Gå til innhold

tips til litt gøy/kos på toget.

Anbefalte innlegg

Gjest Lilje30
Skrevet

Jeg er ganske så sikker på at loven om at det ikke er lov å drikke alkohol på offentlige steder, gjelder også for tog.

Før i tide da det var bistrovogn/serveringsvogn i toget, stod det at toget kun hadde sjenkebevilling i denne vognen.

• Svar 67
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• bustebeisa

13

• Lillemus

7

• morsan

4

• Sofline

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

jeg har selv klaget på fulle medpassasjerer så det er nok ikke noe problem å nyte medbrakt.

Vi skulle ikke feste. Ville bare lage litt kos/gøy for mine venninner.

Men begynner å lure på om vi må sitte rettt i ryggen og lese blad hele tiden om alle syns det er grusomt at folk har det koselig på tur...

Hvis koselig er lik høy latter, mye skravling osv., er det irriterende at andre koser seg på toget ja. Dempet lydnivå er saken. :-)

Skrevet

Sjekk med NSB om eet er lov å nyte alkohol på toget, før du går til innkjøp av vin til å nyte på togturen.

Nå selges det jo vin og øl på toget....

Og passasjeren jeg satt ved siden av på søndag drakk fra ei brusflaske som ikke inneholdt brus...

Jeg ville mye heller hatt en fnisete jentegjeng i vogna, enn den stinkende, snorkende og ellers ekle fyren jeg hadde ved min side....

Skrevet

jeg har selv klaget på fulle medpassasjerer så det er nok ikke noe problem å nyte medbrakt.

Vi skulle ikke feste. Ville bare lage litt kos/gøy for mine venninner.

Men begynner å lure på om vi må sitte rettt i ryggen og lese blad hele tiden om alle syns det er grusomt at folk har det koselig på tur...

Kos dere.

Som du skriver, så har du ikke tenkt å dra i gang en fest. Litt fnising, prat og av og til litt latter er bare koselig. :-)

.... så sant det ikke er på natta. :-)

Gjest trainbitch
Skrevet

Kos dere.

Som du skriver, så har du ikke tenkt å dra i gang en fest. Litt fnising, prat og av og til litt latter er bare koselig. :-)

.... så sant det ikke er på natta. :-)

tusen takk :o)

Skrevet

Jeg er ganske så sikker på at loven om at det ikke er lov å drikke alkohol på offentlige steder, gjelder også for tog.

Nå reiser jeg mye. Både med tog og fly.

Som jeg svarte høstløv lenger opp i tråden, så serveres det alkohol på toget. Mulig det skal drikkes i restaurantvognen. Sist jeg leste en lapp om akkurat det, gikk det på at (glass)glass ikke skulle taes ut av restauratnvognen.

Som også nevnt i samme svar, satt jeg ved siden av en som drakk noe som ikke var brus fra ei brusflaske.... og turen hjem var et mareritt.

Turen inn derimot var riktig så koselig. Fire menn skulle vel til samme sted som meg. De satt med ølboksene godt synlig, prata og koste seg. Ikke noe vilt, men bare koselig. Ingen som snakket til dem på grunn av ølboksene som stod på bordet mellom dem.

Skrevet

tusen takk :o)

Jeg reiser mye med tog. Og langt.

Når jeg reiser alene, så kan det bli litt kjedelig å sitte der rett opp og ned med et blad eller bok. Å se at andre koser seg får jo bare tiden til å gå mye fortere. :-)

Gjest høstløv
Skrevet

Og passasjeren jeg satt ved siden av på søndag drakk fra ei brusflaske som ikke inneholdt brus...

Jeg ville mye heller hatt en fnisete jentegjeng i vogna, enn den stinkende, snorkende og ellers ekle fyren jeg hadde ved min side....

Jeg kjører ikke så ofte med tog, men jeg har vært en del ute og fly. Der sitter vi så tett at vi hører alt hva andre i nabolaget sier, og hvis det her snakk og fnising på hele turen, blir det veldig slitsomt å høre på, for en kan jo ikke la være å høre etter, når snakkingen kommer rett inn i øret.

Jeg synes at det er ekkelt slik å bli ufrivillig tilhører til andres private samtaler, fnising og/eller festing.

Gjest annlovinda
Skrevet

Før i tide da det var bistrovogn/serveringsvogn i toget, stod det at toget kun hadde sjenkebevilling i denne vognen.

Sist gang jeg tok tog (i sommer) kjøpte jeg både pølse og øl på toget. Tok da dette til min plass og spiste og drakk det der.

Gjest annlovinda
Skrevet

Nå har ikke jeg forslag til noen aktiviteter eller liknede, men jubalong hadde flere gode forslag.

Jeg synes ikke det er noe problem med at folk har det litt gøy på toget. Kan jo ha det gøy uten at det tar helt av, og uten at det går utover andre passasjerer.

De gangene jeg har tatt tog er det jo aldri helt rolig. Flere sitter og snakker, noen snorker, noen snakker i mobilen. Og så går man litt fram og tilbake, til toalett, serveringsvogn og videre.

Så kos dere med god samvittighet. Og god tur

Skrevet

Jeg reiser mye med tog. Og langt.

Når jeg reiser alene, så kan det bli litt kjedelig å sitte der rett opp og ned med et blad eller bok. Å se at andre koser seg får jo bare tiden til å gå mye fortere. :-)

På toget synes jeg bråkete medpassasjerer får tiden til å gå saktere, og jeg synes det er ekstremt irriterende. Før jeg fikk barn reiste jeg derfor alltid med stillevognen.

Gjest minnah
Skrevet

På toget synes jeg bråkete medpassasjerer får tiden til å gå saktere, og jeg synes det er ekstremt irriterende. Før jeg fikk barn reiste jeg derfor alltid med stillevognen.

Stillevognen har jeg oppdaget først det siste halvåret...! He he.. Er det noen tilleggsavgift for å sitte der, eller er det bare først til mølla?

Skrevet

Stillevognen har jeg oppdaget først det siste halvåret...! He he.. Er det noen tilleggsavgift for å sitte der, eller er det bare først til mølla?

Det er bare førstemann til mølla. Det går an å bestille plass, så vidt jeg husker koster det ikke ekstra.

Gjest anna k
Skrevet

her var ikke snakk om fyllekalas, men en gøy overraskelse og litt tøys å fjas og en liten overraskelse på en ellers lang og kjedelig togtur.

Jeg skjønner hva du sier, men det er bare slik at mange synes togturer i seg selv er trettende og slitsomme, og så lenge en ikke er en del av det selskapet som prøver å sprite ting litt opp, vil det kjapt bli slitsomt og utrivelig for de rundt. Det trenger ikke nærme seg et fyllekalas for at det virker sjenerende på folk.

Det er en grunn til at en ikke sette seg i barnevogna når ungene er store nok til å ikke være der også. Det er lite som ikke går meg på nervene på en lang togtur. Og i følge de fleste som svarer her, har opinionen talt.

Skrevet

''Nå selges det jo vin og øl på toget....''

Det betyr ikke nødvendigvis at det er lov å nyte medbrakt.

Skrevet

Jeg ville skrinlagt det med mindre dere har en helt egen kupe. Jeg er ei sur gammal røy. :o)

Gjest trainbitch
Skrevet

Jeg ville skrinlagt det med mindre dere har en helt egen kupe. Jeg er ei sur gammal røy. :o)

vi bryr oss ikke om sure gamle røyer ;o)

Skrevet

vi bryr oss ikke om sure gamle røyer ;o)

Skal jeg noen gang reise alene på toget skal jeg utvilsomt ha plass i stillekupeen uansett. :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...