Gå til innhold

Mange problembarn født i 1999?

Anbefalte innlegg

Gjest gomle
Skrevet

Vi har en sønn født i 1999 som vi har hatt en del problemer med, og klassen hans skiller seg ut ved at det er noe tull med mange av særlig guttene (ADHD og andre adferdsvansker). Gjennom en venninne fikk jeg høre at det var veldig mange diagnoser og adferdsvansker blant barn født i 1999. Er det noen som har hørt noe om dette, og eventuellt hva som kan være grunnen?

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lotte :o)

5

• laban

2

• Mrs D

2

• Bookworm

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest profesjonell i feltet
Skrevet

Nei jeg tror ikke det eksisterer noen statistikk på dette her. Jeg jobber med diagnoser av barn hele tiden, og dette har jeg aldri hørt. Tror det er tilfeldig med klassen til sønnen din.

Gjest Nei, ingen problem barn
Skrevet

Har jente født sommeren -99, ingen spesielle på hennes trinn. De er 73 elever på trinnet. Vi bor i Bærum.

Gjest ikke nå, tror jeg
Skrevet

Den største problemklassen på skolen vår er de som er født i 1997. Der har en svært stor andel problemadferd.I 19999 klassen derimot, er det bare fryd og gammen.

Skrevet

På vår skole er det -98 kullet som har mest trøbbel. I -99 kullet er det bare fryd og gammen, og det er selvfølgelig fordi min sønn er født i -99 ;-)

På en annen skole her i byen har de flere "problembarn" i -99 kullet.

På en tredje skole har det hatt tidenes verste klasse, det var -95 kullet.

Jeg tror det er tilfeldigheter.

Gjest ViViola
Skrevet

Kanskje det ble født spesielt mange gutter i 1999? Eller mange barn sånn generelt i det året?

1995 nevnes lenger nede i tråden, det var vel et kjempebarnerikt år - og da blir det vel flere tilfeller av diagnoser også.

Gjest høstløv
Skrevet

På nærmeste barneskole var det flest problembarn i 1992 kullet.

Det var så ille at lærene sluttet etter å ha hatt klassen i bare ett år.

Det var for store problemer til at de taklet det, og derfor valgte de å søke seg over på andre skoler.

Skrevet

Tjernobyl ulykken er mye lengre siden enn det.

Sitat: "Natten til den 26. april 1986 skete en stor kernekraftulykke i Tjernobyl"

http://da.wikipedia.org/wiki/Tjernobyl

Hehe, men skadevirkningene etter slike ulykker har da vitterlig en tendens til å dukke opp mye senere (senvirkninger).

Gjest høstløv
Skrevet

Hehe, men skadevirkningene etter slike ulykker har da vitterlig en tendens til å dukke opp mye senere (senvirkninger).

Ja, men de som er født i dette året er for unge til å få barn i 1999.

Hvis de skal være pga skadevirkninger av denne tragiske ulykken, så vil det vise seg over flere årskull enn bare ett.

Skrevet

Ja, men de som er født i dette året er for unge til å få barn i 1999.

Hvis de skal være pga skadevirkninger av denne tragiske ulykken, så vil det vise seg over flere årskull enn bare ett.

Jeg snakker ikke om de som er _født_ dette året!

mariaflyfly
Skrevet

Det er ihvertfall ikke noen flere "diagnose-unger" i klassen til Guttungen enn i en gjennomsnittlig klasse.

Gjest høstløv
Skrevet

Jeg snakker ikke om de som er _født_ dette året!

Åh, jeg trodde det iom at det er det som er temaet i tråden.

Nei senvirkningene av Tjernobylulykken kan komme lang tid etter ulykken.

I vår omgangskrets har 6 fått påvist kreft i løpet av det siste året. En har gjennomgått kreftbehandling og er nå symptomfri, en døde i høst, en ble operert for 4-5 uker siden, en ligger på plliativ avdeling, en har en svært dårlig prognose og den siste vil ikke ha behandling, men bare la sykdommen gå sin gang.

Så kreftspøkelset har virkelig vist seg for oss, kanskje det er ettervirkningene at den radioaktive strålingen fra Tjernobylulykken og fra prøvesprengningene i nord på 50 tallet?

Skrevet

antakeligvis tsjernobil?

Nei, det var i 86 og det duskregnet og dattera mi satt i sandkasse og spiste sand Har ikke vært noe gærnt med henne enda i hvert fall.

Skrevet

Det er tilfeldigheter som gjør at det kan virke sånn. Hos oss er det 2000-årskullet som er problemet. Et barnerikt kull, og på vår skole er det desverre mange med atferdsproblemer - og sånne problemer i stim = trøbbel for nesten alle :-(

Gjest høstløv
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1236882761' post='4110752]

Det er tilfeldigheter som gjør at det kan virke sånn. Hos oss er det 2000-årskullet som er problemet. Et barnerikt kull, og på vår skole er det desverre mange med atferdsproblemer - og sånne problemer i stim = trøbbel for nesten alle :-(

Ja, dessverre så lider alle elevene i klassen under det å være i klasse med et barn med adferdsproblemer.

Gjest ViViola
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1236882761' post='4110752]

... mens det her er 2001'erne som sliter mest med stort kull og maaaange ressurskrevende tilfeller.

Forskjellig overalt, mao.

Skrevet

Ja, dessverre så lider alle elevene i klassen under det å være i klasse med et barn med adferdsproblemer.

Desverre så er barn med atferdsproblemer veldig overrepresentert i min eldste sønns kull. Det er veldig leit for alle parter. :-(

Skrevet

... mens det her er 2001'erne som sliter mest med stort kull og maaaange ressurskrevende tilfeller.

Forskjellig overalt, mao.

Ja, derfor er det tilfeldighetene som råder. Jeg tror neppe at trådstarter har rett i sine antakelser. Det er forskjell fra skole til skole, fra trinn til trinn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...