mil1365380270 Skrevet 12. mars 2009 Skrevet 12. mars 2009 "En norsk snitthusholdning bruker 7130 kroner i året på frukt og grønnsaker." http://www.aftenposten.no/forbruker/pengenedine/article2916790.ece Hvordan går det an å bruke så lite? Spiser man bare ferdigmat, da eller? Jeg bruker i hvert fall dobbelt så mye, og da sløser jeg ikke. 0 Siter
Glimtipper Skrevet 12. mars 2009 Skrevet 12. mars 2009 Vi bruker nok minst 300 kroner i uka på grønnsaker. Vi er to voksne og ett barn. Mange ganger må vi fylle opp i løpet av uka også, så det er mulig det blir mer. Frukt og grønnsaker er litt billigere her i England, men prisforskjellen er ikke veldig stor. 0 Siter
Gjest annlovinda Skrevet 12. mars 2009 Skrevet 12. mars 2009 Syntes også det hørtes veldig lite ut. Er sikker på at vi bruker mer enn det - vi er 4 personer. Vi har alltid grønnsaker til middag og spiser 2 frukter pr person pr dag. Og gjerne noe grønnsaker i lunsjpakka. 0 Siter
waxo Skrevet 12. mars 2009 Skrevet 12. mars 2009 Jeg bruker ca 250 kr på frukt og 150 på grønnsaker i uka. Da havner vi fort oppi 20.000 i året..... Føler ikke at jeg sløser heller, det aller meste blir iallefall spist. 0 Siter
Aliza1365380759 Skrevet 12. mars 2009 Skrevet 12. mars 2009 Aner ikke hva vi bruker, men vi er bare to personer så kan godt hende vi bruker bare 7130 kr i året på frukt og grønt. Kommer jo litt an på hva og hvor man handler også da, er jo billigere med løsvektpoteter enn poteter ferdig i pose f.eks, eller vanlig tomat vs. plommetomater. Jeg tror man helt fint kan spise fem om dagen og fremdeles bruke bare 7130 kr i året på frukt og grønt, det handler bare om å være litt prisbevisst. 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 13. mars 2009 Forfatter Skrevet 13. mars 2009 Aner ikke hva vi bruker, men vi er bare to personer så kan godt hende vi bruker bare 7130 kr i året på frukt og grønt. Kommer jo litt an på hva og hvor man handler også da, er jo billigere med løsvektpoteter enn poteter ferdig i pose f.eks, eller vanlig tomat vs. plommetomater. Jeg tror man helt fint kan spise fem om dagen og fremdeles bruke bare 7130 kr i året på frukt og grønt, det handler bare om å være litt prisbevisst. Poteter er billig, så hvis en stor del av grønnsakinntaket består av det, så sparer man så klart. Blomkål f.eks. er dyrt, men jeg spiser blomkål for det. Og får vi lyst på mango, så kjøper vi en. Men alt blir spist, og jeg pleier ikke kjøpe bringebær til 40 kroner for et lite brett på vinteren. Det ville vært sløsing i mine øyne :-) 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 13. mars 2009 Forfatter Skrevet 13. mars 2009 Jeg bruker ca 250 kr på frukt og 150 på grønnsaker i uka. Da havner vi fort oppi 20.000 i året..... Føler ikke at jeg sløser heller, det aller meste blir iallefall spist. Vi spiser også opp alt, bortsett fra en banan eller kiwi som blir overmoden i ny og ne. Hvis jeg skulle brukt mindre penger, måtte jeg byttet ut dyrere ting med poteter f.eks. 0 Siter
Gjest annlovinda Skrevet 13. mars 2009 Skrevet 13. mars 2009 Poteter er billig, så hvis en stor del av grønnsakinntaket består av det, så sparer man så klart. Blomkål f.eks. er dyrt, men jeg spiser blomkål for det. Og får vi lyst på mango, så kjøper vi en. Men alt blir spist, og jeg pleier ikke kjøpe bringebær til 40 kroner for et lite brett på vinteren. Det ville vært sløsing i mine øyne :-) Bringebær i brett på meny hender det at vi kjøper. Sønnen min elsker bringbær, og av til får han med seg det på skolen til lunsj. Klart det er dyrt, men synes det er greit en gang i ny og ne. 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 13. mars 2009 Forfatter Skrevet 13. mars 2009 Bringebær i brett på meny hender det at vi kjøper. Sønnen min elsker bringbær, og av til får han med seg det på skolen til lunsj. Klart det er dyrt, men synes det er greit en gang i ny og ne. Hadde mini sagt han ville ha, så ville jeg kjøpt det jeg også :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.