Gå til innhold

Gjesteliste på konsert

Anbefalte innlegg

Gjest sahare
Skrevet

Har en veldig god/nær kompis som skal spille konsert. Han har sagt at han hadde satt pris på om jeg kom.

Nå lurer jeg på om det ville vært frekt av meg å spørre om han vil sponse meg en gjestelisteplass. Vet de spiller for døren og hele bandet er litt gjerrige. Venninner derimot, tar det som en selvfølge at jeg som nær venn står på lista.

Hva synes dere? Er det ufint å spør? Hvordan kan jeg evt spørre om noe sånt uten at det blir frekt?

Gjest høstløv
Skrevet

Du kan bare spørre om han har fribilletter å dele ut til gode venner og om du kan få en hvis han har.

Gjest Emmie
Skrevet

Med mindre du er blakk og på randen av konkurs synes jeg du skal betale uten å mukke. De spiller for inngangen jo! Hvis alle vennene deres skulle slippe inn graits betyr det at de spiller for nesten ingenting. Venneliste er for de virkelig store artistene som har råd til gratispassasjerer. Skjerpings!

Skrevet

Jeg synes det er frekt og er helt enig med Emmie - med mindre du er temmelig blakk selv så bør du unne bandet de kronene det koster å komme inn.

Mrs. Wallace
Skrevet

Så lenge de spiller for døra, synes jeg vel egentlig du kan betale inngangen. Hvis alle venner til alle i bandet skulle stå på gjesteliste, ville det være lite inntekter, for å si det sånn.

Gjest Elextra
Skrevet

Ja, jeg synes det ville være frekt å spørre.

mariaflyfly
Skrevet

''Hvordan kan jeg evt spørre om noe sånt uten at det blir frekt?

''

Det kan du ikke.

Synes

Gjest Shira :o)
Skrevet

Så sant at ikke kameraten din vet at du sliter med økonomien, eller du faktisk er blakk og ikke kan komme uten, så hadde ikke jeg spurt. Ikke når de spiller før døra og jeg har penger til å betale.

Mary Poppins
Skrevet

Ja jeg synes det er frekt. Hadde det vært min venn hadde jeg gledelig betalt billetten selv. Det er vel ikke snakk om mange hundrelappene.

Skrevet

Med mindre du er blakk og på randen av konkurs synes jeg du skal betale uten å mukke. De spiller for inngangen jo! Hvis alle vennene deres skulle slippe inn graits betyr det at de spiller for nesten ingenting. Venneliste er for de virkelig store artistene som har råd til gratispassasjerer. Skjerpings!

Enig

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1236804440' post='4110081]

Så sant at ikke kameraten din vet at du sliter med økonomien, eller du faktisk er blakk og ikke kan komme uten, så hadde ikke jeg spurt. Ikke når de spiller før døra og jeg har penger til å betale.

De spiller ikkje før døra, det er for kaldt på denne årstiden.

trollemor;o)
Skrevet

Jeg ville nok ikke turt å spørre, men jeg blir veldig glad de gangene jeg blir satt på gjestelista:o)

Gjest sahare
Skrevet

Det hører med til historien at jeg OFTE har sponset ham med fribilletter av diverse slag + + +

Jeg tenkte egentlig at dette var den rette anledningen til at han kunne gi noe igjen til meg.

Handler vel egentlig mer om å føle seg betydningsfull av en god nær venn enn av å spare noen kroner på en billig konsertbillett.

Venner jeg går sammen med ser jo på det som en selvfølge at jeg står på lista siden vi er så nære venner og nesten kjærester.

Men dere har rett. Det blir egentlig for frekt å spørre. Bare litt skuffet over at han selv ikke har tilbudt.

Gjest Elextra
Skrevet

Det hører med til historien at jeg OFTE har sponset ham med fribilletter av diverse slag + + +

Jeg tenkte egentlig at dette var den rette anledningen til at han kunne gi noe igjen til meg.

Handler vel egentlig mer om å føle seg betydningsfull av en god nær venn enn av å spare noen kroner på en billig konsertbillett.

Venner jeg går sammen med ser jo på det som en selvfølge at jeg står på lista siden vi er så nære venner og nesten kjærester.

Men dere har rett. Det blir egentlig for frekt å spørre. Bare litt skuffet over at han selv ikke har tilbudt.

''Jeg tenkte egentlig at dette var den rette anledningen til at han kunne gi noe igjen til meg.''

Å sette noen på venneliste er noe man tilbyr, ikke noe man ber om.

Du sier nå dere nesten er kjærester og da blir situasjonen selvfølgelig en helt annen. Men han spiller vel med flere, og det er ikke sikkert han står fritt til å sette noen på gjesteliste.

Mary Poppins
Skrevet

Ok hvis dere er såpass nærme så kunne han tilbudt deg en gratisbillett ja. Men kanskje ikke han har noen gratisbilletter? Uansett hadde jeg ikke spurt.

Gjest Elextra
Skrevet

Hvor tar du det fra, Geir.

Skrevet

Næ, gode thermodresser og ullstilongs, så går det så fint atte.

Skrevet

Nå kommer det jo frem flere momenter, og ser jeg ser at du gjerne skulle ha ønsket at han tilbydde deg en billett. Det har jeg forståelse for.

Jeg hadde nok uansett ikke fått meg til å spørre direkte, jeg er svært dårlig på slikt. Følg din magefølelse på det, det er du som kjenner han.

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1236807515' post='4110119]

Næ, gode thermodresser og ullstilongs, så går det så fint atte.

Ok da. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...