Gå til innhold

Det snør og det snør... :(

Anbefalte innlegg

Gjest høstløv
Skrevet

Dette husker jeg ikke.

Men er du sikker på at det var i 1975? fordi det var en sommer som var svært, svært varm over hele landet. Det var tørke og nesten ikke regn. Vet det var varmerekord på Hedmark den gangen, derfor høres dette veldig rart ut at det var i 1975.

Jeg husker den sommeren veldig godt og det var glovarmt hele sommeren. Jeg husker at min far klippet plen i begynnelsen av november. Uka etter så snødde det kraftig forresten:-)

Ja, jeg husker det veldig godt at det var i 1975, for det var den første uken jeg bodde her i landet etter å ha flyttet hit. Og jeg tenkte: "Nei hva er det du har gjort, som har flyttet fra deilige varme Danmark til det kalde landet Norge?"

Været ble riktignok mye bedre allerede uken etter, men det var snø og slaps i den første uken, jeg bodde her.

Ellers husker jeg sommeren i 1976 som den flotte sommeren, da bodde jeg i Oslo og det var så varmt at asfalten nesten smeltet, varmen fra asfalten kunne kjennes gjennom skosålene. det var meget varmt mer enn 31 grader i en meget lang periode.

Skrevet

Ja, jeg husker det veldig godt at det var i 1975, for det var den første uken jeg bodde her i landet etter å ha flyttet hit. Og jeg tenkte: "Nei hva er det du har gjort, som har flyttet fra deilige varme Danmark til det kalde landet Norge?"

Været ble riktignok mye bedre allerede uken etter, men det var snø og slaps i den første uken, jeg bodde her.

Ellers husker jeg sommeren i 1976 som den flotte sommeren, da bodde jeg i Oslo og det var så varmt at asfalten nesten smeltet, varmen fra asfalten kunne kjennes gjennom skosålene. det var meget varmt mer enn 31 grader i en meget lang periode.

1976 var også en veldig fin sommer, men det var faktisk varmere over lengre tid i 1975.

Gjest høstløv
Skrevet

1976 var også en veldig fin sommer, men det var faktisk varmere over lengre tid i 1975.

OK. Kanskje jeg ikke husker det så godt fordi jeg fikk den kalde begynnelsen på min norske tilværelse.

Jo, egentlig når jeg tenker meg godt om, så tror jeg faktisk du har rett, men i 1975 bodde jeg ikke i Oslo gryta, men i en kjellerleilighet et sted utenfor Oslo, og da føltes ikke varmen så overveldende.

Gjest høstløv
Skrevet

Skal vi først mimre om gamle dager, så kan vi jo mimre litt over vintrene også. I 1976 så snødde det den 14. oktober i Oslo og snøen ble liggende helt til den 1. mai 1977.

Det er noe å tenke på når vi i disse dager når vi klager over snøen, som bare har ligget er i 5 - 6 uker.

Skrevet

Skal vi først mimre om gamle dager, så kan vi jo mimre litt over vintrene også. I 1976 så snødde det den 14. oktober i Oslo og snøen ble liggende helt til den 1. mai 1977.

Det er noe å tenke på når vi i disse dager når vi klager over snøen, som bare har ligget er i 5 - 6 uker.

Dette husker jeg ikke, men det var jo gode gammeldagse vintre så vi gjorde ikke noe ut av det.

Men snøen har da ligget mer enn 5 til 6 uker nå i vinter. Eller misforsto jeg?

Gjest høstløv
Skrevet

Dette husker jeg ikke, men det var jo gode gammeldagse vintre så vi gjorde ikke noe ut av det.

Men snøen har da ligget mer enn 5 til 6 uker nå i vinter. Eller misforsto jeg?

Du har rett, snøen har ligget lengre, men det store snøfallet kom i begynnelsen av februar, før den tid, var det ikke så mye snø at jeg ikke kom ut, etter det store snøfallet har det vært umulig for meg å komme ut med rullestol, og det er derfra jeg regner.

Har min egen tidsregning, skjønner du, før og etter at jeg ble inneværende pga all snøen.

Skrevet

Værmeldinga har aldri vært til å stole på:-) Tenkte jeg skulle kjøre billøp 2 mai og da må det være tørt og fint:-)

Du stiller med forlengringskabel (haha!), og jeg kan medbringe hårføner'n! ;-)

Skrevet

Å, her har det kommet grønnskjær på hekken, plenen er i ferd med å bli grønn noen plasser, krokkusene er på tur opp i rekordfart.

Jeg har til og med raket plena, og det er ikke noe jeg bruker å gjøre i mars, knapt jeg gjør det i det hele tatt faktisk, jeg kommer til å gå på en kjempesmell når det kommer mere snø nå, for det er jeg ganske så sikker på at det kommer til å gjøre!

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1236889456' post='4110865]

Du stiller med forlengringskabel (haha!), og jeg kan medbringe hårføner'n! ;-)

Du kan tørke bana med hårfønern, så skal jeg skaffe deg evigvarende medlemsskap i klubben:-) Det var litt av et tilbud det tenker jeg.

Skrevet

Du kan tørke bana med hårfønern, så skal jeg skaffe deg evigvarende medlemsskap i klubben:-) Det var litt av et tilbud det tenker jeg.

ü...! Nå må du ikke love bort ting du ikke kan holde...!?! ;-)

Skrevet

Dette husker jeg ikke.

Men er du sikker på at det var i 1975? fordi det var en sommer som var svært, svært varm over hele landet. Det var tørke og nesten ikke regn. Vet det var varmerekord på Hedmark den gangen, derfor høres dette veldig rart ut at det var i 1975.

Jeg husker den sommeren veldig godt og det var glovarmt hele sommeren. Jeg husker at min far klippet plen i begynnelsen av november. Uka etter så snødde det kraftig forresten:-)

Jeg husker også godt "tropesommeren" 1975:-)

trollemor;o)
Skrevet

Det er _nesten_ som om jeg syns litt synd på dere nå... Men egentlig koser vi oss litt vi "her opp" for det er dere som oftest har det fineste været. Men nå er det for engangs skyld vi som har det fint:o)

Dere får sikkert en super vår i april og mai og da får vi snø, slaps og regn. Sann du mine ord.

Gjest togli
Skrevet

Huff.... Jeg fikk nok av snø i vinterferien når vi var i Oslo ;)

Her er det nydelig vårvær. Ungene var ute og sykla hele ettermiddagen og fram til leggetid. Håper det varer!!!

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1236891767' post='4110927]

ü...! Nå må du ikke love bort ting du ikke kan holde...!?! ;-)

Det skal jeg nok ordne, det kan du stole på:-)

Skrevet

Jeg husker også godt "tropesommeren" 1975:-)

Du begynner å bli gammal.

Skrevet

Du begynner å bli gammal.

Ja, sånn er det med den saken;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...