meg, kjæreste, venninne, søster, datter. Det er mange som fortjener min oppmerksomhet og tid, også uten sønnen min tilstede.

*signerer*

Mrs. Wallace
Skrevet

Man trenger ikke si det foran barna - og i alle fall ikke små barn som ikke har mulighet til å forstå slike utsagn.

Når det er sagt, så får folk være så skinnhellige de bare ønsker i forhold til at de trives aller best når hele familien er samlet osv osv. Personlig trives jeg veldig godt med barnefri og muligheten til å kose meg alene sammen med sambo, men trives -også- veldig godt når vi har helgene sammen og kan gjøre hyggelige ting som en familie.

Jeg er ikke bare sønnen min sin mamma. Jeg er også bare meg, kjæreste, venninne, søster, datter. Det er mange som fortjener min oppmerksomhet og tid, også uten sønnen min tilstede.

Halleluja!

Gjest Elextra
Skrevet

Har du barn selv? Jeg har nå i snart ett år ikke vært vekk fra sønnen min i mer enn noen timer av gangen i dagtimene, og det betyr at jeg kun en enkelt natt har sovet hele natten. Jeg ville jublet over en barnefri helg, men jeg må si meg enig i at man ikke sier sånt foran barna. At man gleder seg til å være alene betyr ikke at man ikke liker å være sammen med barna sine.

''At man gleder seg til å være alene betyr ikke at man ikke liker å være sammen med barna sine.''

Ja, merkelig at det synes så vanskelig å forstå for mange.

Skrevet

''At man gleder seg til å være alene betyr ikke at man ikke liker å være sammen med barna sine.''

Ja, merkelig at det synes så vanskelig å forstå for mange.

Nå skal jeg ikke synse for mye eller tillegge noen motiver eller følelser de ikke har, men...

For meg framstår enkelte med de meningene som om de har lite annet i livet enn barna. Hele identiteten deres er knyttet opp mot å være mamma og barna gir de hva de trenger i form av bekreftelser på egenverdi og følelse av å være viktig.

For å rettferdiggjøre sin egen livsstil, slik vi alle gjør til en viss grad, fordømmer de dermed de som lever annerledes.

Gjest Elextra
Skrevet

Nå skal jeg ikke synse for mye eller tillegge noen motiver eller følelser de ikke har, men...

For meg framstår enkelte med de meningene som om de har lite annet i livet enn barna. Hele identiteten deres er knyttet opp mot å være mamma og barna gir de hva de trenger i form av bekreftelser på egenverdi og følelse av å være viktig.

For å rettferdiggjøre sin egen livsstil, slik vi alle gjør til en viss grad, fordømmer de dermed de som lever annerledes.

Ja, har lignende inntrykk, men usikker på om det stemmer.

Gjest ViViola
Skrevet

Jeg har hatt noen få barnefrie helger, og da sier jeg gjerne "jippi" til mine venninner. Det er deilig å bare være meg! Dessverre er disse barnefrie helgene også uten min mann (og barnas far), men hadde vi klart å få til ei hel helg bare vi to hadde det også blitt "jippi".

Men - selvfølgelig ikke så ungene hører det. Herregud.

Skrevet

Jeg gleder meg villt til den ene gangen i året alle ungene ligger borte og jeg og mannen reiser vekk.Jeg er heller ikke redd for å si det til ungene, men da sier jeg det jo på en måte så de skjønner at det er det å finne på noe annet jeg gleder meg til.

Den helga i året gleder jeg også meg til på vegne av ungene, de også får jo finne på noe annet enn å rusle i bena våre :-)

Vi bestreber oss på å finne noen de har moro av å være sammen med, og da gleder ungene seg like mye som oss.

Det akter jeg ikke å ha dårlig samvittighet for :-)

Skrevet

Det kommer an på hvordan det blir sagt, og hvor gamle barna som hører det er!

Jeg er gift med barnas far, og har ikke barnefrie helger i den forstand.

Men det hender jo at temaet "voksentid / barnefri / gjøre ting uten barna" kommer opp i ulike sammenhenger og i ulike samtaler, mens barn er tilstede. Og at dette da fremstilles som noe positivt for oss voksne.

Barna våre vet utmerket godt at vi er glade i dem, og setter stor pris på å være sammen med dem. Men samtidig har vi forklart dem at foreldre av og til ønsker tid sammen på tomannshånd, og at vi voksne noen ganger vil / må bruke tid på ting som ikke er så morsomt eller egnet for barn.

Tror det er viktig at barna vet HVORFOR voksne setter pris på barnefri, og at det ikke er fordi de ønsker å "bli kvitt dem"

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...