Gå til innhold

Så lite frukt og grønnsaker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bruker nok minst 300 kroner i uka på grønnsaker. Vi er to voksne og ett barn. Mange ganger må vi fylle opp i løpet av uka også, så det er mulig det blir mer.

Frukt og grønnsaker er litt billigere her i England, men prisforskjellen er ikke veldig stor.

Gjest annlovinda
Skrevet

Syntes også det hørtes veldig lite ut.

Er sikker på at vi bruker mer enn det - vi er 4 personer. Vi har alltid grønnsaker til middag og spiser 2 frukter pr person pr dag. Og gjerne noe grønnsaker i lunsjpakka.

Skrevet

Jeg bruker ca 250 kr på frukt og 150 på grønnsaker i uka.

Da havner vi fort oppi 20.000 i året.....

Føler ikke at jeg sløser heller, det aller meste blir iallefall spist.

Aliza1365380759
Skrevet

Aner ikke hva vi bruker, men vi er bare to personer så kan godt hende vi bruker bare 7130 kr i året på frukt og grønt. Kommer jo litt an på hva og hvor man handler også da, er jo billigere med løsvektpoteter enn poteter ferdig i pose f.eks, eller vanlig tomat vs. plommetomater. Jeg tror man helt fint kan spise fem om dagen og fremdeles bruke bare 7130 kr i året på frukt og grønt, det handler bare om å være litt prisbevisst.

mil1365380270
Skrevet

Aner ikke hva vi bruker, men vi er bare to personer så kan godt hende vi bruker bare 7130 kr i året på frukt og grønt. Kommer jo litt an på hva og hvor man handler også da, er jo billigere med løsvektpoteter enn poteter ferdig i pose f.eks, eller vanlig tomat vs. plommetomater. Jeg tror man helt fint kan spise fem om dagen og fremdeles bruke bare 7130 kr i året på frukt og grønt, det handler bare om å være litt prisbevisst.

Poteter er billig, så hvis en stor del av grønnsakinntaket består av det, så sparer man så klart. Blomkål f.eks. er dyrt, men jeg spiser blomkål for det. Og får vi lyst på mango, så kjøper vi en. Men alt blir spist, og jeg pleier ikke kjøpe bringebær til 40 kroner for et lite brett på vinteren. Det ville vært sløsing i mine øyne :-)

mil1365380270
Skrevet

Jeg bruker ca 250 kr på frukt og 150 på grønnsaker i uka.

Da havner vi fort oppi 20.000 i året.....

Føler ikke at jeg sløser heller, det aller meste blir iallefall spist.

Vi spiser også opp alt, bortsett fra en banan eller kiwi som blir overmoden i ny og ne. Hvis jeg skulle brukt mindre penger, måtte jeg byttet ut dyrere ting med poteter f.eks.

Gjest annlovinda
Skrevet

Poteter er billig, så hvis en stor del av grønnsakinntaket består av det, så sparer man så klart. Blomkål f.eks. er dyrt, men jeg spiser blomkål for det. Og får vi lyst på mango, så kjøper vi en. Men alt blir spist, og jeg pleier ikke kjøpe bringebær til 40 kroner for et lite brett på vinteren. Det ville vært sløsing i mine øyne :-)

Bringebær i brett på meny hender det at vi kjøper. Sønnen min elsker bringbær, og av til får han med seg det på skolen til lunsj. Klart det er dyrt, men synes det er greit en gang i ny og ne.

mil1365380270
Skrevet

Bringebær i brett på meny hender det at vi kjøper. Sønnen min elsker bringbær, og av til får han med seg det på skolen til lunsj. Klart det er dyrt, men synes det er greit en gang i ny og ne.

Hadde mini sagt han ville ha, så ville jeg kjøpt det jeg også :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...